Heeft de Belastingdienst niet een reclame spotje met de mededeling "Leuker kunnen we het niet maken wél makkelijker" ? Nou vergeet het maar! In deze geautomatiseerde maatschappij moet het toch mogelijk zijn eenvoudig betalingen te kunnen doen. Bij ieder ander bedrijf wel, maar níet bij de belastingdienst (BLD).
Ik moet de komende 20 maanden een bepaald bedrag per maand betalen aan de belastingdienst. De eenvoudigste manier is, om via internetbankieren 1x via een "bankgiro" het bedrag en het aantal termijnen in te geven. Toen ik op versturen drukte kreeg ik de melding dat deze betaling alleen via de acceptgiro betaald kon worden.
Dát betekent dus; dat ik 20 maanden lang iedere maand handmatig dezelfde opdracht moet ingeven. Bovendien wordt je gedwongen hier dus ook aan te denken, want ojé als je het één keer vergeet.
Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met de BLD. Na 5 verschillende personen mijn probleem te hebben uitgelegd kreeg ik uiteindelijke een (zeer onhebbelijke) dame aan de lijn die mij vertelde dat het aan mijn bank lag en mijn verbinding met internet niet goed was. De bank had ik vooraf al gebeld ook ná het telefonisch contac met de BLD. Ik ben na anderhalf uur bellen niets wijzer geworden en zal noodgedwongen 20 maanden lang aan de belastingdienst moeten denken. "Niet makkelijk voor mij, wél leuker voor de BLD.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Niets "makkelijk" bij de Belastingdienst
Re: Niets "makkelijk" bij de Belastingdienst
Kun je ze niet allemaal één voor één invoeren met de juiste datum er bij?
Ik heb er ééntje te betalen over 3 maanden, ik heb deze gelijk ingevoerd met een datum die 5 dagen voor de uiterste datum ligt. Vergeten is nu onmogelijk.
Bij Rabo Telebankieren b.v. kun je per opdracht aangeven op welke datum deze plaats moet vinden.
Zet de belastingdienst in het adresboek van het telebankieren daardoor gaat het een stuk sneller.
Ik heb er ééntje te betalen over 3 maanden, ik heb deze gelijk ingevoerd met een datum die 5 dagen voor de uiterste datum ligt. Vergeten is nu onmogelijk.
Bij Rabo Telebankieren b.v. kun je per opdracht aangeven op welke datum deze plaats moet vinden.
Zet de belastingdienst in het adresboek van het telebankieren daardoor gaat het een stuk sneller.
Het was nu juist mijn bedoeling om ze niet 20x één voor één te hoeven in te vullen. In deze geautomatiseerde maatschappij zou het toch makkelijker moeten! Als je het via een bankgiro doet hóef dat ook niet maar dat accepteert de BLD niet. Ik telebankier ook via de Rabobank en heb de belastingdienst in het adresboekje staan maar zult toch 20x de hele handeling moeten uitvoeren of je dat nu 1x per maand doet of gelijk in één keer.
Je grootste bezwaar leek me dat je er 20 maanden lang aan moet denken, en o wee als je het een keer vergeet.maar zult toch 20x de hele handeling moeten uitvoeren of je dat nu 1x per maand doet of gelijk in één keer.
Dat risico loop je zo niet. Het is misschien 10 minuten werk.
anders betaal je gewoon in 1 keer