LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vanwege verkeerd aangegeven loonheffing 1300 euro belasting
-
- Contacteer:
vanwege verkeerd aangegeven loonheffing 1300 euro belasting
hallo, begin van het jaar heb ik aangifte willen doen, maar voordat ik op akkoord wilde drukken zag ik dat ik 1300 euro moest betalen.
ik schrok me kapot! ik heb toch het hele jaar gewerkt? ik heb nota bene een wajong uitkering dus hoe komen ze op zon bedrag?
ik ben naar een contactpersoon geweest en die wist mij te vertellen dat het komt omdat het UWV een te hoge(of lage) loonheffing heeft aangegeven.
hij vertelde me dat ik in principe niet op akkoord hoefde te drukken, maar wanneer ik een brief binnen krijg dat ik aangifte MOET doen, dat ook moet doen.
dan zou ik het bedrag bij het UWV moeten koppelen ivm dat het hun fout is geweest.
en als het UWV er niks aan wilt doen moet ik naar mijn gemeente gaan.
ik vond het fijn om die info te krijgen maar nu heb ik die brief binnen, ik heb de pagina geopend en ik ben doodsbang om op ok te drukken vanwege dat IK weer achter dingen aan moet gaan om er voor te zorgen dat ik een normaal inkomen blijf houden. ik word zo moe van het feit dat men als burger achter fouten aan moet lopen van instanties, nota bene een zorg instantie! welke zorg is er te vinden bij het UWV? ze zeggen wel dat ze je helpen maar helpen je eigenlijk alleen maar verder de grond in.
ik ben bang en weet niet wat ik moet doen.
heeft iemand raad voor mij
mvg
ik schrok me kapot! ik heb toch het hele jaar gewerkt? ik heb nota bene een wajong uitkering dus hoe komen ze op zon bedrag?
ik ben naar een contactpersoon geweest en die wist mij te vertellen dat het komt omdat het UWV een te hoge(of lage) loonheffing heeft aangegeven.
hij vertelde me dat ik in principe niet op akkoord hoefde te drukken, maar wanneer ik een brief binnen krijg dat ik aangifte MOET doen, dat ook moet doen.
dan zou ik het bedrag bij het UWV moeten koppelen ivm dat het hun fout is geweest.
en als het UWV er niks aan wilt doen moet ik naar mijn gemeente gaan.
ik vond het fijn om die info te krijgen maar nu heb ik die brief binnen, ik heb de pagina geopend en ik ben doodsbang om op ok te drukken vanwege dat IK weer achter dingen aan moet gaan om er voor te zorgen dat ik een normaal inkomen blijf houden. ik word zo moe van het feit dat men als burger achter fouten aan moet lopen van instanties, nota bene een zorg instantie! welke zorg is er te vinden bij het UWV? ze zeggen wel dat ze je helpen maar helpen je eigenlijk alleen maar verder de grond in.
ik ben bang en weet niet wat ik moet doen.
heeft iemand raad voor mij
mvg
Re: vanwege verkeerd aangegeven loonheffing 1300 euro belasting
En dit vraagt u in oktober? Ik zou eens een gesprekje met de BD aanvragen als ik u was. U kunt niet door zaken te lang te laten liggen en ze te negeren verwachten dat ze gewoon verdwijnen.
Misschien foutje in de loonbelastingverklaring? Daar staat een vraag: moet de werkgever of uitkeringsinstantie de korting toepassen? Als je van meer dan een werkgevers (of instanties) geld/uitkering ontvangt, mag je die vraag maar op een formulier met ja beantwoorden, niet bij allemaal.thessa.wulterkens schreef:ik heb toch het hele jaar gewerkt? ik heb nota bene een wajong uitkering dus hoe komen ze op zon bedrag?
Het beste is inderdaad om hier zo snel mogelijk achteraan te gaan. Met de belastingen kun je vaak best iets regelen. Niet dat het kwijtgescholden wordt, maar in de vorm van een regeling die voor jou haalbaar is. Niet afwachten tot zij het komen halen, dan is het te laat.
Het lijkt er inderdaad op dat er bij allebei rekening is gehouden met de heffingskortingen. Je moet zelf aangeven of je wilt dat de werkgever of uitkeringsinstantie rekening houdt met de heffingskortingen of niet. Als je per ongeluk bij allebei dit hebt aangegeven, of als je niet zelf hebt aangegeven dat een van beide er geen rekening meer mee moet houden, dan krijg je van beide wat te veel geld per maand. Dit zul je later dan alsnog moeten gaan betalen.
