LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] probleem inkomstenbelasting

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
jill67

probleem inkomstenbelasting

Ongelezen bericht door jill67 »

hallo

Ik heb het bedrag van de aanslag inkomstenbelasting van 2005 overgemaakt op het juiste rekeningnummer, echter met een foutje in het kenmerk( acceptgiro)
Kreeg al gauw een aanmaning, na een telefoontje leek het geregeld....maar helaas, nu 4 jaar later achtervolgd het me nog steeds. Ik krijg nooit geld terug van de belasting, want dat wordt dan weer verrekend met de " schuld" uit 2005! Mijn boekhouder heeft er al heel wat uurtjes inzitten, al een aantal keren leek het opgelost, maar blijkbaar is deze fout niet uit het systeem te halen bij de belastingdienst! Word er moedeloos van, wat kan ik nu nog doen??

groeten Jill

graces

Re: probleem inkomstenbelasting

Ongelezen bericht door graces »

Probeer het niet met een telefoontje te regelen, daar heb je nooit bewijs van, dat is echt het laatste wat je moet doen!

Wel doen: een klacht sturen, als ze daar niet of niet voldoende op reageren, een klacht sturen naar de nationale ombudsman.

Het kan wel zo zijn dat het uiteindelijk niet lukt, je bent verantwoordelijk voor je eigen fouten, maar het lijkt mij dat die fout niet heel moeilijk te herstellen moet zijn.

jill67

Ongelezen bericht door jill67 »

Dankjewel voor de reactie. Ik ben ZZP'er en mijn boekhouder heeft al een aantal brieven en klachten ingediend. Hij is nu ook bang dat het niet meer goed gaat komen. Vind het heel onterecht want heb tenslotte betaald! Maar ik vrees met grote vreze, het gaat om een aantal duizenden euro's dus geen peanuts...
groeten Jill

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

Schrijf een brief naar de afd. invorderingen van uw regiokantoor. Leg daarin uit hoe u heeft betaald(kenmerk) en waar de betaling voor bedoeld is. Voeg ook een kopie toe van het bankafschrift waar op staat hoe u heeft betaald heeft.
De afhandelingstermijn voor zo' n brief is max 6 weken.

Bij geen of geen bevredigende reactie de nationale ombudsman inschakelen.
Zie http://www.ombudsman.nl
Mogelijk kunt u ook direct contact zoeken met de ombudsman aangezien er al meerdere brieven zijn verzonden.

Gesloten