LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toeslagpartners wel of niet opgeven

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
dev0570

Toeslagpartners wel of niet opgeven

Ongelezen bericht door dev0570 »

ik woon sinds een tijdje samen en wij ontvingen allebei zorgtoeslag.
ik heb mijn zorgtoeslag stopgezet, maar mijn vriend ontvangt het nog steeds omdat hij studeert.

Als wij de inkomens bij elkaar optellen hebben we geen recht op zorgtoeslag. Als we het afzonderlijk doen, dan heeft alleen mijn vriend er recht op.
Als ik het goed begrijp moet je elkaar opgeven als toeslagpartner als je een gezamelijk huishouding voert, maar wat gebeurt er als je dat niet doet. Wij hebben geen samenlevingscontract of zo.

Hoe wil de belastingdienst controleren of er sprake is van een gezamelijke huishouding?
Het kan toch ook zo zijn dat mijn vriend bij mij in woont ivm studie.

Iemand hier ervaring mee en tips?

Kicoa

Re: Toeslagpartners wel of niet opgeven

Ongelezen bericht door Kicoa »

Doorloop in het aanvraag/wijzigingsprogramma eens de vragen die bedoeld zijn om vast te stellen of u een toeslagpartner heeft. Als u de vragen naar waarheid beantwoordt zult u waarschijnlijk tot de vaststelling komen dat u wel degelijk een toeslagpartner heeft.
Of de Belastingdienst wel of niet controleert (en geloof me, dat doen ze wel degelijk) is niet van belang, u dient gewoon de correcte gegevens op te geven.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je een gezamelijke huishouding hebt, dan ben je inderdaad geen recht op zorgtoeslag. Als je zegt dat je geen gezamelijke huishouding hebt, dan zou je wel eens in de toekomst problemen kunnen krijgen als je op een gegeven moment fiscaal partners wilt worden. Dan kun je wel wat vragen verwachten.

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagpartner/

Hier kun je zien wie je toeslagpartner is, maar in jullie geval is er uit je verhaal te lezen zeker sprake van toeslagpartnerschap.
Dus stopzetten en snel weer terugbetalen om de rente te besparen.

Gesloten