Overigens geldt bij de belastingdienst niet dat je zomaar kunt afwachten of je een aangiftebrief krijgt. Als je weet of had kunnen weten dat je geld zou moeten betalen, dan moet je ook uit jezelf aangifte doen.
Overigens geldt bij de belastingdienst niet dat je zomaar kunt afwachten of je een aangiftebrief krijgt. Als je weet of had kunnen weten dat je geld zou moeten betalen, dan moet je ook uit jezelf aangifte doen.
Een contactpersoon van wat?thessa.wulterkens schreef:ik ben naar een contactpersoon geweest
hebben ze dat alleen aangegeven of hebben ze het ook toegepast? Als ze een te lage loonheffing hebben toegepast, heeft de belastingdienst wellicht gelijk en zult u die 1300 euro wel moeten betalen.thessa.wulterkens schreef:die wist mij te vertellen dat het komt omdat het UWV een te hoge(of lage) loonheffing heeft aangegeven.
Zoals Grun al aangeeft kan dit heel goed komen door de loonheffingskorting. Als dit bijvoorbeeld toegpast wordt op uw uitkering, maar ook door uw werkgever, ontvangt u teveel loonheffingskorting, aangezien u deze maar bij 1 "werkgever" kunt laten toepassen. Deze heffingskorting wordt toegepast op basis van wat u in heeft gevuld op uw loonbelastingverklaring.
Als dit laatste het geval is, zou ik ook maar heel snel zorgen voor duidelijkheid, want dan zal dit voor 2016 wellicht ook gaan gelden, en we zitten al in oktober, dat betekent dat de verkeerde heffingskorting ook voor dit jaar al mogelijk onterecht 9 maand is toegepast.
1 jaar gewerkt en Wa jong?
Is dat met behoud van uitkering in aangepaste werkplaats of gewone werkgever + UWV?
Verder is zelf invullen een grote kans op iets verkeerd te doen.
Probeer het nog eens bij belastingdienst en klik op vooraf invullen.
UWV gegevens en bank tegoed en berekening komen dan ter controle en de kans dat het dan wel goed gaat is groter.
Zelf invullen is daarom gevaarlijk omdat ook ik met jarenlange ervaring nog vaak de fout in ga met de jaarlijks net iets andere formulieren en
aangepaste regels.
Ik vermoed dat U naast Uw uitkering de belasting van UWV als extra inkomsten hebt ingevoerd en daarom deze hoge aanslag kreeg.
Gelukkig niets gedaan maar gewoon nogmaals maar dan alleen automatisch invullen en controleren en als je iets aanpas, vooral opschrijven waar je
wat doet zodat je het kan terug halen, dus met kladblok er naast bij welke vraag je wat hebt gedaan.
Is dat met behoud van uitkering in aangepaste werkplaats of gewone werkgever + UWV?
Verder is zelf invullen een grote kans op iets verkeerd te doen.
Probeer het nog eens bij belastingdienst en klik op vooraf invullen.
UWV gegevens en bank tegoed en berekening komen dan ter controle en de kans dat het dan wel goed gaat is groter.
Zelf invullen is daarom gevaarlijk omdat ook ik met jarenlange ervaring nog vaak de fout in ga met de jaarlijks net iets andere formulieren en
aangepaste regels.
Ik vermoed dat U naast Uw uitkering de belasting van UWV als extra inkomsten hebt ingevoerd en daarom deze hoge aanslag kreeg.
Gelukkig niets gedaan maar gewoon nogmaals maar dan alleen automatisch invullen en controleren en als je iets aanpas, vooral opschrijven waar je
wat doet zodat je het kan terug halen, dus met kladblok er naast bij welke vraag je wat hebt gedaan.
Als je minder belasting betaald hebt als wat je, op basis van je totale inkomen, had moeten betalen krijg je een naheffing. Niets oneerlijks aan. Het beste advies is al gegeven, ga er achteraan en zorg dat je een betalingsregeling krijgt.
In uw situatie zal er recht zijn op de jonggehandicaptenkorting van € 715. Minder te betalen belasting dus.
Is deze korting in uw aangifte aangevinkt? Het UWV zal met deze korting al rekening hebben gehouden. Waardoor er door het UWV minder belasting wordt ingehouden.
Is deze korting in uw aangifte aangevinkt? Het UWV zal met deze korting al rekening hebben gehouden. Waardoor er door het UWV minder belasting wordt ingehouden.