Hallo,
De aangifte van mijn vriendin over 2009 is definitief, de aangifte van mezelf over 2009 is nog niet definitief, en wij zijn fiscaal partners van elkaar.
Nu moet ik de aangifte van ons beide wijzigen over 2009. Die van mijn vriendin moet ik doen via een ambtshalve vermindering, en die van mij moet ik doen dmv
een wijziging via het belasting aangifte programma. De wijzing die ik moet is een verschuiving (en verhoging) van de verdeling van box 3 van mij naar mijn vriendin. Het probleem is dat haar aangifte al definitief is en ik daar dus geen wijziging via de belasting aangifte programma mag doorgeven.
Hoe zou ik de wijzigingen moeten doorgeven?
Dank.
Maarten
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wijzigen aangifte
-
Re: Wijzigen aangifte
Beste Maarten.
Wanneer een aangifte definitief is wil dat niet zeggen dat u deze niet zou kunnen wijzigen. Dit kan tot vijf jaren na het belastingjaar.
Wanneer een aangifte definitief is wil dat niet zeggen dat u deze niet zou kunnen wijzigen. Dit kan tot vijf jaren na het belastingjaar.
Re: Wijzigen aangifte
U kunt de procedure zoals vogels die hierboven beschrijft mijns inziens volgen.
Met 1 kanttekening. Het verzoek dient u gezamenlijk in.
Info: Vanaf augustus 2007 is het besluit CPP2007/583M in werking getreden. Dit besluit leidt er toe, dat als 1 van de aanslagen definitief is vastgesteld of wanneer beide aanslagen onherroepelijk vaststaan, op verzoek van beide partners alsnog een andere verdeling van aftrekposten kan worden gemaakt. Of een andere verdeling wat betreft het elkaar toerekenen van bestanddelen van de rendementsgrondslag. (Box 3) Dat kan dus ook als naderhand blijkt dat de gekozen verdeling fiscaal gezien niet de meest gunstige is.
De inspecteur kan de toerekening Box 3 op verzoek dus alsnog wijzigen. Googelt u voor het wetsbesluit op: CPP2007/583M rijksoverheid.nl (2e item / PDF-bestand)
Leest u ook de informatie in de bijgevoegde link.
http://www.nl.pwc.com/extweb/Bn/Taxnews ... 310051E8B9
Met 1 kanttekening. Het verzoek dient u gezamenlijk in.
Info: Vanaf augustus 2007 is het besluit CPP2007/583M in werking getreden. Dit besluit leidt er toe, dat als 1 van de aanslagen definitief is vastgesteld of wanneer beide aanslagen onherroepelijk vaststaan, op verzoek van beide partners alsnog een andere verdeling van aftrekposten kan worden gemaakt. Of een andere verdeling wat betreft het elkaar toerekenen van bestanddelen van de rendementsgrondslag. (Box 3) Dat kan dus ook als naderhand blijkt dat de gekozen verdeling fiscaal gezien niet de meest gunstige is.
De inspecteur kan de toerekening Box 3 op verzoek dus alsnog wijzigen. Googelt u voor het wetsbesluit op: CPP2007/583M rijksoverheid.nl (2e item / PDF-bestand)
Leest u ook de informatie in de bijgevoegde link.
http://www.nl.pwc.com/extweb/Bn/Taxnews ... 310051E8B9