Beste,
Ik heb over 2015 gelijktijdig aangifte gedaan voor zowel mijzelf en mijn vrouw ; omdat mijn vrouw voor het eerst aangifte moest doen ivm haar AOW inkomsten .
Ik heb de aangifte op 29 april ingestuurd.
Ik kreeg enige weken later bericht en moest bij betalen .
Mijn vrouw krijgt een bedrag terug maar heeft nog steeds niets gehoord.
Ik was in de veronderstelling dat de belastingdienst alles in juli 2016 zou behandelen.
Heb ik het verkeerd.
Mvg
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Teruggave belasting
Re: Teruggave belasting
Ik zou het de belastingdienst even vragen.
Heeft u ook gekeken bij ''mijn overheid'' van uw vrouw? Mogelijk staat daar wel een bericht over de definitieve aanslag.
Beste,
Ik krijg automatisch een email als er iets in de berichtenbox klaar staat en op de website van de belastingdienst staat dat ze ook niet zeggen wanneer de aanslag verwerkt wordt .
Ik vind het wel vreemd dat als je beide aangifte tegelijkertijd hebt verstuurd ik al snel een aanslag kreeg en mijn vrouw nog niets heeft gehoord.
Mvg Hans
Ik krijg automatisch een email als er iets in de berichtenbox klaar staat en op de website van de belastingdienst staat dat ze ook niet zeggen wanneer de aanslag verwerkt wordt .
Ik vind het wel vreemd dat als je beide aangifte tegelijkertijd hebt verstuurd ik al snel een aanslag kreeg en mijn vrouw nog niets heeft gehoord.
Mvg Hans
Vrijwel altijd komt er binnen 3 maanden bericht: of het bericht dat er geen voorlopige aanslag wordt opgelegd (definitieve aanslag komt later), of er komt een voorlopige aanslag met in deze situatie voorlopige teruggave of er komt direct een definitieve aanslag. Controleert u of uw vrouw inderdaad geen bericht van de Belastingdienst heeft gehad. Dit kan gezien worden door in te loggen in: Mijn Belastingdienst of de informatie kan mondeling via de belastingtelefoon vekregen worden.