Weet iemand de juiste peildatum die door de fiscus wordt toegepast voor de bankrekeningsaldo, s.
Is dit 31 december
Mvg Hans
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] peildatum saldo bankrekeningen
Re: peildatum saldo bankrekeningen
Jazeker.
Nee, dit is 1 januari. Maar aangezien er op 1 januari geen bankzaken worden gedaan is dit gelijk aan het saldo van 31 december voorafgaand.
Per 31 december
Bij de meeste banken is er al jaren een overzicht aanwezig met de betreffende saldi en rentes dit zijn de saldi en rentes die ook aan de belastingdienst doorgegeven worden/zijn.
Ze staan dus ook al als het goed is ingevuld op je vooraf ingevulde belasting formulier.
gr Henk
Bij de meeste banken is er al jaren een overzicht aanwezig met de betreffende saldi en rentes dit zijn de saldi en rentes die ook aan de belastingdienst doorgegeven worden/zijn.
Ze staan dus ook al als het goed is ingevuld op je vooraf ingevulde belasting formulier.
gr Henk
30 december.... 31 is zaterdag en 1 januari zondag dus ik zou niet op laatste moment wachten.
Niet elke bank werkt in weekend dus welke bank zit je?
De op 30 december geboekte.... alleen pin betalingen worden soms op dag zelf geboekt maar het is overuren draaien voor banken met rente op 1 jan en zo...
Ik zou van vrijdag 30 december tot maandag 2 januari op vertragingen rekenen.
Wel is het saldo voor belastingdienst op 1 januari gezet en als ik op 1 januari ga tanken met pinpas.... welke rekenen ze dan?
Begin en Eind saldo per 1 Januari kan door simpele pin al aangepast worden!
Niet elke bank werkt in weekend dus welke bank zit je?
De op 30 december geboekte.... alleen pin betalingen worden soms op dag zelf geboekt maar het is overuren draaien voor banken met rente op 1 jan en zo...
Ik zou van vrijdag 30 december tot maandag 2 januari op vertragingen rekenen.
Wel is het saldo voor belastingdienst op 1 januari gezet en als ik op 1 januari ga tanken met pinpas.... welke rekenen ze dan?
Begin en Eind saldo per 1 Januari kan door simpele pin al aangepast worden!
Wat is de achtergrond van deze vraag?
Alleen saldo wordt doorgegeven, niet de evt rente. Dat is al weer even geleden.
Het is 1 januari. 0:00.
Dat lijkt misschien hetzelfde als 31 december 23:59:59 (of 24:00 zoals dat soms genoemd wordt) maar het is dat niet.
Voor je belastingaangifte 2016 is je saldo van 1 januari 2016 bepalend (en dus niet je saldo van 31 december 2016)
Dat lijkt misschien hetzelfde als 31 december 23:59:59 (of 24:00 zoals dat soms genoemd wordt) maar het is dat niet.
Voor je belastingaangifte 2016 is je saldo van 1 januari 2016 bepalend (en dus niet je saldo van 31 december 2016)