LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrouw/kind niet in nederland werken als partner buitenland

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Anjana

Vrouw/kind niet in nederland werken als partner buitenland

Ongelezen bericht door Anjana »

Wat een grapje! Moeten wij vrouwen dan eerst belasting formulier invullen en zien of het waard is om te werken or niet???? Ik ben echt zat...

De kinderopvangtoeslag telt wereld inkomen mee. Dit lijkt me tegen vrouwen emancipatie. Ten eerste alleen kind opvoeden terwijl je man in andere land woont en werkt en daarna dubbel belasting betalen op basis van inkomen van je man.

Ik dacht iemand die in nederland woont en werkt gewoon kinderopvang toeslag moet krijgen. Tijdje geleden was er toch beter regel geweest dat werkgever 1/3 opvangkost betaalde. Beter zicht wat op je netto inkomen en wat je betaalt voor kinderopvang! Nu heb ik opeens heel hoog opvang kosten. Moeten wij vrouwen dan eerst belasting formulier invullen en zien of het waard is om te werken or niet?

Als ik wist dat ik zoveel kosten van kinderopvang moet betalen in 2010 zat ik dan gewoon thuis...maar dan als huisvrouw voor rest van mijn leven...afhankelijk op overheid als ik geen man zou meer had...

Hoeveel wereld inkomen niet dubble belastbaar moet zijn gezien een expat inkomen in andere land wat andere kosten heeft minder voorziening, risico, verlies voorbeeld op hypotheek enz. Het is een lang lijst dus. Het lijkt me echt niet logishe dat daardoor ik hogere belasting moet betalen en die ook achteraf 4 jaar later. Ik zit nogsteeds met kinderopvang 2010!!!

GJvdZ

Re: Vrouw/kind niet in nederland werken als partner buitenland

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat is er zo gek aan als het inkomen van de vader meetelt?

Daarnaast loont werken altijd. Je kinderen gaan maar een paar jaar naar de opvang. Je carriere duurt de rest van je leven. Nu niet meer werken betekent de rest van je leven niks hebben.

Eljar

Ongelezen bericht door Eljar »

U kunt alleen aanspraak maken op kinderopvangtoeslag wanneer beide partners werken. De werkgever van alle twee dient namelijk een werkgeversbijdrage te leveren = 1/3 deel kosten kinderopvang (1/6 deel per werkgever).
Uw man werkt in het buitenland, maar zijn inkomen is wel gezinsinkomen, heeft een werkgever (Nederlands bedrijf neem ik aan) en wordt dus door de belastingdienst als uw toeslagpartner gezien. Heeft u geen toeslagpartner dan moet uw werkgever 1/3 deel van de werkgeversbijdrage betalen.

Indien uw gezamenlijke inkomen nu hoger is zult u inderdaad meer zelf moeten betalen, maar nog altijd niet meer dan 1/3 deel van de totale kosten; dus werken loont inderdaad nog steeds en wat mijn voorganger schreef: volledige kinderopvang is nodig tot een leeftijd van 4 jaar en daarna de BSO (minder uren omdat de kinderen naar school gaan). De kosten zullen dus lager worden naarmate ze ouder zijn, maar u hebt dankzij de opvang niet uw carrière hoeven onderbreken.

Neemt niet weg dat inderdaad een aantal vrouwen stopt met werken omdat de opvang te duur wordt en is het sowieso altijd verstandig om voor je gaat werken het e.e.a. belastingtechnisch uit te zoeken. Voor veel parttimers is het verstandig om te berekenen of werken wel loont. Ongeacht of de partner in het buitenland werkt.

Anjana

Ongelezen bericht door Anjana »

GJvdZ ik ben mee eens dat carrier duurt de rest van ons leven. Daarom verhuizde ik alleen en ik heb twee jaren alleen hier gewoond en gewerkt zonder enige familie.

Naar mijn mening wonen en werken alleen in nederland is alleen zinnig als de kosten van het leven tot een mate dekkend kunnen zijn. Twee huishouden kosten al veel en volldig kinderopangkosten zelfs schieten .... dat vind ik raar.

Ik zoek naar families die dat wel heb gedaan en wil graag in contact wil komen.

Gesloten