Van de belastingdienst kreeg ik begin januari een voorlopige aanslag 2009
Hierop heb ik een wijzigings formulier ingestuurd om dit bedrag te verminderen. Binnen 10 dagen het restant bedrag van € 1758,00 betalen s.v.p.
Ik heb hierover met de belastingytelefoon contact gehad waarin ik hen de volgende vraag heb voorgelegd (Na ruggespraak te hebben gehouden kwamen ze er ook niet uit)
Inleiding tot de vraag : de belastingdienst vordert een bedrag van mij , waarvan nog niet vaststaat of dit mijn werkelijk inkomen zal zijn. Dit inkomen moet ik voor 1 april 2010 via mijn aangifte aan de belastingdienst doen toekomen.
Anderzijds heb ik een vordering bij de belastingdienst. Dit gaat om teveel ingehouden en dus teveel betaalde ziektekosten over 2008:een bedrag van rond de €1300,00
Ik moet betalen, maar moet lijdzaam afwachten wanneer ik het teveel betaalde terugkrijg. Over 2007 is dit teveel betaalde rond augustus 2008 betaald.
Ik baal hier verschrikkelijk van. Heeft iemand hier ervaring mee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] voorlopige aanslag
Re: voorlopige aanslag
Nieuwe aanslagen staan los van andere vorderingen. Je zult dus gewoon moeten betalen.
Re: voorlopige aanslag
Op het moment dat U een inkomen verkrijgt waarover geen of te weinig belasting is ingehouden, bent U belasting verschuldigt, vandaar de voorlopige aanslag. daar is niets nieuws aan, en is niet meer als billijk lijkt mij
Mocht U geld terug moeten hebben dan kunt u dat ook aanvragen middels een voorlopige teruggaaf, dus kan ook in het jaar van dat U denkt dat U daar recht op hebt.
Mocht U het niet eens zijn met de opgelegde voorlopige aanslag, kunt U een wijzigingsformulier insturen en daarmee kunt U zelfs de voorlopige aanslag op 0 krijgen, maar dan ook niet piepen als je in 2010 heffingsrente moet betalen als blijkt dat je wel had moeten betalen
Dezelfde heffingsrente wordt ook uitgekeerd als je nog geld terug moet hebben over voorgaande jaren,
er lijkt mij dus helemaal niets onredelijks aan. natuurlijk snap ik wel dat het U ergens tegenvalt, Door de meeste mensen van de belastingtelefoon wordt het ook op deze manier aan u uitgelegd, dus dat ze er niet uit komen lijkt me niet helemaal juist, maar nogmaals snap heel goed dat het u tegenvalt, maar U hebt niet met u vraag het wiel uitgevonden hoor, de werkwijze van de opgelegde voorlopige aanslag is gewoon heel redelijk,
Mocht U geld terug moeten hebben dan kunt u dat ook aanvragen middels een voorlopige teruggaaf, dus kan ook in het jaar van dat U denkt dat U daar recht op hebt.
Mocht U het niet eens zijn met de opgelegde voorlopige aanslag, kunt U een wijzigingsformulier insturen en daarmee kunt U zelfs de voorlopige aanslag op 0 krijgen, maar dan ook niet piepen als je in 2010 heffingsrente moet betalen als blijkt dat je wel had moeten betalen
Dezelfde heffingsrente wordt ook uitgekeerd als je nog geld terug moet hebben over voorgaande jaren,
er lijkt mij dus helemaal niets onredelijks aan. natuurlijk snap ik wel dat het U ergens tegenvalt, Door de meeste mensen van de belastingtelefoon wordt het ook op deze manier aan u uitgelegd, dus dat ze er niet uit komen lijkt me niet helemaal juist, maar nogmaals snap heel goed dat het u tegenvalt, maar U hebt niet met u vraag het wiel uitgevonden hoor, de werkwijze van de opgelegde voorlopige aanslag is gewoon heel redelijk,