Hallo,
Ik ben ten einde raad en zet mijn vraag hier ook nog maar even neer,
in 2008 heb ik kinderopvangtoeslag gekregen, ik werkte, in april werd ik ziek, werkte dan weer wel en dan weer niet, heb de toeslag gewoon door laten lopen omdat ik er niet vanuit ging dat ik op den duur niet meer zou werken, werkte onregelmatig en soms een paar dagen in een maand niet en wel.
Moet ik dat dan allemaal terug betalen? Wie weet dit?
En hoelang duurt het voor je de definitieve berekenng krijgt?
Bwv was altijd erg tevreden over mij doe al 2 jr me best, maar ben bang dat dit dan weleens het einde van de wsnp kan zijn?
Lfs
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Teveel kinderopvangtoeslag en wsnp
Re: Teveel kinderopvangtoeslag en wsnp
Als je in 2008 werkte, al was het maar een dag, dan heb je voor dat jaar recht op inderopvangtoeslag. Wel krijg je natuurlijk alleen toeslag voor de uren dat de kunderennaar de opvang zijn gegaan. Als de toeslag bijvoorbeeld gebaseerd was op 20 uur per week, maar ze zijn achteraf gemiddeld maar 15 uur per week gegaan, dan moet je die overige 5 uur (dus een kwart van de toeslag) wel terugbetalen.
Aan de andere kant kan het zijn dat je een lager inkomen hebt gekregen dan je van tevoren had gedacht en had opgegeven, omdat je minder hebt kunnen werken. Bij een lager inkomen krijg je vaak per uur meer toeslag terug, dus kan het juist zijn dat je nog extra geld krijgt.
Aan de andere kant kan het zijn dat je een lager inkomen hebt gekregen dan je van tevoren had gedacht en had opgegeven, omdat je minder hebt kunnen werken. Bij een lager inkomen krijg je vaak per uur meer toeslag terug, dus kan het juist zijn dat je nog extra geld krijgt.