Gisteren in Radar een topic over personen die geen DigiD konden krijgen en een papieren aangifte inkomstenbelasting moeten doen.
Nu heb ik geen problemen er mee om belasting te betalen, maar als je digitaal aangifte doet is het moeilijk om een papieren aangifte te ontvangen. Ik verstuur de gegevens digitaal (ik geloof in computers), maar ik wil graag een papieren versie van de aangifte ontvangen om het overzicht te behouden.
Eind januari 2006 heb ik het papieren aangiftebiljet aangevraagd. Het kon toen een week duren. Eind februari 2006 had ik nog niet in huis en nogmaals de belastingsdienst gebeld. Uiterlijk binnen twee weken zou het toen komen zei de belastingdienst. Half april 2006 kreeg ik het in huis, twee weken na de uiterlijk aangifte dagen van 1 april.
Half januari 2007 heb ik weer een papieren aangifteformulier aangevraagd. Het zou binnen 10 dagen per post aankomen. Tot op heden niets gezien.
Niet leuker, niet makkelijker
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] papieren formulier aangifte traag te ontvangen na bestelling
Re: papieren formulier aangifte traag te ontvangen na bestelling
Ja, heel typerend. Mocht je in de buurt van een belastingkantoor wonen, dan kun je daar ook een papieren exemplaar verkrijgen, zodat je meteen van de wachtstress af bent.
Het is een beetje dubbel op toch, de aangifte via pc kun je daarna op floppy zetten.
Heb zelf ook een vraag als je de aangifte gedaan hebt via de pc tot welke datum kun je dan nog wijzigen.
Ronald.
Heb zelf ook een vraag als je de aangifte gedaan hebt via de pc tot welke datum kun je dan nog wijzigen.
Ronald.
Volgens mij bestaat er bij de electronische aangifte de mogelijkheid om deze uit te printen.
@puma73: De mogelijkheid om uit te printen bestaat inderdaad. Echter, deze mag niet verstuurd worden als aangifte.
-
Teun,
Vanuit het aangifteprogramma heb je de mogelijkheid om de aangifte te printen. In plaats van deze de printen naar een printer, kun je hem printen 'naar bestand'. In C:\BDIENST staat dan een tekstfile met je aangifte.
Mocht de belastingdienst over een aangifte van jaren geleden beginnen, dan heb ik deze tekstfile nog zodat ik kan zien wat ik heb ingevuld. Overigens, bewaar altijd originele jaaropgaven, bankafschriften e.d. mocht je iets moeten kunnen aantonen. Wel vervelend, je zou maar eens brand krijgen en alles kwijt zijn.
Eveneens, een papieren aangifte moet mogelijk zijn voor mensen die niet overweg kunnen met een PC of die er geen hebben. Het opsturen van een dergelijk formulier zou geen weken mogen duren.
Vanuit het aangifteprogramma heb je de mogelijkheid om de aangifte te printen. In plaats van deze de printen naar een printer, kun je hem printen 'naar bestand'. In C:\BDIENST staat dan een tekstfile met je aangifte.
Mocht de belastingdienst over een aangifte van jaren geleden beginnen, dan heb ik deze tekstfile nog zodat ik kan zien wat ik heb ingevuld. Overigens, bewaar altijd originele jaaropgaven, bankafschriften e.d. mocht je iets moeten kunnen aantonen. Wel vervelend, je zou maar eens brand krijgen en alles kwijt zijn.
Eveneens, een papieren aangifte moet mogelijk zijn voor mensen die niet overweg kunnen met een PC of die er geen hebben. Het opsturen van een dergelijk formulier zou geen weken mogen duren.