LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terug vordering

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
nancy55

terug vordering

Ongelezen bericht door nancy55 »

hallo

ik had kinder toeslag aangevraagt in 2013
periode 1 januari tot deceber 2013
de aanvraag was toegekend maar heb geen betaling van de belastingdienst gehad.
op 21 september is er een beschikking gemaakt over de periode 1 januari tot 30 juni 2013
een bedrag van 1.037 gemaakt en dat bedrag moet ik terug betalen aan de belasting dienst .
terwijl ik van het hele jaar 2013 nog over de periode januari tot juni geen betaling heb gehad van de belasting dienst. en nu eist de belastingdienst het bedrag van 1.037 terug terwijl ik dat bedrag nooit hebt ontvangen .
dus mijn vraag is hoe kan de belastingdienst een bedrag terug vorderen wat nooit uitbetaalt is/was .
kan iemand dit mij uitleggen ? want ik vindt het knap en uniek van de belastingdienst dat ze een vordering terug eisen over een bedrag wat de belastingdienst nooit uitbetaald heeft.

sjohie

Re: terug vordering

Ongelezen bericht door sjohie »

nancy55 schreef:hallo

de aanvraag was toegekend maar heb geen betaling van de belastingdienst gehad.
op 21 september is er een beschikking gemaakt over de periode 1 januari tot 30 juni 2013
een bedrag van 1.037 gemaakt en dat bedrag moet ik terug betalen aan de belasting dienst .
terwijl ik van het hele jaar 2013 nog over de periode januari tot juni geen betaling heb gehad van de belasting dienst. en nu eist de belastingdienst het bedrag van 1.037 terug terwijl ik dat bedrag nooit hebt ontvangen .
dus mijn vraag is hoe kan de belastingdienst een bedrag terug vorderen wat nooit uitbetaalt is/was .
kan iemand dit mij uitleggen ? want ik vindt het knap en uniek van de belastingdienst dat ze een vordering terug eisen over een bedrag wat de belastingdienst nooit uitbetaald heeft.
Misschien hebben ze het wel betaald, maar heb jij het verkeerde rekeningnummer opgegeven... :wink:

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Dan staan de gegevens ook op "Mijn Toeslagen", daar al eens gekeken.
En daar kan je ook controleren of het rekeningnummer, wat Sjohie heeft aangesproken klopt.

rollertje

Ongelezen bericht door rollertje »

Het kan ook verrekend zijn met nog openstaande toeslagen. Dan is het wel uitbetaald, doordat de terugvorderingen van die toeslagen lager zijn geworden.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Is bij de aanslag een acceptgiro bijgevoegd? Of wordt het bedrag verrekend met de toegezegde toeslag?
Ja, inderdaad even kijken op "Mijn toeslagen" om te weten wat er precies aan de hand is.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _toeslagen

nancy55

heb alles al na gekeken toeslagen enz en ook bankafschrift en ja heb wel de juiste rekeningnummer door gegeven. en nee er zijn geen verrekeningen geweest want dit is mijn eerste aanvraag . maar heb intussen al een advocaat ingeschakelt en is nu in behandeling. en mn advocaat heeft ook gezegt dat dit gewoon uniek is van een bedrag wat nooit betaalt is en dan terugvorderen . maar goed ga nu bezwaar aantekenen en om een nieuwe herziening aan vragen . en dan is het afwachten wat de belastingdienst gaat doen .

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

nancy55 schreef:heb alles al na gekeken toeslagen enz en ook bankafschrift en ja heb wel de juiste rekeningnummer door gegeven. en nee er zijn geen verrekeningen geweest want dit is mijn eerste aanvraag . maar heb intussen al een advocaat ingeschakelt en is nu in behandeling. en mn advocaat heeft ook gezegt dat dit gewoon uniek is van een bedrag wat nooit betaalt is en dan terugvorderen . maar goed ga nu bezwaar aantekenen en om een nieuwe herziening aan vragen . en dan is het afwachten wat de belastingdienst gaat doen .
dus geen telefoontje naar de belastingdienst, maar meteen een advocaat erop?

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Beetje ongeloofwaardig. Een advocaat kost je 200 ex per uur. En dat om een dispuut van 1000 euro..

nancy55

o jawel hoor heb in 2013 elke keer gebeld naar de belastingdienst maar zelfs de belastingdienst kwam elke keer met een ander verhaal en dan nog elke keer door gestuurd worden naar andere afdelingen. dus eindstand ik werd t spuugzat en heb maar een advocaat ingeschakelt. en nee is niet zomaar een dispuut van 1000 euro .want wat ik niet heb ontvangen dat ga ik niet terug betalen en voor jou informatie sjoegel de belastingdienst maakt ook grove fouten !. en nee ik betaal 25 euro eigen bijdrage kosten advocaat en geen 200 euro . dus wat is nu ongeloofwaardig ? mijn kosten voor een advocaat of van de belasting dienst .??

Gesloten