LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorlopige teruggave 2009

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
roger01

Voorlopige teruggave 2009

Ongelezen bericht door roger01 »

Sinds dit jaar ben ik samen met mijn (fiscaal) partner eigenaar van een appartement. Nu willen wij een voorlopige teruggave indienen.

Nu willen wij niet alle aftrekposten invullen zodat we later niet voor verrassingen komen te staan en een buffer overhouden aan bij de definitieve aanslag.

Is dit verstandig en kan dit zomaar?

Verder heb ik een vraag over de verdeling tussen de fiscale partners, kan deze later worden veranderd? We willen de definitieve aangifte waarschijnlijk door een adviseur laten uitvoeren. Mede omdat mijn partner spaargeld heeft en ik een studieschuld (bij optellen komt dit ongeveer uit op nul) is het voordelig om mijn deel aan mijn partner te geven?

alvast bedankt voor jullie advies
Roger

bartels jam

Re: Voorlopige teruggave 2009

Ongelezen bericht door bartels jam »

Dat moet je altijd doen, dan weet ze meteen, hoeveel je om haar geeft.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De voorlopige aangifte is, het woord zegt het al, slechts een voorlopige aangifte. Je kunt dus later alles nog veranderen: extra aftrekposten, andere verdeling bij fiscale partners en noem maar op.

Vaak is het voordelig om fiscaal partners te zijn, omdat je dan aftrekposten handig kunt verdelen en je bezit met schuld kunt compenseren. Maar bv. omdat voor aftrekposten die met een drempel werken, die drempel ook hoger komt te liggen als je fiscaal partner bent, is het niet altijd voordelig.

roger01

Ongelezen bericht door roger01 »

kweenie, dank je wel voor je reactie en opheldering.

Gesloten