Ik heb een vraag.
Ik werk fulltime en mijn vrouw parttime (2 werkgevers)
Bij het invullen van de voorlopige teruggaaf kan ik werk/loon kiezen dat mijn vrouw voor meerdere werkgevers werkt. Dit scheelt behoorlijk in de maandelijkse teruggaaf.
Lekker natuurlijk, maar ik heb geen zin om aan het eind van het belastingjaar een hoop geld terug te moeten betalen.
Even een situatieschets van de werkgevers:
Ik noemde 2 werkgevers:
firma nr.1 (1dg/week) met als eigenaar dhr.1
firma nr.2 (een maatschap 2dg/week) met als eigenaar dhr.2 samen met dhr.1
De vraag is dan ook of ik dan wel mag invullen dat ze 2 parttime banen heeft.
Tips zijn welkom.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] voorlopige teruggaaf 2009, partner 2 parttime banen
Re: voorlopige teruggaaf 2009, partner 2 parttime banen
Het gaat er maar om hoeveel ze in totaal verdient. Het maakt daarbij niet uit of ze dat bij 1 of bij 2 werkgevers verdient.
Nou, dat weet ik dus niet zeker. Vanaf 2009 is er het e.e.a. veranderd.
Er staat namelijk meerdere kopjes waar ja of nee ingevuld moet worden.
Dus ook eentje: "Meerdere banen of uitkeringen tegelijkertijd", Heeft xxx in 2009 tegenlijkertijd inkomsten uit 2 of meer (vroegere) dienstbetrekkingen? ja/nee
Er staat namelijk meerdere kopjes waar ja of nee ingevuld moet worden.
Dus ook eentje: "Meerdere banen of uitkeringen tegelijkertijd", Heeft xxx in 2009 tegenlijkertijd inkomsten uit 2 of meer (vroegere) dienstbetrekkingen? ja/nee
-
Ik zou het maximale terugvragen, dat dan 5 jaar op een spaarrekening zetten (geen depositie) en terug betalen als het moet.
Dan vang je rente en je hebt de kans dat je het geld mag houden.
De heffingsrente is veel lager dan de spaarrente.
Dan vang je rente en je hebt de kans dat je het geld mag houden.
De heffingsrente is veel lager dan de spaarrente.
Je moet inderdaad invullen dat zij twee banen heeft. Bij twee banen wordt er (waarschijnlijk, ligt aan hoogte loon) te weinig loonheffing ingehouden, de voorlopige teruggaaf wordt dan ook lager, omdat ze er rekening mee houden dat te weinig wordt ingehouden.
Als je niet te veel terug wilt hebben moet je dus zeker invullen dat zij twee banen heeft.
Als je niet te veel terug wilt hebben moet je dus zeker invullen dat zij twee banen heeft.