LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] v oudertoeslag naar kindertoeslag. dat valt tegen!!!
-
v oudertoeslag naar kindertoeslag. dat valt tegen!!!
voorheen 217-- per maand en nu.....22 eurootjes. het is de moeite zeg!
Re: v oudertoeslag naar kindertoeslag. dat valt tegen!!!
Hier slechts 5 euro per maand.
Was de aftrek via de belasting een stuk gunstiger.
Was de aftrek via de belasting een stuk gunstiger.
-
VIJF!!!!euro dat is helemaal niets.
kompenseren ze het soms met de kinderbijslag ofzo??
kompenseren ze het soms met de kinderbijslag ofzo??
natrasusan:
Bedoel je van kinderkorting naar kindertoeslag? En hoe kom je dan aan E 217 per maand? Is dat wel juist?
Bedoel je van kinderkorting naar kindertoeslag? En hoe kom je dan aan E 217 per maand? Is dat wel juist?
De maximale kindertoeslag is € 82 per maand (http://www.toeslagen.nl)
petrasusan en vogels:
De kinderkorting wordt vervangen door een inkomensafhankelijke kindertoeslag (met dank aan de Chr. Unie).
Heeft niets te maken met alleenstaande oudertoeslag.
De kinderkorting wordt vervangen door een inkomensafhankelijke kindertoeslag (met dank aan de Chr. Unie).
Heeft niets te maken met alleenstaande oudertoeslag.
Volgens mij bestaat er helemaal geen oudertoeslag, dus het is een onzindiscussie.v oudertoeslag naar kindertoeslag. dat valt tegen
Alleenstaande oudertoeslag moet zijn: alleenstaande ouderkorting. Sorry.
Maar de alleenstaande ouderkorting, wat heeft die te maken met de kindertoeslag? Ook dan is het nog een rare discussie over niks.
Ik lees al jullie reacties maar hoe weten jullie hoeveel je er op achteruit gaat? Ik kan helemaal niets vinden over een eventuele berekening. Is de kinderkorting een vast bedrag, iets van 2OO voor iedereen en wordt dat nu inkomensafhankelijk? En veranderen de andere toeslagen nu ook? Wie kan mij even verder helpen?
Info op bijvoorbeeld toeslagen.nl... Daar kun je ook een berekening maken.
De kinderkorting was max. ong. 74 euro per maand (dus zeker geen 217), als het verzamelinkomen minder dan ong 28½ duizend euro was. Grofweg kun je stellen dat voor elke 1000 euro extra jaarinkomen de korting per maand 5 euro lager werd.
Nu wordt het zo dat je rechtstreeks een toeslag krijgt, in plaats van dat je minder belasting hoeft te betalen. Als je weinig/geen belasting betaalt, is het dus voordeliger. Zo op het eerste gezicht lijkt er in de maandbedragen weinig verschil te zitten. [/quote]
De kinderkorting was max. ong. 74 euro per maand (dus zeker geen 217), als het verzamelinkomen minder dan ong 28½ duizend euro was. Grofweg kun je stellen dat voor elke 1000 euro extra jaarinkomen de korting per maand 5 euro lager werd.
Nu wordt het zo dat je rechtstreeks een toeslag krijgt, in plaats van dat je minder belasting hoeft te betalen. Als je weinig/geen belasting betaalt, is het dus voordeliger. Zo op het eerste gezicht lijkt er in de maandbedragen weinig verschil te zitten. [/quote]
Beste kweenie, heel erg bedankt voor je reactie ik ben even gerustgesteld, want ik maakte me grote zorgen!