LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergoeding voor woonlasten

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
imthecool1

Vergoeding voor woonlasten

Ongelezen bericht door imthecool1 »

Ik ben eigenaar van een huis en onlangs is mijn vriendin bij mij in komen wonen. Zij betaald mij een x-bedrag per maand als vergoeding voor hypotheek, energie, verzekering etc. Moet ik dit opgeven bij de belastingdienst? We hebben (nog) geen samenlevingscontract ofzo. Ze staat wel op mijn adres ingeschreven.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 mei 2014 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel aangepast.

kweenie

Re: Vergoeding voor woonlasten

Ongelezen bericht door kweenie »

Als het niet om een betaling gaat waar niets tegenover staat, of een betaling die veel hoger is dan de economische waarde van datgene wat er tegenover staat, dan is het geen probleem.

imthecool1

Hoe komen jullie er bij dat ik een achterstand heb? dat staat nergens vermeld namelijk.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

imthecool1 schreef:Ik heb Essent de laatste dagen enkele e-mails gestuurd waarin ik vraag naar een betalingsregeling.
Ga namelijk een forse bijbetaling krijgen waarover ze nog niks kunnen zeggen. Ik heb mijn contract inmiddels overgezet naar een andere leverancier en nu krijg ik geen reacties meer van Essent. Heb vorige week gebeld en toen zei een mevrouw a/d telefoon "u bent geen klant meer van ons" ... ook raar want ik betaal nog steeds aan Essent. Blijkbaar zijn ze zuur dat ik weg ben gegaan>?
Graag zou ik alsnog in contact komen met een medewerker die mij hiermee verder kan helpen, uiteraard per e-mail.

Groetjes Bas

Mijn gegevens zijn op te vragen via privé bericht
Het klopt dat je nergens hebt gezegd dat je een achterstand hebt. Een achterstand is iets anders dan een bijbetaling naar aanleiding van een jaarafrekening. De bovenstaande quote komt uit jouw andere topic. Kennelijk heeft iemand maar half gelezen en er een verkeerde conclusie uit getrokken.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

witte angora schreef:
imthecool1 schreef:Ik heb Essent de laatste dagen enkele e-mails gestuurd waarin ik vraag naar een betalingsregeling.
Ga namelijk een forse bijbetaling krijgen waarover ze nog niks kunnen zeggen. Ik heb mijn contract inmiddels overgezet naar een andere leverancier en nu krijg ik geen reacties meer van Essent. Heb vorige week gebeld en toen zei een mevrouw a/d telefoon "u bent geen klant meer van ons" ... ook raar want ik betaal nog steeds aan Essent. Blijkbaar zijn ze zuur dat ik weg ben gegaan>?
Graag zou ik alsnog in contact komen met een medewerker die mij hiermee verder kan helpen, uiteraard per e-mail.

Groetjes Bas

Mijn gegevens zijn op te vragen via privé bericht
Het klopt dat je nergens hebt gezegd dat je een achterstand hebt. Een achterstand is iets anders dan een bijbetaling naar aanleiding van een jaarafrekening. De bovenstaande quote komt uit jouw andere topic. Kennelijk heeft iemand maar half gelezen en er een verkeerde conclusie uit getrokken.
of in de toekomst gekeken, want een betalingsregeling aanvragen voor een komende betaling betekent eigenlijk dat die betaling achterstallig gaat worden.
in ieder geval is TS dan wel zo verstandig geweest dit tijdig te willen regelen.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

imthecool1 schreef:Ik ben eigenaar van een huis en onlangs is mijn vriendin bij mij in komen wonen. Zij betaald mij een x-bedrag per maand als vergoeding voor hypotheek, energie, verzekering etc. Moet ik dit opgeven bij de belastingdienst? We hebben (nog) geen samenlevingscontract ofzo. Ze staat wel op mijn adres ingeschreven.
Als geen van beiden een uitkering heeft of huurtoeslag krijgt lijkt er weinig aan de hand

imthecool1

IK heb wel geld maar of ik dit in een keer wil missen is ten tweede. ik ga namelijk een naheffing krijgen voor 3500 kuub gas bovenop de 1200 die ik jaarlijks verstook. ik heb geen idee hoe dit zo explosief gestegen kan zijn.
Laatst gewijzigd door imthecool1 op 01 jun 2014 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Een totaal van 4700 kuub gas is wel heel erg veel. Ik zou daar toch een keer naar laten kijken. Zelfs in een gatenkaaswoning uit 1956 (en later een uit circa 1900) kwam ik niet verder dan een verbruik van 1200 kuub.

imthecool1

Ja dat weet ik, maar daar is het nu te laat voor. dit is echt verbruikt en ik weet ook niet hoe, dus ik kom aan het betalen. zure pech voor mij.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

imthecool1 schreef:IK heb wel geld maar of ik dit in een keer wil missen is ten tweede. ik ga namelijk een naheffing krijgen voor 3500 kuub gas bovenop de 1200 die ik jaarlijks verstook. ik heb geen idee hoe dit zo explosief gestegen kan zijn. als ik grote aanbetaling doe en daarnaast iedere maand betaal heb ik daar een beter gevoel bij dan zoveel in te teren op spaarcentjes.
ik vraag me af, of essent veel voelt voor een betalingsregeling, nu u hier hebt gezegd, dat u wel geld hebt, maar uw geld liever wat langer wilt houden.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:Een totaal van 4700 kuub gas is wel heel erg veel. Ik zou daar toch een keer naar laten kijken. Zelfs in een gatenkaaswoning uit 1956 (en later een uit circa 1900) kwam ik niet verder dan een verbruik van 1200 kuub.
imthecool1 schreef:Ja dat weet ik, maar daar is het nu te laat voor. dit is echt verbruikt en ik weet ook niet hoe, dus ik kom aan het betalen. zure pech voor mij.
Het is niet te laat, om te voorkomen dat je volgend jaar weer een rekening krijgt voor 4700 Kuub.

Gesloten