LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nepbrief 'Belastingdienst' over betalingsachterstand?
Nepbrief 'Belastingdienst' over betalingsachterstand?
Onderstaande brief ontving ik per e-mail, met erboven het bekende logo van de Belastingdienst. Volgens mij is het oplichting, ik heb geen betalingsachterstand en ik kan me niet voorstellen dat de Belastingdienst met een dergelijke 'geheimzinnige' brief een reminder stuurt. Zijn hier meer klachten over??
Graag uw reactie,
Met vriendelijke groet,
IJcke Schaepman
Geachte heer/mevrouw,
Bij controle van onze administratie hebben wij geconstateerd dat er een betalingsachterstand is ontstaan van uw belastingaangifte. Wij hebben geprobeerd om het openstaande bedrag te incasseren, helaas is dit niet gelukt op het rekeningnummer dat bij ons bekend staat. Het huidige openstaande saldo bedraagt
€ 246.50. U ontvangt ook een schriftelijke herinnering die vandaag per post is verstuurd.
Thans verzoeken wij u vriendelijk om dringend het opstaande bedrag van € 246.50
te betalen. U kunt nu dirеct uw bеtаling doеn viа iDЕАL.
- Klik hier op: onlinе bеtаlеn om dе fаctuur tе voldoеn, vul bij ‘ЕUR’ hеt opstааndе bеdrаg vаn: € 246.50.
- Kiеs аls ‘Bеtааlmеthodе’ iDEАL.
- Vul bij ‘Deposit adres’ uw bitcoinadres:
1LvqSoNyPGNeZcVpMb2Wxw2KTEF6wZWTh9
- Gа аkkoord mеt dе аlgеmеnе voorwааrdеn.
- Klik vеrvolgеns op ‘Bitcoin kopеn’.
- U kunt nu dirеct uw bеtаling doеn viа iDЕАL. Kiеs hiеrtoе uw еigеn bаnk.
- Zodrа u hеt opеnstааndе bеdrаg hееft bеtааld, ontvаngt u ееn bеvеstiging еmаil.
Wij willen u erop wijzen dat, bij het uitblijven van de betaling, wij € 10,- kosten in rekening zullen brengen. U loopt verder het risico dat wij voor het verdere aanmaningstraject volgens de 'Wet Incasso Kosten' 15% over het door u verschuldigde bedrag met een minimum van € 40,- aan kosten in rekening zullen brengen. Betaal het verschuldigde bedrag op tijd en voorkom extra kosten!
Wij zien uw betaling graag tegemoet en danken u voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
[Tekst verwijderd door de Moderator]
Directeur-General Belastingdienst
N.B. dit is een automatisch verzonden e-mail, het is niet mogelijk deze e-mail to beantwooorden.
Graag uw reactie,
Met vriendelijke groet,
IJcke Schaepman
Geachte heer/mevrouw,
Bij controle van onze administratie hebben wij geconstateerd dat er een betalingsachterstand is ontstaan van uw belastingaangifte. Wij hebben geprobeerd om het openstaande bedrag te incasseren, helaas is dit niet gelukt op het rekeningnummer dat bij ons bekend staat. Het huidige openstaande saldo bedraagt
€ 246.50. U ontvangt ook een schriftelijke herinnering die vandaag per post is verstuurd.
Thans verzoeken wij u vriendelijk om dringend het opstaande bedrag van € 246.50
te betalen. U kunt nu dirеct uw bеtаling doеn viа iDЕАL.
- Klik hier op: onlinе bеtаlеn om dе fаctuur tе voldoеn, vul bij ‘ЕUR’ hеt opstааndе bеdrаg vаn: € 246.50.
- Kiеs аls ‘Bеtааlmеthodе’ iDEАL.
- Vul bij ‘Deposit adres’ uw bitcoinadres:
1LvqSoNyPGNeZcVpMb2Wxw2KTEF6wZWTh9
- Gа аkkoord mеt dе аlgеmеnе voorwааrdеn.
- Klik vеrvolgеns op ‘Bitcoin kopеn’.
- U kunt nu dirеct uw bеtаling doеn viа iDЕАL. Kiеs hiеrtoе uw еigеn bаnk.
- Zodrа u hеt opеnstааndе bеdrаg hееft bеtааld, ontvаngt u ееn bеvеstiging еmаil.
Wij willen u erop wijzen dat, bij het uitblijven van de betaling, wij € 10,- kosten in rekening zullen brengen. U loopt verder het risico dat wij voor het verdere aanmaningstraject volgens de 'Wet Incasso Kosten' 15% over het door u verschuldigde bedrag met een minimum van € 40,- aan kosten in rekening zullen brengen. Betaal het verschuldigde bedrag op tijd en voorkom extra kosten!
Wij zien uw betaling graag tegemoet en danken u voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
[Tekst verwijderd door de Moderator]
Directeur-General Belastingdienst
N.B. dit is een automatisch verzonden e-mail, het is niet mogelijk deze e-mail to beantwooorden.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 okt 2017 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid en persoonsgegevens verwijderd uit bericht
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid en persoonsgegevens verwijderd uit bericht
Re: Nepbrief 'Belastingdienst' over betalingsachterstand?
