LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorlopigheid teruggaaf bij scheiding

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Iceskater

Voorlopigheid teruggaaf bij scheiding

Ongelezen bericht door Iceskater »

Hallo,

Ik ben vorig jaar gescheiden. Mijn ex vrouw is in het huis blijven wonen en is de voorlopige teruggaaf blijven ontvangen met voornamelijk hypotheek rente afstrek. Deze werd altijd gestort op de gezamenlijke rekening waar ik uit ben gestapt. De teruggave werd denk ik uitbetaald op mijn naam.

Nu aangifte gedaan over 2011 en aangegeven dat ik geen VT heb ontvangen. Mijn ex vrouw heeft deze wel als ontvangen opgegeven. Omdat ik veel partner alimentatie betaald krijg ik veel geld terug. Ik vraag me af of de fiscus nu niet de VT bedragen gaat verrekenen? Deze heeft mijn ex ontvangen maar stond dus op mijn naam, of op onze beiden naam als fiscaal partner. Wie weet hoe men hier mee om gaat?

Linoge

Re: Voorlopigheid teruggaaf bij scheiding

Ongelezen bericht door Linoge »

Als het op beider naam staat had je jouw deel ervan op moeten geven, of je het nu in je handen hebt gehad of niet. Heeft je ex wel het volledige bedrag opgegeven, of slechts haar deel?

bprosman

Re: Voorlopigheid teruggaaf bij scheiding

Ongelezen bericht door bprosman »

De teruggave werd denk ik uitbetaald op mijn naam.

Dat is het eerste om te verifieren, als dat zo is zo snel mogelijk bij de belastingdienst je rekeningnummer aan laten passen. Dit had je eigenlijk destijds al moeten doen en ben bang dat ze inderdaad gaan verrekenen.

Gesloten