Ik heb een 0-uren contract cq oproepcontract. Ik lever mijn uren per week in. Ze betalen echter per maand. Op het moment dat ik mijn eerste salaris kreeg, heb ik 6 weken gewerkt. Mijn werkgever heeft echter wel de maandloontabel gebruikt. Heeft dit consequenties voor de loonheffing en andere inhoudingen? Ik neem aan van wel.
Daar komt bij dat ik ook nog een ziektewetuitkering heb bij het uwv. Daarbij mag ik maximaal 30% van mijn laatstverdiende baan aanvullen. Alles wat daarboven komt, moet ik terugbetalen. Nu lijkt het alsof ik de uren die ik in die 6 weken heb gewerkt juist in 1 maand heb gewerkt. Omdat 6 weken wel iets langer is, mag ik in 6 weken ook meer bijverdienen zonder dat ik moet terugbetalen dan dat het geval is in 1 maand.
Ik heb zelf uitgerekend dat ik met mijn huidige uurloon, 18,25 uur per week mag werken. Nu heb ik dus 106 uur gewerkt in 6 weken. Maar volgens de loonstrook lijkt het dus op dat ik 106 uur heb gewerkt in 1 maand. In het laatste geval moet ik zo'n 26 uurlonen terugbetalen (uitgaande van 21,75 werkdagen per maand).
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] werkgever gebruikt verkeerde loontijdvak?
-
-
Re: werkgever gebruikt verkeerde loontijdvak?
Belastingtechnisch maakt dit voor u geen verschil als u maar zorgd dat u in 2011 aangifte doet over 2010 en de bewijsstukken bij de hand houdt.