LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel of niet aftrekbaar:WGA

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
debetrente

Wel of niet aftrekbaar:WGA

Ongelezen bericht door debetrente »

De Belastingrechter in Haarlem heeft op 6 Mei 2008 bepaald dat een door de werkgever op het nettoloon van de werknemer ingehouden WGA-premie aangemerkt moet worden als negatief loon. Dit levert u per jaar tientallen tot wel honderden euro's op!

De WGA = een Werkhervattingsregeling.

zie ook: www.wgapremie.nl

Uit onderzoek blijkt dat de belastingdienst na deze uitspraak in hoger beroep zou gaan, maar volgens mij is dat nog niet gebeurd.

Kan iemand mij vertellen hoe de stand van zaken is, en dat het lonend is om over de jaren 2006 en 2007 dit terug te vorderen van de belasting, terwijl de jaren 2006 en 2007 inmiddels zijn afgehandeld d.m.v. de definitieve aanslagen over deze jaren.

kweenie

Re: Wel of niet aftrekbaar:WGA

Ongelezen bericht door kweenie »

Bedankt voor het erop attenderen. Ik was hiervan niet op de hoogte en heb het opgezocht. Zowel de rechter in Haarlem als (later) in Breda heeft geoordeeld dat het de wga-premie van het fiscale loon moet worden afgetrokken, dus van het brutosalaris nog voordat er belasting over is geheven. Het lijkt er dus op dat de fiscus het erbij laat zitten.

Maar de regels zijn vanaf 2009 veranderd, zodat het vaaf dan niet meer mogelijk is. Het is dus ook maar tijdelijk dat je er voordeel van hebt. Waarschijnlijk dat de fiscus daarom niet in beroep gaat (en omdat ze weinig kans hebben...).

debetrente

Re: Wel of niet aftrekbaar:WGA

Ongelezen bericht door debetrente »

Tja is ff afwachten. Voor 2007, 2008 is zeker een haalbare kaart om het terug te vragen van de fiscus.

Gesloten