Ik heb in 2006 ook huur en zorgtoeslag aangevraagd en toegekend gekregen, helaas heeft de belastingdienst mijn partner niet meeberekend en daardoor kregen we in 2006 onrechtmatige toeslag.
Na een heleboel te hebben gebeld met hun, kreeg ik een rekening nummer door waarop ik dit bedrag kon terugstorten. Wat denk je, ze hebben mij het verkeerde rek. nr gegeven. Wel een nr van de belastingdienst maar niet het correcte. De bedragen zijn dus sinds dien spoorloos! Na heel veel pijn en moeite van mijn kant, heb ik nu iemand gevonden van de belastingdienst die mij wil helpen hiermee.....het is dus nog maar afwachten of het daadwerkelijk gebeurd. Je staat zo machteloos, het is zo fustrerend, dan heb ik het nog niet eens over alle telefoontjes mijnerzijds naar de belastingdienst en de totaal verschillende adviezen die je elke keer krijgt van zo'n medewerker. Dan heb ik het nog niet gehad over de toeslagen 2007 die ik vrolijk weer gestord krijg vanaf januari, terwijl ik zowel huur als zorg heb stopgezet in 2006! Kunnen we fijn weer overnieuw beginnen. Ik stort niets meer terug zonder acceptgiro, je weet nooit welke idioot er achter zo'n belastingtelefoon zit, als zij je dus het verkeerde rek. nummer geven ben je gewoon de *** en moet je maar zien hoe je het oplost. Oja er is ook nog in april 2006 een bedrag gestort van 560 euro op mijn rekening. heb ik laten uitzoeken en is een algemene fout geweest bij de belasting. Duizenden mensen hebben dit bedrag gestort gekregen....zomaar en de belastingdienst heeft het ook nog niet teruggeclaimd....mijn advies, lekker laten staan en rente trekken van dit bedrag, over 5 jaar gaan we ervan op vakantie als ze het voor die tijd nog niet hebben teruggevraagd.
De belastingdienst heeft mensen in dienst die op de sociale werkplaats thuishoren. Sterker nog op de sociale werkplaats weten de mensen tenminste wat ze moeten doen en wordt het gedaan!!!!!!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] toeslagen belastingdienst 2006 teruggestort en onvindbaar
-
Re: toeslagen belastingdienst 2006 teruggestort en onvindbaar
Je kan toch altijd via je bankafschrift aantonen dat je het bedrag teruggestort hebt. Als je dat bewijs opstuurt is het verder het probleem van de belasting en niet meer van jou!
Nee, het blijft jouw probleem, omdat je niet zwart op wit hebt dat de belastingdienst je heeft gevraagd om op dat nummer te storten.
Van wie is dat nummer eigenlijk wel?
Van wie is dat nummer eigenlijk wel?
-
beste frank, sorry dat ik zo laat reageer, maar was mijn emigratie naar het buitenland aan het regelen....ergens waar ze geen belasting dienst hebben!
Antwoord op je vraag...beetje laat maar toch......3 keer raden, het nummer is wel van de belastingdienst maar niet van de toeslagen het cijfertje verschilt 1 nummer met het correcte nummer, was het maar de bankrekening van een geheel ander persoon dan had ik minder moeite met terugvorderen, het is nu nog steeds niet geregeld, trouwens het stopzetten van de huurtoeslag ook nog steeds niet!
Antwoord op je vraag...beetje laat maar toch......3 keer raden, het nummer is wel van de belastingdienst maar niet van de toeslagen het cijfertje verschilt 1 nummer met het correcte nummer, was het maar de bankrekening van een geheel ander persoon dan had ik minder moeite met terugvorderen, het is nu nog steeds niet geregeld, trouwens het stopzetten van de huurtoeslag ook nog steeds niet!
nee, op het stopzetten wacht ik ook nog... ik ga er nu maar vanuit dat dit gebeurt even na de voorlopige teruggaaf IB 2006
heb vanmiddag met de belastingdienst gebeld of ze een copie konden opsturen van de inkomsten van 1998, maar helaas dat kon ik allleen schriftelijk doen,heeft er iemand een idee hoelang dit ongeveer gaat duren??????? of meschien een andere oplossing.
Ik heb ook nog steeds €1920,00 staan op een rekening, die veel rente geeft, om terug te storten aan de belastingdienst nadat ze een beloofte accept hebben gestuurd. Ze beloven al sinds april 2006 mij een accept te sturen en de toeslag te stoppen. Wel de toeslag werd niet gestopt in dat jaar en de accept werd niet verstuurd.
Kijk, ik schrijf dit omdat iedereen moet stoppen om de belastingdienst te bellen. Dit zijn kosten die je nooit vergoed krijgt maar achteraf ook nog zinloos is geweest omdat er nog niets gebeurd. Ik vraag me alleen af hoe lang ik nog moet wachtten voor het geld niet meer terug gevorderd kan worden. Het duurt tenslotte nu al 15 maanden dat ik niets meer hoor over terug storten.
Het slot woord van rianne_appel ben ik het trouwens volledig mee eens.
Kijk, ik schrijf dit omdat iedereen moet stoppen om de belastingdienst te bellen. Dit zijn kosten die je nooit vergoed krijgt maar achteraf ook nog zinloos is geweest omdat er nog niets gebeurd. Ik vraag me alleen af hoe lang ik nog moet wachtten voor het geld niet meer terug gevorderd kan worden. Het duurt tenslotte nu al 15 maanden dat ik niets meer hoor over terug storten.
Het slot woord van rianne_appel ben ik het trouwens volledig mee eens.