Als bitcoin u nu al niet genoeg zegt dan vraag ik met toch af
-
De belastingdienst die geen beschikking heeft over uw mailadres en betaald wil worden in bitcoins. Heel betrouwbaar en meteen betalen voordat er een incassobureau komt.
bitcoins gestopt met lezen. ja duidelijk nep
Modern hoor, die belastingdienst welke in bitcoins betaald wil worden via Ideal.......
Het is in ieder geval een oplichtersclubje met gevoel voor humor. Dat kan ik dan wel weer waarderen !
Het is in ieder geval een oplichtersclubje met gevoel voor humor. Dat kan ik dan wel weer waarderen !
-
Melding gehad van "Mijn Overheid" dat er een bericht in uw berichtenbox staat??
Nee? dat is het duidelijk een nepperd
Verder is het onderwerp bitcoin ook al voldoende om dit bericht te wissen of door te sturen naar de Fraude helpdesk.
Nee? dat is het duidelijk een nepperd
Verder is het onderwerp bitcoin ook al voldoende om dit bericht te wissen of door te sturen naar de Fraude helpdesk.
-
- Contacteer:
Het begint al fout bij de eerste regel. De belastingdienst zal altijd uw naam gebruiken bij de aanhef en niet mevrouw, meneer. Dan moet u zelf het bedrag invullen bij ideal betaling en bitcoibs kopen?
Mijn advies: Direct melding maken bij de belastingdienst en de mail daarna verwijderen.
Mijn advies: Direct melding maken bij de belastingdienst en de mail daarna verwijderen.
Lol deze is wel heel slecht....
Belastingaangifte... welk jaar?
Ideal
Bitcioin
Wik ... lol geldt niet voor belastingdienst... kostenwet en iv 1990 van toepassing
Directeur- generaal.
Ideal
Bitcioin
Wik ... lol geldt niet voor belastingdienst... kostenwet en iv 1990 van toepassing
Directeur- generaal.
-
Als de belastingdienst echt in Bitcoints zou moeten worden betaald dan hadden ze een leuk rendement de afgelopen maandenStatler schreef:Lol deze is wel heel slecht....
Ideal
Bitcioin
Directeur- generaal.
Beste heer / mevrouw,
Ik ben uit mijn stoel gegleden van het lachen. Moet er bij U en lint aanhangen met rode bellen erop en de tekst " let op !! OPLICHTING ".
Maar leuk dat er weer eens een topic was om te lachen.
Ik wens U veel wijsheid.
Met vriendelijke groet.
Paul
Ik ben uit mijn stoel gegleden van het lachen. Moet er bij U en lint aanhangen met rode bellen erop en de tekst " let op !! OPLICHTING ".
Maar leuk dat er weer eens een topic was om te lachen.
Ik wens U veel wijsheid.
Met vriendelijke groet.
Paul
-
Met het grote risico dat we volgend jaar wellicht een gigantisch begrotingsprobleem hebbensylvesterb schreef:Als de belastingdienst echt in Bitcoints zou moeten worden betaald dan hadden ze een leuk rendement de afgelopen maandenStatler schreef:Lol deze is wel heel slecht....
Ideal
Bitcioin
Directeur- generaal.
-
Uitgaande van de huidige stijging (100%) in zeer korte periode kunnen ze die nog wel afvangen met het gigantische begrotingsoverschot wat we nu dan zouden hebben.renewouters schreef:Met het grote risico dat we volgend jaar wellicht een gigantisch begrotingsprobleem hebbensylvesterb schreef:Als de belastingdienst echt in Bitcoints zou moeten worden betaald dan hadden ze een leuk rendement de afgelopen maandenStatler schreef:Lol deze is wel heel slecht....
Ideal
Bitcioin
Directeur- generaal.
Ja, dit is oplichting. En ik verbaas me ook over het feit dat u dit nog moet vragen, net zoals andere mensen die hier gereageerd hebben.
Het wettelijk betaalmiddel in Nederland is de euro, niet de bitcoin. Een overheidsinstantie die geen euro's, maar bitcoins wil? Clue 3.IJcke schreef:Onderstaande brief ontving ik per e-mail,[/uote]
De belastingdienst stuurt nog steeds brieven. Clue 1.
Algemene aanhef, clue 2.IJcke schreef:Geachte heer/mevrouw,
Heb je wel een schriftelijke brief ontvangen? Indien nee, clue 3.IJcke schreef:€ 246.50. U ontvangt ook een schriftelijke herinnering die vandaag per post is verstuurd.
IJcke schreef:- Vul bij ‘Deposit adres’ uw bitcoinadres:
Normaal reageer ik niet op dit soort topics, want dat is dagelijkse kost op verschillende fora.
Intussen is een website in de lucht"Mijn Overheid", waar alles gelezen kan worden, wat voor de persoon bestemt is.(MIts een account aangemaakt)
Als je nu een brief van de belasting krijgt, neem andere brieven die je n het verleden gekregen hebt als voorbeeld en alles is duidelijk!
Deze brieven landen in mijn shredder en het is opgelost.
Te veel moeite om een topic voor zoiets aan te maken!
Intussen is een website in de lucht"Mijn Overheid", waar alles gelezen kan worden, wat voor de persoon bestemt is.(MIts een account aangemaakt)
Als je nu een brief van de belasting krijgt, neem andere brieven die je n het verleden gekregen hebt als voorbeeld en alles is duidelijk!
Deze brieven landen in mijn shredder en het is opgelost.
Te veel moeite om een topic voor zoiets aan te maken!