LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanneer

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
kazana

wanneer

Ongelezen bericht door kazana »

Heb net eerste jaar achter de rug als zelfstandige en vraag me af wanneer ik de aanslag inkomsten belasting krijg.Omzetbelasting verloopt wel al soepel :( maar omdat ik altijd voor een baas heb gewerkt ben ik benieuwd of teleurgesteld wat ik zal moeten gaan afdragen

kica1

Re: wanneer

Ongelezen bericht door kica1 »

Normaal gesproken is het zo dat aan de hand van de jaarcijfers over het eerste boekjaar, belastingaangifte gedaan zal worden. Aan de hand van deze aangifte zal uw boekhouder/accountant u precies kunnen vertellen wat u dient te betalen of wat u terugkrijgt.
Aan de hand van uw belastingaangifte wordt u een voorlopige aanslag opgelegd, de definitieve aanslag komt later.Voordat u uw voorlopige aanslag krijgt kan enkele maanden duren. U kunt de status eventueel opvragen bij de belastingdienst.
Wanneer u dient te betalen zou ik er rekening mee houden dat u ook een voorlopige aanslag over het lopende boekjaar ontvangt, die gebaseerd is op uw inkomen in het eerste boekjaar. Met andere woorden: U betaalt in het tweede jaar twee belastingaanslagen, nl de aanslag over het afgelopen boekjaar en de voorlopige aanslag over het lopende boekjaar.
Ik adviseer u om dit soort zaken door te spreken met uw boekhouder/accountant, temeer daar er voor starters verschillende fiscale regelingen zijn die misschien voor u van belang kunnen zijn.

tis wat

Re: wanneer

Ongelezen bericht door tis wat »

27 juni 2007 cijfers ingeleverd over 2006 en nog geen maand later al de rekening 8000 voor 12 sept te betalen dus echt geen maanden geduurd :cry:

Gesloten