LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WOZ-waarde

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
glith

Re: WOZ-waarde

Ongelezen bericht door glith »

Ja de gegevens zijn aangepast naar beneden :D
Maar blijft het verhaal van DUBBELE aanslagen die ik al betaald heb en wil die terug.
Had gedacht in januari de nieuwe te ontvangen en dan weer reageren als het nodig is geen bezwaar teken maar gelijk een beroep aan

ruitenheer

Ongelezen bericht door ruitenheer »

De meeste gemeenten versturen de beschikkingen in februari.

En u kunt de bezwaarfase niet overslaan, de rechtbank zal een beroepschrift direct doorsturen naar de gemeente.

glith

Dankjewel ruitenheer, hoop dat het niet nodig is, maar anders zal ik eerst maar weer bezwaar maken

glith

NIET te geloven maar alles is terug betaald :wink: `t heeft even geduurt maar uiteindelijk de dubbelle aanslagen zijn verwerkt :D
Nu nog de WOZ van 2009 afwachten

hwhardiek

Ongelezen bericht door hwhardiek »

Ik zou toch wel eens graag willen weten wie de WOZ berekend doet dit een ambtenaar of ga dit in overleg?
Hoe is het in godsnaam mogelijk als ze geen goed vergelijk hebben in de verkoopwaarde van de woning.
Mijn WOZ waarde is met 10% verhoogd en vergeleken met woningen waarvan de verkoopprijs 200.000 hoger is.
Ik heb naar de gemeente gebeld ,maar ze hebben geen ander vergelijk.
Ik vind als je dat niet hebt dan het gemiddelde toegepast moet worden nl 4%.
Het antwoord van de gemeente was als de WOZ 20.000 minder word dat het maar over +/_ 10 euro gaat.
Moet je daar al die rompslomp voor doen.
Zou graag willen weten wie er nog meer mee zit met de berekening van de WOZ waarde?
Groetjes Henkie

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Het antwoord van de gemeente was als de WOZ 20.000 minder word dat het maar over +/_ 10 euro gaat.
Misschien € 10 aan gemeentelijke OZB; maar dezelfde WOZ waarde wordt óók gebruikt voor de inkomstenbelasting (0,55% huurwaardeforfait) en om de waterschapsheffingen op te baseren. Het gaat dus om véél meer dan alleen een tientje voor de Gemeente.

hwhardiek

Ongelezen bericht door hwhardiek »

IK wist dit sorry had het erbij moeten zetten.

ruitenheer

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Even uitgaan van gemiddelde tarieven:
€20.000 minder WOZ-waarde scheelt € 20,-- OZB, € 46,-- eigenwoningforfait en € 4,-- waterschapslasten.

glith

Tis nu al vrijdag de 13 maart en nog geen nieuwe WOZ voor 2009 ontvangen, zal maar eens bellen

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

Op de gemeentesite van mijn regio kan ik de woz-beschikking ook online bekijken(via digid). Wellicht een optie voor jou glith. Bespaart je weer het nodige telefoonverkeer.

glith

Op de site staat eind april worden de aanslagen verzonden zodat wij burgers er nog rente kunnen over ontvangen doordat er later betaald word :lol: :lol: :lol:

Gesloten