LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] toeslag KOT van 2011 terug betalen?????????????

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
lidia13

toeslag KOT van 2011 terug betalen?????????????

Ongelezen bericht door lidia13 »

Wie o wie kan mij geruststellen..

ik kreeg vorige week een brief van de belastingdienst dat ik over 2011 geen recht had op kinderopvangtoeslag en of ik dit (10.379,- euro :shock: :shock: )bedrag even terug wil betalen.

ik heb gebeld met de belastingdienst dat het niet klopt want ik heb in 2011 gewoon kinderopvang gehad voor mijn 2 kinderen en daar heb ik ook de bewijzen van met facturen en een jaaropgave. En verteld dat ik in 2011 ook meerdere malen heb gebeld met de BD omdat de toeslagen te hoog waren in geschat en dat ik teveel kreeg dit was in totaal 2400,- euro(10 x 240,-) (die ook netjes op een rekening staan om terug te betalen).Er werd gezegt ja hoor dat gaan we aanpassen maar nee hoor geen aanpassing. Ook gezecht dat het heel raar is dat we al vanaf 2007 bij dezelfde dagopvang zitten en ik dit jaar ook gewoon weer kinderopvangtoeslag krijg.. Nu dat zouden ze uitzoeken en binnen 2 werkdagen terugbellen maar tot op vandaag nog geen telefoontje gehad.

hebben jullie tips over wat ik nog meer kan doen om te bewijzen dat ik er recht op had ..

alvast bedankt..

stofzuigertje

Re: toeslag KOT van 2011 terug betalen?????????????

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nieuwe medewerkers die fouten invoeren komt helaas vaker voor.
Na enig zoeken en collega vragen losse ze het meestal wel op.
Betaal nog niets omdat zij eerst de berekening moeten sturen en je ziet dan vanzelf hun fout.
Als het niet fout was zou je afgelopen 5 jaren moeten terug betalen en dat is niet het geval dus ik vermoed dat deze medewerker te kort ervaring heeft met deze regel.

lidia13

dank je voor je reactie.. voel me iets beter :)

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je een wijziging wilt doorgeven, dan moet je dat schriftelijk of met het programma doen. Bellen levert alleen maar een grote kans op vergissingen of fouten op.

Hebben jij en je partner vorig jaar wel allebei gewerkt?

lidia13

kweenie schreef:Als je een wijziging wilt doorgeven, dan moet je dat schriftelijk of met het programma doen. Bellen levert alleen maar een grote kans op vergissingen of fouten op.

Hebben jij en je partner vorig jaar wel allebei gewerkt?
hoi kweenie,,

ja dat heb ik ook gedaan zowel schriftelijk als via de website van de belastingdienst en daar heb ik ook schriftelijk antwoord op gehad dus dat ging goed. alleen daarna ging het mis want er waren begin 2011 een comp storing bij de BD zeiden ze dus mijn 1ste wijziging was niet goed verwerkt en daarna nog een wijziging gestuurd.

en ja we hebben allebei het hele jaar gewerkt en ook niet van werkgever veranderd(al 12 jaar bij dezelfde :wink: )

zwabbertje

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Eerst maar eens afwachten tot je bericht hebt waarom zij vinden dat je moet terugbetalen.

Tip: dien wel een (pro forma) bezwaar in tegen die terugvordering. Dat moet binnen 6 weken na dagtekening van de beschikking anders verspeel je je rechten op een formele procedure als zij niet tussentijds met een oplossing komen.

lidia13

zwabbertje schreef:Eerst maar eens afwachten tot je bericht hebt waarom zij vinden dat je moet terugbetalen.

Tip: dien wel een (pro forma) bezwaar in tegen die terugvordering. Dat moet binnen 6 weken na dagtekening van de beschikking anders verspeel je je rechten op een formele procedure als zij niet tussentijds met een oplossing komen.

oke dat is een goede.. weet jij wat ik allemaal mee moet sturen?? heb facturen van 2011 en een jaaropgave liggen. Moet ik het contract van de kinderopvang ook mee sturen??

zwabbertje

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Bij pro forma bezwaar hoef je niets mee te sturen, je weet immers niet waarop de beschikking is gebaseerd.

Gewoon een brief sturen dat je bezwaar maakt tegen de beschikking (nummer vermelden) omdat je in 2011, net als in voorgaande jaren, gebruik hebt gemaakt van kinderopvang en dat je, zodra de belastingdienst heeft aangegeven waarop de terugvordering is gebaseerd het bezwaar inhoudelijk zult aanvullen.
Dan weet je ook pas waar het over gaat en kun je de juiste stukken om je recht op kinderopvangtoeslag aan te tonen mee sturen.

Gesloten