LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WOZ-waarde

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
glith

WOZ-waarde

Ongelezen bericht door glith »

Weet niet of dit het goede topic is maar doe toch maar een poging
Onze WOZ-waarde was in 2005 € 33.000
in 2006 € 33.000
in 2007 € 39.000
nu 2008 € 47.000 volgens mij gaat deze verhoging wel heel erg omhoog

p.s. het is een opslagruimte dus geen eigen huis vandaar de prijs

krieties

Re: WOZ-waarde

Ongelezen bericht door krieties »

De WOZ-waarde lag in het verleden nogal onder de werkelijke waarde. De laatste jaren benadert die waarde meer de werkelijke waarde. Er is dus een inhaaleffect. Vraag je jezelf af of je voor E 47.000 het onroerend goed kwijt wilt, zo neen, dan heeft bezwaar maken weinig zin.

glith

Wil het niet kwijt maar begreep dat er hooguit 4% verhoging per jaar mag plaats vinden vandaar.

ruitenheer

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Er is geen maximumstijging van de WOZ-waarde. De WOZ-waarde is gelijk aan de marktwaarde, als de marktwaarde met 50% stijgt zal ook de WOZ-waarde met 50% stijgen.

glith

Slik die marktwaarde is leuk als je wilt verkopen maar op deze manier niet maarja janl+l de burger zal het weer moeten slikken :twisted:

ruitenheer

De wetgever heeft ervoor gekozen de marktwaarde te gebruiken voor de WOZ-waarde, en hiermee voor de OZB, het eigenwoningforfait en de waterschapsomslagen. Inmiddels wordt de WOZ-waarde voor steeds meer gelegenheden gebruikt.

glith

Dus kan ik er ook vanuit gaan dat het volgend jaar nog tig keer duurder gaat woorden :x er word aan de overkant nieuwbouw opgeleverd deze maanden.

glith

Je gelooft het waarschijnlijk niet nu een waarde van 188.000 en nee geen nul teveel getypt :twisted:

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Nou, dat is dan een leuke investering geweest... Blijkbaar is de waarde van de opslagruimte flink omhoog gegaan. Vermoedelijk is het vooral de grond die zoveel meer waard is geworden. Dat is ook niet raar, als er nu nieuwbouw plaatsvindt in de buurt en er vermoedelijk dus niet veel 'vrije' grond is. Op hoeveel m² grond staat de opslagruimte?

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Je gelooft het waarschijnlijk niet nu een waarde van 188.000 en nee geen nul teveel getypt
Dat is dan zeker de WOZ-waarde van 2009? Want de WOZ-waarde van 2008 had je al genoemd.

glith

90 mtr oppervlakte

SJZ

90 mtr oppervlakte
Ja, nou en? Hoe kun je dan de WOZ van 2009 al weten?

kweenie

Da's dan inderdaad wel een beetje een hoge woz-waarde. Het lijkt erop alsof ze je opslagruimte vergelijken met bv. winkelruimte of zo. Ik zou in elk geval vragen naar de panden waarmee ze hebben vergeleken en aan de hand daarvan een goed gefundeerd bezwaar schrijven.

glith

SJZ het betreft een DUBBELE aanslag maar gezien uw reaktie`s heb ik het idee dat u bij de dienst werkt zoja mag u mij helpen :P

SJZ

SJZ het betreft een DUBBELE aanslag
Dus u bedoelt dat er 2 x een WOZ-waarde van 2008 is vastgesteld? Vreemd.

glith

Vreemd he en dat is ook het geval over 2007 dus vandaar maar een beroep aangetekend tegen deze net de griffiekosten overgemaakt in de hoop dat het nu voor altijd opgelost zal gaan worden.
Ook het hoogheemraad neemt deze waarde bij hun aanslag dus kan ik straks ook daar weer tegen in beroep gaan.
Heeft iemand enig idee hoeveel tijd en vooral stress hierin gaat zitten.
Ben zelf echt geen heilige hoor maar van het kastje naar de muur gestuurd worden dat doe ik mijn klanten NIET aan

ruitenheer

Ik heb komende week de eerste zittingen voor de uitspraken die ik vorig jaar heb gedaan. Je moet dus even geduld hebben. Het kan per rechtbank verschillen.

Tegen de aanslag van het waterschap hoef je nu nog geen actie te ondernemen. Als de rechter de waarde verlaagd, is het waterschap verplicht deze nieuwe waarde over te nemen. Over de oudere jaren wisselt de gemeente minder vaak gegevens uit met het waterschap. Je kunt daarom het beste een kopie van de uitspraak naar het waterschap sturen.

kweenie

En, wellicht ten overvloede, je moet die waterschapsaanslag dus nu al wel betalen. Het wordt later eventueel weer gecorrigeerd.

glith

De waterschapsbel voor 2009 is gelukkig gecorrigeerd naar beneden toe wacht nu met spanning de aanslag WOZ 2009 af, hopend dat deze correct is

axasjaak

Ongelezen bericht door axasjaak »

De WOZ waarde van een pand wordt door de gemeente vastgesteld an de hand van een taxatierapport waarin opgenomen een referentiepand met vergelijkende waarde.
Heeft u deze gegevens opgevraagd ?

Gesloten