Ik heb net gebeld met de Belastingtelefoon. Op 1 november 2006 netjes via hun wijzigingsprogramma Kinderopvangtoeslag de gegevens voor 2007 ingevuld aangezien ik zeer beduidend minder kinderopvang heb als vorig jaar. Ik kreeg dus al twee maanden een veel te hoog bedrag. Ik zou 112 euro per maand ontvangen en ik heb al twee maanden 360 euro ontvangen op basis van de gegevens van vorig jaar.
Ik eens gebeld. Ik heb dus netjes mijn dingen aangeleverd op 1 november, hun hebben dat pas administratief verwerkt op 23 december en dan pas gaan die 8 tot 12 weken behandeltijd in. Dit betekent dat uiterlijk in week 10 de gegevens worden gewijzigd en uiteindelijk betekent dit dat ik voor de rest van het jaar domweg geen kinderopvangtoeslag meer ontvang. Een heel geduldige mevrouw aan de lijn van de Belastingtelefoon. Zij kan voor de rest niets betekenen. Ze kan geen aantekening maken voor degene die het behandelt, niets. Wat ik dan wel kon? Een brief schrijven, maar.... die werd dan ook pas over 8 a 12 weken behandeld.
Kun je je het spotje nog voor de geest haeln van die bezorgde belastingmevrouw dat iedereen toch maar goed moest kijken naar zijn toeslag voor 2007 en meteen wijzigingen door moest geven........ 8 tot 12 weken is voor een heleboel mensen die financieel er niet zo sterk voor staan veel te lang.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wijziging kinderopvangtoeslag kan heel lang duren
-
Re: Wijziging kinderopvangtoeslag kan heel lang duren
Ik zie het probleem niet zo. Je kunt het teveel ontvangen bedrag toch apart zetten en daar de rest van het jaar 112 euro van afhalen? Als het nou andersom zou zijn dan had je pas een probleem!dit dat ik voor de rest van het jaar domweg geen kinderopvangtoeslag meer ontvang
Dat klopt. Voor mij is dat ook geen probleem en dat apart zetten is ook geen probleem. Het gaat er mij om dat het voor mensen die te maken hebben met een minimum inkomen daardoor misschien wel in de problemen komen doordat ze het niet apart zetten om het voor de kinderopvang te gebruiken. Vergeet niet dat je in totaal nu 2/3-deel uitgekeerd krijgt door de Belastingdienst zowel het belastinggedeelte als het werkgeversgedeelte. Dat kan aardig oplopen met een kindje dat vorig jaar volledige opvang kreeg en vervolgens terugvalt naar 1 dagdeel.
Daarbij vind ik het eigenlijk schandalig dat een wijziging 5 maanden moet duren eer deze bij hun helemaal verwerkt is terwijl ik de gegevens digitaal aanlever....
Daarbij vind ik het eigenlijk schandalig dat een wijziging 5 maanden moet duren eer deze bij hun helemaal verwerkt is terwijl ik de gegevens digitaal aanlever....
Op het gevaar af dat ik weer aangevallen wordt herhaal ik nogmaals dat als je weet dat je teveel krijgt het niet slim is om het geld uit te geven. Je kunt erop wachten dat je het terug moet betalen en daar kun je dan maar beter op voorbereid zijn.
Jeempie!! ..dilbert...dit keer ben ik het helemaal met je eens
-
Bij mij is het dus precies andersom; ik heb in november 2006 een wijziging doorgegeven waardoor ik meer tegemoetkoming zou moeten krijgen. Dat is ook zo rond 23 december administratief verwerkt maar staat nog steeds in de wachtrij bij de belastingdienst.
Aangezien je op de 20-ste van de maand de tegemoetkoming voor de volgende maand krijgt loop ik nu dus al 2 maanden achter (20 dec & 20 jan), tot op heden nog niets gehoord en als je belt wordt je ook niet veel wijzer. Ik ga dus nu op de derde maand af. Dat is dus 3x700€ dat ik tekortkom op mijn netto inkomen. Als het zo nog lang doorgaat mag ik een PL gaan afsluiten om het hoofd boven wat er te houden. Dat is toch te idioot voor woorden?
Aangezien je op de 20-ste van de maand de tegemoetkoming voor de volgende maand krijgt loop ik nu dus al 2 maanden achter (20 dec & 20 jan), tot op heden nog niets gehoord en als je belt wordt je ook niet veel wijzer. Ik ga dus nu op de derde maand af. Dat is dus 3x700€ dat ik tekortkom op mijn netto inkomen. Als het zo nog lang doorgaat mag ik een PL gaan afsluiten om het hoofd boven wat er te houden. Dat is toch te idioot voor woorden?
-
Ook ik heb dergelijke problemen met de wijziging doorvoer deze heb ik op 9 november 2006 ingediend en hou steevast trouw iedere maand te bellen maar zonder enkel resultaat. Iedere maand kom ik 435 euro te kort dus het loopt al aardig op. Het enige wat je krijgt te horen is ja, We bellen u binnen 3 weken terug maar helaas waar kan je terecht met je probleem? Zeg dan gewoon sorry maar dit duurt nog een half jaar dan weet je toch waar je aan toe bent! Ik vraag me af of je gerechtelijk hier nog wat mee kunt hun beloven toch echt bij de aanvraag binnen 8 weken krijgt u schriftelijk bericht.
Tja als het om betalen gaat moet je toch ook voldoen aan de termijn datum of anders....
Tja als het om betalen gaat moet je toch ook voldoen aan de termijn datum of anders....