LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] teruggave rijtuigenbelasting

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
twoerden

teruggave rijtuigenbelasting

Ongelezen bericht door twoerden »

Voor een motor heb ik maandelijks automatisch rijtuigenbelasting in laten houden door de belastingdienst.
Mijn motor heb ik verkocht en ik krijg geld terug van teveel betaalde rijtuigenbelasting.
Tot mijn grote verbazing krijg ik een brief hierover dat ze niet weten op welke rekening ze de restitutie kunnen terugstorten!!
Ze weten toch van welke rekening ze dit vanaf gehaald hebben??
Ik moet in ieder geval een formulier invullen en opsturen om aan te geven waar ze het op terug kunnen storten.
In mijn ogen erg vreemd, maar misschien zie ik dit verkeerd.

SJZ

Re: teruggave rijtuigenbelasting

Ongelezen bericht door SJZ »

Is nou eenmaal nooit precies zeker dat de betaler ook de eigenaar / rechthebbende op de teruggaaf is. Stel je partner betaalde altijd MRB, en inmiddels lig je met die partner overhoop. Jij hebt recht op de teruggaaf, maar die gaat naar je (net ex geworden) partner.

Toch goed dat ze dan effe om het juiste rekeningnummer vragen.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

twoerden schreef:Voor een motor heb ik maandelijks automatisch rijtuigenbelasting in laten houden door de belastingdienst.
Mijn motor heb ik verkocht en ik krijg geld terug van teveel betaalde rijtuigenbelasting.
Tot mijn grote verbazing krijg ik een brief hierover dat ze niet weten op welke rekening ze de restitutie kunnen terugstorten!!
Ze weten toch van welke rekening ze dit vanaf gehaald hebben??
Ik moet in ieder geval een formulier invullen en opsturen om aan te geven waar ze het op terug kunnen storten.
In mijn ogen erg vreemd, maar misschien zie ik dit verkeerd.
Je krijgt geld terug en dan ga je klagen dat de belastingdienst vraagt op welke rekening het gestort moet worden...Nou,verlenen ze een keer een service en informeren ze voordat ze ergens geld op storten,is het weer niet goed :roll:

twoerden

Ongelezen bericht door twoerden »

SJZ schreef:Is nou eenmaal nooit precies zeker dat de betaler ook de eigenaar / rechthebbende op de teruggaaf is. Stel je partner betaalde altijd MRB, en inmiddels lig je met die partner overhoop. Jij hebt recht op de teruggaaf, maar die gaat naar je (net ex geworden) partner.

Toch goed dat ze dan effe om het juiste rekeningnummer vragen.

Ah zo!! Inderdaad, zo had ik er nog niet naar gekeken. Dank je wel voor dit nieuwe inzicht.
Gelukkig is dit niet van toepassing.

Gesloten