LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgtoeslag ontvangen van m´n ex..

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
trisjuh

Zorgtoeslag ontvangen van m´n ex..

Ongelezen bericht door trisjuh »

Hallo!

Ik heb samengewoond en mijn ex heeft destijds zorgtoeslag aangevraagd en dat laten storten op mijn rekening nummer.. Toen we uit elkaar gingen heeft hij het nooit aangepast.

Heb hem daar meerdere malen op aangesproken en hij heeft er nooit iets mee gedaan.. Nu spreek ik hem niet meer..

Maar ook de Belastingsdienst kan niks voor mij doen zeggen ze, ik heb al meerdere malen gebeld maar volgens de belastingsdienst moet HIJ zijn rekening nummer aanpassen.. Echter bnen ik erg bang voor de eventuele gevolgen..

Ik weet niet goed meer wat ik nu nog kan doen.. Iemand tips of advies?

Thankz

magere-janus

Re: Zorgtoeslag ontvangen van m´n ex..

Ongelezen bericht door magere-janus »

8)
Laatst gewijzigd door magere-janus op 27 nov 2011 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.

fisbel

Ongelezen bericht door fisbel »

Het is verstandig om de zorgtoeslag die u op uw rekening krijgt (deels) te reserveren. Dit in de situatie dat u terug moet betalen cq dat uw ex zijn deel van de zorgtoeslag opeist.

Uitsluitend uw ex partner kan als aanvrager van de zorgtoeslag wijzigingen doorgeven. Hij zal de zorgtoeslag moeten wijzigen van een zorgtoeslag met toeslagpartner in een zorgtoeslag zonder toeslagpartner. Bovendien zal hij het rekeningnummer moeten veranderen in zijn rekeningnummer - voor zover hij uiteraard nog recht heeft op zorgtoeslag. Eventueel zal hij ook een gewijzigd adres moeten doorgeven.

U hoeft intussen niet stil te zitten. Als u recht heeft op zorgtoeslag moet u dat voor u zelf aanvragen. Informeert u even bij de Belastingtelefoon hoe u dat het beste kunt doen.

trisjuh

Ongelezen bericht door trisjuh »

Het is nooit mijn toeslagenpartner geweest, het was opzichstaande zorgtoeslag..

Species8472

Ongelezen bericht door Species8472 »

Zijn probleem als het op zijn BSN staat... Gewoon lekker rente trekken en zoals eerder gezegd: reserveren dus. Niet zelf gaan terugstorten als daar niet om gevraagd wordt, krijg je toch weer terug.

MAAR: er is een procedure als jij opbelt en aangeeft dat jij onterecht een toeslag hebt gekregen van iemand anders dat het toch stop gezet kan worden.

Kies anders in het keuzemenu voor de kinderopvangtoeslag, die moeten je ook helpen met de zorgtoeslag. Anders: ga niet op hoge poten staan (het blijven ook mensen ;) ), vraag vriendelijk of diegene het anders even wil overleggen of er ook een procedure is hiervoor (want die is er).

fisbel

Ongelezen bericht door fisbel »

trisjuh schreef:Het is nooit mijn toeslagenpartner geweest, het was opzichstaande zorgtoeslag..
Vreemd. Uw ex had een zorgtoeslag voor een alleenstaande? Dat kan uitsluitend als u korter dan een half jaar onafgebroken met uw ex op het zelfde adres stond ingeschreven (in een kalenderjaar)

En had u ook een zorgtoeslag voor een alleenstaande? Of was uw inkomen te hoog voor een zorgtoeslag alleenstaande?

Gesloten