LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerde gegevens gebruikt door Toeslagen voor KOT 2008
-
Verkeerde gegevens gebruikt door Toeslagen voor KOT 2008
Belastingdienst/ Toeslagen heeft bij de berekening van de kinderopvangtoeslag 2008 verkeerde gegevens ingevoerd, waardoor ik teveel KOT 2008 heb ontvangen. Ondanks dat ze in het bezit waren van alle juiste gegevens, hebben ze hele andere uren ingevoerd (bijna het dubbele, geen idee hoe ze daar aan zijn gekomen). Het bedrag voor 2008 is berekend én op mijn rekening gestort in maart 2009. Pas in oktober 2010 heb ik hierover een beschikking ontvangen, wegens persoonlijke omstandigheden en een zeer laag inkomen heb ik me nooit gerealiseerd dat het uitgekeerde bedrag niet klopte. Sinds oktober ontvang ik beschikking op beschikking op herziening en herziening, en moet ik iedere keer meer geld terugbetalen. Een deel wordt verrekend met de KOT 2011, maar ik dan nog blijft er heel veel openstaan. Kan dit zomaar? Ik heb de fout toch niet gemaakt? Iemand ervaring mee?
-
Re: Verkeerde gegevens gebruikt door Toeslagen voor KOT 2008
Als u een zeer laag inkomen had en de belastingdienst het dubbele aantal uren heeft ingevoerd van wat u zelf had opgegeven, had u m.i. kunnen weten dat het bedrag dat u aan kot ontving niet kon kloppen. U heeft dan een hoger bedrag aan kot ontvangen dan de kosten van de kinderopvang bedroegen. Daar had wel een lampje moeten gaan branden.
Bij een eerste toekenning stuurt de belastingdienst overigens altijd een beschikking met vermelding van uren e.d. Als u deze indertijd (maart 2009) niet heeft ontvangen had u dit natuurlijk wel kunnen navragen.
Hoe vervelend ook: als u meer kot heeft ontvangen dan waar u recht op had zult u hetgeen u teveel heeft gekregen inderdaad moeten terugbetalen.
Bij een eerste toekenning stuurt de belastingdienst overigens altijd een beschikking met vermelding van uren e.d. Als u deze indertijd (maart 2009) niet heeft ontvangen had u dit natuurlijk wel kunnen navragen.
Hoe vervelend ook: als u meer kot heeft ontvangen dan waar u recht op had zult u hetgeen u teveel heeft gekregen inderdaad moeten terugbetalen.