Weet iemand wat ik kan doen als ik brieven ontvang van de Belastingdienst Toeslagen waarin staat dat ik bedragen moet betalen, maar die bedragen helemaal niet heb ontvangen?
Ik heb al heel vaak aan de bel getrokken bij de belastingdienst maar er gebeurt niets. Ook de Nationale Ombudsman zegt het alleen maar te kunnen doorspelen en er verder ook niets aan te kunnen doen.
Is er naast de ombudsman bijvoorbeeld nog een andere instantie die mij zou kunnen helpen of ben ik echt in de aap gelogeerd?
Alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte bedreigingen belastingdienst
-
-
Re: Onterechte bedreigingen belastingdienst
Ik heb even je vorige posts erbij gepakt uit 2015 , dat ging over hetzelfde gedonder bij de BD .
Er is je toen herhaaldelijk geadviseerd om fysiek, in eigen persoon, bij een belastingkantoor langs te gaan of een adviseur/ boekhouder in de arm te nemen.
Ik neem nu aan dat dat niet is gebeurd en dat je nog steeds met de onuitgezochte zooi zit?
Steeds " aan de bel trekken " heeft geen zin.
Dit moet , en kan ook , grondig worden uitgezocht en dit had m.i. al vorig jaar helderheid moeten geven.
Er zijn geen verdere instanties o.i.d en je bent idd echt in de aap gelogeerd als je niet nu stante pede actie onderneemt door een afspraak te maken en daar fysiek te verschijnen. Al het andere is zinloos en kansloos.
Hier moet moeite voor gedaan worden...met alle paperassen, de billen bloot , afschriften , voorlopige en definitieve beschikkingen meenemen etc etc.
Anders wordt dit een heilloze en lange weg, wat je uiteindelijk als je toch moet betalen, veel extra geld misschien gaat kosten.
Er is je toen herhaaldelijk geadviseerd om fysiek, in eigen persoon, bij een belastingkantoor langs te gaan of een adviseur/ boekhouder in de arm te nemen.
Ik neem nu aan dat dat niet is gebeurd en dat je nog steeds met de onuitgezochte zooi zit?
Steeds " aan de bel trekken " heeft geen zin.
Dit moet , en kan ook , grondig worden uitgezocht en dit had m.i. al vorig jaar helderheid moeten geven.
Er zijn geen verdere instanties o.i.d en je bent idd echt in de aap gelogeerd als je niet nu stante pede actie onderneemt door een afspraak te maken en daar fysiek te verschijnen. Al het andere is zinloos en kansloos.
Hier moet moeite voor gedaan worden...met alle paperassen, de billen bloot , afschriften , voorlopige en definitieve beschikkingen meenemen etc etc.
Anders wordt dit een heilloze en lange weg, wat je uiteindelijk als je toch moet betalen, veel extra geld misschien gaat kosten.
Re: Onterechte bedreigingen belastingdienst
Ik neem aan dat je verder geen enkele schuld bij welke belastingdienst dan ook hebt, zoals inkomstenbelasting of motorrijtuigenbelasting? Mocht dat wel het geval zijn, dan mag de BD de uit te betalen toeslagen verrekenen. Dan heb je wel recht op een toeslag, maar krijgt niks. Echter is de openstaande schuld dan wel evenredig verminderd.Alphavista schreef:Weet iemand wat ik kan doen als ik brieven ontvang van de Belastingdienst Toeslagen waarin staat dat ik bedragen moet betalen, maar die bedragen helemaal niet heb ontvangen?
Zoals al geadviseerd is, maak een afspraak met het belastingkantoor in je regio en ga er persoonlijk heen.