Beste allen,
Ik ben een eigen praktijk begonnen, en naast dit kan ik ook worden ingehuurd als zzp.
Nou is mijn vraag;
Als ik meerdere patiënten zie per jaar in mijn praktijk en bij de mensen thuis, maar ik wordt maar bij 1 praktijk ingehuurd (als zzp) datzelfde jaar, kan ik dan problemen krijgen met de belastingdienst? voornamelijk omdat er geen premies en dergelijke worden afgedragen. is het dan nog steeds nodig om minimaal 3 opdrachtgevers te hebben? zodat de belastingdienst het niet ziet als verkapt dienstverband?
alvast bedankt.
vr. gr.
R. de Lange
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VAR-wuo en eigen onderneming
-
Re: VAR-wuo en eigen onderneming
Dat weet ik zo niet, maar dat dit wordt opgevat als de facto werkgever/werknemer-verhouding is er ook voor jouw bescherming.de Fysiotherapeut schreef:is het dan nog steeds nodig om minimaal 3 opdrachtgevers te hebben? zodat de belastingdienst het niet ziet als verkapt dienstverband?
-
Bel de belastingtelefoon (0800-0543) of ga eens langs bij een belastingadviseur (sowieso niet gek om een belastingadviseur onder speeddial te hebben, zeker als 'beginner' en met het huidige klimaat vol veranderingen).de Fysiotherapeut schreef:Beste allen,
Ik ben een eigen praktijk begonnen, en naast dit kan ik ook worden ingehuurd als zzp.
Nou is mijn vraag;
Als ik meerdere patiënten zie per jaar in mijn praktijk en bij de mensen thuis, maar ik wordt maar bij 1 praktijk ingehuurd (als zzp) datzelfde jaar, kan ik dan problemen krijgen met de belastingdienst? voornamelijk omdat er geen premies en dergelijke worden afgedragen. is het dan nog steeds nodig om minimaal 3 opdrachtgevers te hebben? zodat de belastingdienst het niet ziet als verkapt dienstverband?
alvast bedankt.
vr. gr.
R. de Lange
-
Dank voor de reacties. ik zal indd eens een belletje plegen. ik dacht mss zijn er mensen die dit laat op de avond wisten;-) maar iig bedankt voor de reacties.