LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welk btw tarief?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Vincenti

welk btw tarief?

Ongelezen bericht door Vincenti »

Ik heb vorig jaar oktober auto onderdelen besteld bij de dealer. Het gaat om een aanzienlijk bedrag.
Omdat het om een minder courant model auto gaat, zijn de onderdelen pas recentelijk binnengekomen.

Mijn vraag is: moet ik nu 19% btw betalen of 21%? Oftewel geldt het btw tarief van het moment van bestellen of het btw tarief van het moment van levering?

roland garros

Re: welk btw tarief?

Ongelezen bericht door roland garros »

Het moment waarop aan u de rekening wordt gepresenteerd is van toepassing. Dus 21 procent.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Vincenti schreef:Ik heb vorig jaar oktober auto onderdelen besteld bij de dealer. Het gaat om een aanzienlijk bedrag.
Omdat het om een minder courant model auto gaat, zijn de onderdelen pas recentelijk binnengekomen.

Mijn vraag is: moet ik nu 19% btw betalen of 21%? Oftewel geldt het btw tarief van het moment van bestellen of het btw tarief van het moment van levering?
De verhoging was toch per 1 oktober 2012? Dus ook al 21% toen je bestelde.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Het antwoord op uw vraag vindt u op onderstaande link.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _verhoging

Vincenti

Ongelezen bericht door Vincenti »

Bedankt voor de reacties; wel jammer van het resultaat.

@jolijn: je hebt gelijk. Dan moet ik in september al besteld hebben, want ik weet nog dat het vóór de btw verhoging was.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Volgens mij besteld én betaald. En 2% kan toch geen wereldbedrag zijn. Slimmer was het waarschijnlijk geweest om bijvoorbeeld in Duitsland te bestellen.

Gesloten