LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wanneer
wanneer
Heb net eerste jaar achter de rug als zelfstandige en vraag me af wanneer ik de aanslag inkomsten belasting krijg.Omzetbelasting verloopt wel al soepel maar omdat ik altijd voor een baas heb gewerkt ben ik benieuwd of teleurgesteld wat ik zal moeten gaan afdragen
Re: wanneer
Normaal gesproken is het zo dat aan de hand van de jaarcijfers over het eerste boekjaar, belastingaangifte gedaan zal worden. Aan de hand van deze aangifte zal uw boekhouder/accountant u precies kunnen vertellen wat u dient te betalen of wat u terugkrijgt.
Aan de hand van uw belastingaangifte wordt u een voorlopige aanslag opgelegd, de definitieve aanslag komt later.Voordat u uw voorlopige aanslag krijgt kan enkele maanden duren. U kunt de status eventueel opvragen bij de belastingdienst.
Wanneer u dient te betalen zou ik er rekening mee houden dat u ook een voorlopige aanslag over het lopende boekjaar ontvangt, die gebaseerd is op uw inkomen in het eerste boekjaar. Met andere woorden: U betaalt in het tweede jaar twee belastingaanslagen, nl de aanslag over het afgelopen boekjaar en de voorlopige aanslag over het lopende boekjaar.
Ik adviseer u om dit soort zaken door te spreken met uw boekhouder/accountant, temeer daar er voor starters verschillende fiscale regelingen zijn die misschien voor u van belang kunnen zijn.
Aan de hand van uw belastingaangifte wordt u een voorlopige aanslag opgelegd, de definitieve aanslag komt later.Voordat u uw voorlopige aanslag krijgt kan enkele maanden duren. U kunt de status eventueel opvragen bij de belastingdienst.
Wanneer u dient te betalen zou ik er rekening mee houden dat u ook een voorlopige aanslag over het lopende boekjaar ontvangt, die gebaseerd is op uw inkomen in het eerste boekjaar. Met andere woorden: U betaalt in het tweede jaar twee belastingaanslagen, nl de aanslag over het afgelopen boekjaar en de voorlopige aanslag over het lopende boekjaar.
Ik adviseer u om dit soort zaken door te spreken met uw boekhouder/accountant, temeer daar er voor starters verschillende fiscale regelingen zijn die misschien voor u van belang kunnen zijn.
Re: wanneer
27 juni 2007 cijfers ingeleverd over 2006 en nog geen maand later al de rekening 8000 voor 12 sept te betalen dus echt geen maanden geduurd