LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terug betalen, waar ik recht op had.

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Sanae_

Terug betalen, waar ik recht op had.

Ongelezen bericht door Sanae_ »

beste mensen,

Ik heb een bezwaar ingediend bij de belastingdienst vanwege een boete van €5964,90. Ik zou een een belastingaangifte van het jaar 2009 niet hebben ingediend terwijl ik dit samen met jaar 2010 heb gedaan. Eenmaal een bezwaar te hebben ingediend en aangifte te hebben gedaan, kreeg ik binnen de belastingtermijn een antwoord op mijn bezwaar.

Uiteindelijk hoef ik het niet €5964,90 te betalen maar wel een verlopige teruggave (omdat ik een fiscale partner had)waar ik destijds recht op had, een bedrag van €857,-.

Ik heb daarover gebeld om meer informatie te krijgen. Wat ik begreep van hun is dat ik het had moeten vermelden in mijn bezwaarschrift. En omdat ik mijn kans had benut kon ik bij de rechtbank in beroep gaan. IK zou voor den griffierkost opdraaien. Ik kan dit niet betalen omdat ik een studente en geen baantje kan vinden.

Mijn vraag is,

Is er een andere mogelijkheid om het bedrag kwijt te schelden zonder in beroep te gaan. Klopt dit allemaal?

Met vriendelijke groet,

Sanae

newmikey

Re: Terug betalen, waar ik recht op had.

Ongelezen bericht door newmikey »

Wat ik ervan begrijp is dat je het hoofdbedrag niet hoeft te betalen maar dat je indertijd een voorlopige teruggaaf hebt gekregen van rond de €800 die je nu alsnog terug moet betalen omdat de BD vind dat je er géén recht op had.

m.i. was jouw eerste bezwaar tegen de grote vordering en die is toegewezen op basis van het feit dat je alsnog aan je aangifteplicht blijkt te hebben voldaan.

Tegen de terugbetalingseis van de voorlopige teruggaaf kan je gewoon een nieuw bezwaarschrift indienen aangezien dat een separaat feit is. Heb je een argument (anders dan "ik kan het niet betalen") tegen die terugbetaling? Zo niet dan heeft bezwaar ook weinig zin.

Sanae_

Ongelezen bericht door Sanae_ »

Dank je wel voor je info.

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... schelding/

via deze link kom je op een pagina waar staat uitgelegd hoe je een verzoek voor kwijtschelding kunt indienen. Houd er rekening mee dat een onterecht uitbetaalde teruggaaf zelden wordt kwijtgescholden.

Adviseursrecht

Ongelezen bericht door Adviseursrecht »

De Belastingdienst maakt hier in een grove overtreding, wat hier blijkt dat de Belasting Consulent zijn fouten te doen afschuiven naar de computer.
Waar hoofdzakelijk de consulent bij het invoeren van de gegevens een type fout heeft begaan waar zij/hij niet aan wilt prijs geven dat er een type fout is begaan, waar de computer daar in de schuld van zult ontvangen.
Een Computer maakt geen fouten , want de computer wordt gestuurd door de persoon die daar achter bevind.
Dus de fouten die bij de Belasting worden gemaakt is door de Belasting-Consulent zelf gemaakt.

Adviseursrecht

Ongelezen bericht door Adviseursrecht »

Nou de Belasting jaar teruggave, waar u aan heeft betaald blijkt dat de Belastingdienst in uw regio nagenoeg niet hun boekhouding weet te doen nagaan.
Want zij zullen dan velen brieven naar u toe sturen om toch te doen opvragen van het bedrag waar u dan ten einde raad word opgeroepen voor de belasting-consulent moet verschijnen, waar u alle gegevens mee neemt waar uit blijkt dat u wel heeft betaald, zal daarin de belastingdienst eerst nog van dat bedrag de rente van trekken waar ten slotte het toegewezen bedrag minder is die de belasting u zult uitkeren.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Adviseursrecht schreef:De Belastingdienst maakt hier in een grove overtreding, wat hier blijkt dat de Belasting Consulent zijn fouten te doen afschuiven naar de computer.
Waar hoofdzakelijk de consulent bij het invoeren van de gegevens een type fout heeft begaan waar zij/hij niet aan wilt prijs geven dat er een type fout is begaan, waar de computer daar in de schuld van zult ontvangen.
Een Computer maakt geen fouten , want de computer wordt gestuurd door de persoon die daar achter bevind.
Dus de fouten die bij de Belasting worden gemaakt is door de Belasting-Consulent zelf gemaakt.
En nu in het Nederlands?

Gesloten