LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgtoeslag 2016

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Nicole Schouten

Zorgtoeslag 2016

Ongelezen bericht door Nicole Schouten »

Ik bedacht me net dat ik al een poos geen zorgtoeslag meer ontvangen heb. En ben dat gaan checken. Ik heb in september 2016 een brief ontvangen omdat ik nog een bedrag kreeg over 2015. Maar over 2016 is geen zorgtoeslag berekend. Terwijl ik dat dus zelf niet heb stopgezet. Mijn inkomen en kapitaal zijn niet te hoog. Nu wilde ik alsnog toeslag voor 2016 aanvragen maar blijkt dat voor 1 september te moeten. Nu heb ik het zelf niet stop gezet en heb ik steeds aan de voorwaarden voldaan voor toeslag. Feitelijk heb ik dus de toeslag wél voor 1 september 2017 aangevraagd daar ik in 2015 dus nog recht had en ook toeslag ontving, en ik dit niet zelf heb gestopt.
Zou ik hier nog iets mee kunnen? Het gaat om een bedrag van 158 per maand, volgens de proefberekening. Dus pijnlijk als ik hier geen aanspraak meer op zou kunnen maken.

mahadma

Re: Zorgtoeslag 2016

Ongelezen bericht door mahadma »

Van de echte bel dienst site:

Kijk tot wanneer u een toeslag kunt aanvragen voor 2016.

Tot wanneer kan ik huurtoeslag, zorgtoeslag en kindgebonden budget aanvragen?

U kunt alleen nog toeslagen aanvragen voor 2016 als u of uw toeslagpartner uitstel heeft voor de aangifte inkomstenbelasting 2016. Huurtoeslag kunt u ook nog aanvragen als uw medebewoner uitstel heeft.

U kunt nog een toeslag voor 2016 aanvragen tot de datum waarop het uitstel afloopt.

Nicole Schouten

Dit heb ik idd ook gelezen. Maar ik heb mijn toeslag zelf niet stopgezet na 2015. Dus feitelijk zou ik mijn zorgtoeslag dus voor 01-09-17 hebben aangevraagd. Aangezien ik in 2015 toeslag ontving en er niets is gewijzigd sinds dien.

mahadma

Dus u heeft eind 2015 de laatste toeslag ontvangen en daarna niet meer?
En nooit opgevallen dat u geen toeslag meer kreeg in 2016?
Weleens op uw bank afschriften goed bekeken vanaf jan 2016?

Nicole Schouten

Ik heb in 2016 nog een bedrag ontvangen over 2015. Ik ontving toen dus maandelijks bijna niets omdat ik in 2014 meer verdiende. Het viel dus niet op, aangezien ik minder ben gaan verdienen. En aanvankelijk dus maar een klein bedrag ontving. En vanaf 2015 meer ben gaan ontvangen. Als je jarenlang bijna geen rechten hebt op toeslagen, zit t niet echt in je systeem. Daarbij, 3 keer verhuizen in 9 maanden zorgt ervoor dat je niet perse alles op je netvlies hebt, maar daar gaat mijn vraag niet over. Ik vraag concreet of ik hier nog wel of niet iets mee kan.

mahadma

Bel 0800 0543 (belasting dienst) maandag en leg uw situatie uit.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Maar voor het jaar 2016 heeft u dus geen toeslag ontvangen en ook niet aangevraagd. Dat had inderdaad vóór 1 september 2017 moeten gebeuren. Nu is er geen recht meer op. Da's heel jammer en zo loopt u veel geld mis.

Voor het nu en de toekomst een tip (voor u en vele anderen): vraag altijd toeslagen aan, ook al is het maar een klein bedrag. Dan is er namelijk wel een aanvraag gedaan, en volgt er altijd een afrekening, ook als dat veel meer is.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Bijzonder. Dat je zorgtoeslag nodig zou hebben maar vervolgens 158 euro per maand gedurende langere tijd niet mist....

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit bedrag zal voor tenminste 2 personen zijn en vermoedelijk 3 of meer....

Wel krijg je 2017 een nabetaling over afgelopen 10 maanden dus leuk bedrag in eens!
Maar als je krap zit moet je gewoon even zoeken, vragen en informeren of je nog meer subsidie kunt vangen.
Huur en zo.....
Of plaatselijke schouwburg met 90% korting of gratis als er voor bepaalde voorstelling vrij veel kaarten over bleven.
Ook gratis sportschool of zwembad?
Gratis lezen in de Biep, maar zelf loop ik dit soort zaken nu gelukkig mis want ik zit nog te hoog.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

renewouters schreef:Bijzonder. Dat je zorgtoeslag nodig zou hebben maar vervolgens 158 euro per maand gedurende langere tijd niet mist....
En toch schaft men die onnodige toeslagen niet af. Beetje jammer.

harkja
Contacteer:

Ongelezen bericht door harkja »

Julie4444 schreef:
renewouters schreef:Bijzonder. Dat je zorgtoeslag nodig zou hebben maar vervolgens 158 euro per maand gedurende langere tijd niet mist....
Denkt u dat echt ? Dan krijg je nog meer mensen die hun verzekering niet meer betalen 8)

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Net zoals je met hoger inkomen die zorgtoeslag kwijt raakte moet je bij daling wel tijdig zelf aanvragen en de gegevens invullen.
Als ze gegevens van 2014 vragen voor 2016 gewoon de latere invullen......

Ze controleren naar werkelijk inkomen en als je maar iets kreeg.
Achteraf berekenen ze het juiste bedrag dus zowel later extra ontvangen als te laag als terug betalen als teveel is mogelijk.
Zodra je niets meer ontving en het bedrag van 2016 was nabetaling 2015..... dus U had gewoon 2016 opnieuw moeten insturen voor 1 september!

Coulance is er alleen bij storingen als je op 31 augustus niet kon inloggen en de verbinding gestoord was!

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

harkja schreef:
Julie4444 schreef:
Denkt u dat echt ? Dan krijg je nog meer mensen die hun verzekering niet meer betalen 8)
Lijkt me eerlijker om geld dat nu aan toeslagen wordt uitgegeven in mindering te brengen bij gevorderde belastingen op arbeid. Nu is het zo dat er gewoon mensen zijn die meer zorgtoeslag krijgen dan dat ze premie betalen, en de overgrote meerderheid van mensen die zorgtoeslag krijgen kunnen het zonder ook gewoon betalen. TS is hiervan simpelweg een voorbeeld.

Ondertussen wordt er enorm met toeslagen gefraudeerd en dat kost de gemeenschap bakken vol geld.

Gesloten