LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] revisierente

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
mieke74

revisierente

Ongelezen bericht door mieke74 »

ivm afkoop pensioenverzekering kreeg ik van de week van de boekhouder nog te horen dat ik een flinke som revisie rente moet betalen aan de belastingdienst.
Nu hebben ze dat wel gezegd dat het zou moeten maar eigenlijk een beetj euit mijn hoofd gezet. Afkoop is al even geleden, midden 2011 geweest.
Met de aangifte 2011 is dit gestuurd naar de belastingdienst.

Maar hoe gaat het verder nu.
Krijg ik binnenkort een dikke rekening van de belastingdienst van die revisie rente.
of
wordt het verrrekend met de huidige aangifte 2011.
Of
krijg ik eerst 2011 terug en vervolgens mag ik weer betalen aan de belasting dienst?

Wellicht lijkt het voor jullie een beetje overbodige vragen maar voor mij van belang ivm een aantal achterstallige betalingen die ik zou doen met mijn teruggave.
Ik krijg via een andere weg ook nog een leuk bedrag maar dat komt pas eind juli begin augustus.
Ik hoopte dus met mijn teruggave 2011 al flink wat achterstand te kunnen inlopen. Maar nu met die revisie rente gaat het blijkbaar wat anders worden...
Ik kan die revisie rente dus wel betalen maar het zou mij erg goed uitkomen als die rente pas betaald hoeft te worden nadat ik eerst het hele bedrag terug krijg van 2011 en pas een periode erna die revisie rente hoef te betalen.
Kan iemand mij hier een zinnig antwoord op geven?

zwabbertje

Re: revisierente

Ongelezen bericht door zwabbertje »

0800-0543
Je boekhouder zou je dit ook moeten kunnen vertellen

clark

Re: revisierente

Ongelezen bericht door clark »

De revisierente wordt in de aanslag 2011 meegenomen

Gesloten