LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ontvangen brief BD betreft: opgaaf rekeningnummer
Ontvangen brief BD betreft: opgaaf rekeningnummer
2 weken geleden heb ik een verzoek ingedient voor de teruggave van hypotheekrente etc (eind 2011 woning gekocht).
Nu krijg ik een brief van de belastingdienst voor opgaaf rekeningnummer.
Ik citeer uit eerste alinea:
U hebt een verzoek ingedient om uw rekeningnummer .... voor voorlopige teruggave inkomensheffing in mijn administratie op te nemen of u heeft een eerste opgaaf gedaan van een rekeningnummer voor uitbetalingen.
Zij willen een bevestiging dat mijn rekeningnummer juist is?.
Ik sta al jaren bekend bij de belastingdienst met deze rekeningnummer.
De handtekening kan ik op de achterzijde van deze brief plaatsen, omvouwen en retour sturen naar Heerlen.
Herkent iemand dit?
(tegenwoordig hoor je allerlei verhalen over fraudeurs enzo)
U hebt een verzoek ingedient om uw rekeningnummer .... voor voorlopige teruggave inkomensheffing in mijn administratie op te nemen of u heeft een eerste opgaaf gedaan van een rekeningnummer voor uitbetalingen.
De handtekening kan ik op de achterzijde van deze brief plaatsen, omvouwen en retour sturen naar Heerlen.
Herkent iemand dit?
Re: Ontvangen brief BD betreft: opgaaf rekeningnummer
Even controleren of adres of postbus werkelijk van BD is en dan opsturen,tenminste als je je geld wil ontvangen. Bij twijfel even BD bellen.Zij willen een bevestiging dat mijn rekeningnummer juist is?.
Ik heb het ook een keer gehad gewoon als je gechecked hebt opsturen.
Adressen zijn vaak op internet terug te vinden.
gr Henk
antwoordnummer 21040 6400 XE Heerlen
Ziet er volgens mij wel goed uit...
Ik heb er trouwens ook een blauwe retourenvelop bij gekregen....
Maar ik vind het apart dat de belastingdienst geen apart formulier heeft gemaakt, misschien papier bezuiniging....
Maar ik vind het apart dat de belastingdienst geen apart formulier heeft gemaakt, misschien papier bezuiniging....
Betrouwbar hoor. Het adres is van de Belastingdienst - Centale Administratie. De toegsuurde brief (met weggelakt) rekeningnummer terug te vinden / aanklikken PDF-link / vijfde link: Lees hier
Het ontbreken van streepjescode bij retouradres kan ook geen kwaad?.
(staat op achterzijde retourenvelop)
Controleer vóór het dichtplakken:
- of het formulier is ondertekend;
- of het adres en de streepjescode zichtbaar zijn achter het venster van deze envelop.
(staat op achterzijde retourenvelop)
Controleer vóór het dichtplakken:
- of het formulier is ondertekend;
- of het adres en de streepjescode zichtbaar zijn achter het venster van deze envelop.
Herkenning? Ja.Quirico schreef:2 weken geleden heb ik een verzoek ingedient voor de teruggave van hypotheekrente etc (eind 2011 woning gekocht).
Herkent iemand dit?
Ondanks doorgeven van een zakelijk bankrek.nr. werd btw teruggave op prive nr. (al jaren bekend) gestort.
Na correspondentie hierover werden tig formulieren in tig verschillende enveloppes opgestuurd met de vraag of voor de diverse privé belastingen voortaan het nieuwe (zakelijke) nummer gebruikt moest worden. Dit waren ook brieven die op de achterkant ingevuld konden worden.
Netjes terug gestuurd dat dit natuurlijk niet de bedoeling is, vervolgens weer een brief van de belasting over een zakelijk iets 'het bankrekeningnummer is niet bekend'.
Als 't onlogisch is, er moeilijk gedaan wordt, terwijl het makkelijk kan: is het de belastingdienst.
Ik denk, dat dit vele belastingbetalers gekregen hebben.
Als j e de brief verstuurd hebt, krijg je ook na verloop van tijd een bevestiging, dat de nieuwe ( was bij mij hetzelfde als de oude) rekeningnummer ingevoerd is.
Vraag mij niet waarom dit gebeurd, maar misschien heeft de BD te veel tijd over.
Als j e de brief verstuurd hebt, krijg je ook na verloop van tijd een bevestiging, dat de nieuwe ( was bij mij hetzelfde als de oude) rekeningnummer ingevoerd is.
Vraag mij niet waarom dit gebeurd, maar misschien heeft de BD te veel tijd over.
Bedankt voor de reacties!, tja waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?.
-- Want waarom als je digitaal het verzoek indient en je handtekening met digid aangeeft je alsnog met de hand een handtekening moet zetten...
-- Want waarom als je digitaal het verzoek indient en je handtekening met digid aangeeft je alsnog met de hand een handtekening moet zetten...
Het controleren van het rekeningnummer is noodzakelijk gebleken. Met name bij de toeslagen, maar ook bij belastingaangiften (echtscheidingen bijv. waarbij de partner of de belastingconsulent het rekeningnummer wijzigde) ging het nogal eens mis. Niet alleen dus bij de toekenningen kinderopvangtoeslag.Quirico schreef:Bedankt voor de reacties!, tja waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?.
Het zou kunnen, tenminste als de Nigerianen nu al tot in Heerlen gekomen zijn.ruud_a schreef:als men ingediend met een t (ingedient) heeft geschreven is het waarschijnlijk niet van de belastingdienst, maar komt de brief uit Nigeria.
Rekeningnummers worden zo vaak ergens opgegeven.
Quirico schreef:antwoordnummer 21040 6400 XE Heerlen
Ach ja. Doordat ik van bank ben verandert heb ik mijn nieuwe bankrekening opgegeven aan de belastingdienst.
1x algemeen
1x voor de wegenbelasting
1x voor voorlopige zorgtoeslag 2011
om vervolgens voor de eindafrekening van de zorgtoeslag 2010.
Ik heb dus 4 x aan de belastingdienst mijn bankrekening moeten opgeven want ze moeten voor elke aparte afdeling apart dit navragen.
Er zijn mij dus in totaal 4 aanvragen met opgave nieuw rekeningnummer en 4 bevestigingen opgestuurd. Heel efficient die automatisering.
1x algemeen
1x voor de wegenbelasting
1x voor voorlopige zorgtoeslag 2011
om vervolgens voor de eindafrekening van de zorgtoeslag 2010.
Ik heb dus 4 x aan de belastingdienst mijn bankrekening moeten opgeven want ze moeten voor elke aparte afdeling apart dit navragen.
Er zijn mij dus in totaal 4 aanvragen met opgave nieuw rekeningnummer en 4 bevestigingen opgestuurd. Heel efficient die automatisering.
waarom makkelijk als het moeilijk kan