LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zorgtoeslag oplichting of niet.
zorgtoeslag oplichting of niet.
Heb voor 2006 en 2007 geen recht op zorgtoeslag
maar krijg het wel.Ben nu vanaf begin 2006 bezig
met het stopzetten ervan door middel van brieven
aangetekende brieven en met mijn digicode maar
krijg het nog steeds.Zet het wel appart op een
spaarrekening maar krijg daar maar 2% rente over.
Het zit er natuurlijk dik in dat ik het geld moet terug
betalen maar de belasting rekend wel 4½% rente en
dat vang ik nooit op dat geld.Dus door dat stomme
gedoe van hun kost het ons geld en dat noem ik
OPLICHTING.
maar krijg het wel.Ben nu vanaf begin 2006 bezig
met het stopzetten ervan door middel van brieven
aangetekende brieven en met mijn digicode maar
krijg het nog steeds.Zet het wel appart op een
spaarrekening maar krijg daar maar 2% rente over.
Het zit er natuurlijk dik in dat ik het geld moet terug
betalen maar de belasting rekend wel 4½% rente en
dat vang ik nooit op dat geld.Dus door dat stomme
gedoe van hun kost het ons geld en dat noem ik
OPLICHTING.
-
Re: zorgtoeslag oplichting of niet.
Actueel
U heeft in 2006 te veel huur- of zorgtoeslag ontvangen (21 februari 2007)
Heeft u in 2006 te veel huur- of zorgtoeslag ontvangen? En heeft u dat zelf aan ons doorgegeven of heeft u geprobeerd de toeslag op tijd stop te zetten? De minister van Financiën heeft met de Tweede Kamer afgesproken dat u dan geen invorderingsrente hoeft te betalen. Op de terugvorderingsbeschikking die u van ons ontving, staat hoeveel invorderingsrente u moest betalen.
Wat moet u doen?
Heeft u de toeslag nog niet terugbetaald? U hoeft de invorderingsrente niet te betalen. Deze wordt automatisch kwijtgescholden. De toeslag die u te veel ontving, moet u uiteraard nog wel terugbetalen.
Heeft u de toeslag al terugbetaald of heeft u een gedeelte al terugbetaald? Belt u dan de BelastingTelefoon. Wij regelen dan dat u de rente die u al heeft betaald, terugkrijgt. De rente die u nog niet heeft betaald, wordt automatisch kwijtgescholden. U hoeft daarvoor zelf niets te doen.
Heeft u te veel toeslag ontvangen en is deze verrekend met de toeslag die u in de overige maanden van 2006 ontving? Belt u dan met de BelastingTelefoon. Wij regelen dan dat u de rente die u al heeft betaald, terugkrijgt.
Nou weer wat wijzer geworden heb dat bericht
nog niet onder ogen gehad.
Alleen dat gezegde bel de belastingtel.dat moet je
eens proberen net als met het opzeggen van de
toeslag er wordt niet gereageerd.
Hoop trouwens wel dat ze waarmaken wat ze zeggen
vertrouw de overheid voor geen meter meer.
Overigens heb ik die toeslag wel van mijn aftrekbare
posten moeten halen waardoor mijn inkomsten stegen
en ik dus extra belasting over die toeslag betaald heb.
Is toch 19% over 400 euro.Zullen we dat ook terug krijgen?
nog niet onder ogen gehad.
Alleen dat gezegde bel de belastingtel.dat moet je
eens proberen net als met het opzeggen van de
toeslag er wordt niet gereageerd.
Hoop trouwens wel dat ze waarmaken wat ze zeggen
vertrouw de overheid voor geen meter meer.
Ja bot, want als je de terugbetaalde toeslag dit jaar opgeeft bij je buitengewone lasten daalt je belastbare inkomen weer met hetzelfde bedrag en krijg je dus hetzelfde percentage terug als je in het vorig jaar hebt betaald.Overigens heb ik die toeslag wel van mijn aftrekbare
Ik hoop het kiz want tot nog toe weet geen belastingdeskundigeGeplaatst op 30 Apr 2007 00:16 door kiz
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
Ja bot, want als je de terugbetaalde toeslag dit jaar opgeeft bij je buitengewone lasten daalt je belastbare inkomen weer met hetzelfde bedrag en krijg je dus hetzelfde percentage terug als je in het vorig jaar hebt betaald
hoe het nou precies zit.Het enigste bewijs is dus je bankafschrift
dat je het hebt terugbetaald.
bot, heb je met de belastingtelefoon gebeld? zo ja, gaan ze een stopzetting doorvoeren?
Geplaatst op 02 Mei 2007 12:38 door Mallory
bot, heb je met de belastingtelefoon gebeld? zo ja, gaan ze een stopzetting doorvoeren?
Nogmaals ik heb van alles geprobeerd om het
te laten stoppen.Ben momenteel 14 mnd bezig
met mails- tel-Digicode-aangetekende brieven
en noem maar op maar krijg het nog steeds.
Moet het terugbetalen maar wordt er wel tureluurs van.
Op www.toeslagen.nl staat namelijk dat je een persoonlijke afspraak kunt krijgen en dat iemand jouw problemen gaat oppakken.
Actueel
Hebt u geen, te weinig, of te veel huur- of zorgtoeslag ontvangen in 2006? (12 april 2007)
Het kan zijn dat u buiten uw schuld nog niet de toeslag ontvangt waar u recht op hebt. Om u in 1 keer goed te helpen, nodigen wij u uit voor een persoonlijk gesprek.
Ontvangt u sinds uw aanvraag in 2005 of 2006 nog geen, te weinig of te veel huur- of zorgtoeslag? Hebt u bovendien al meerdere keren geprobeerd het probleem op te lossen? Bel dan de BelastingTelefoon en maak een afspraak op het dichtstbijzijnde regiokantoor. In dat gesprek lossen we uw problemen op en maken we uw aanvraag voor 2006 in orde.
Actueel
Hebt u geen, te weinig, of te veel huur- of zorgtoeslag ontvangen in 2006? (12 april 2007)
Het kan zijn dat u buiten uw schuld nog niet de toeslag ontvangt waar u recht op hebt. Om u in 1 keer goed te helpen, nodigen wij u uit voor een persoonlijk gesprek.
Ontvangt u sinds uw aanvraag in 2005 of 2006 nog geen, te weinig of te veel huur- of zorgtoeslag? Hebt u bovendien al meerdere keren geprobeerd het probleem op te lossen? Bel dan de BelastingTelefoon en maak een afspraak op het dichtstbijzijnde regiokantoor. In dat gesprek lossen we uw problemen op en maken we uw aanvraag voor 2006 in orde.
Geplaatst op 08 Mei 2007 21:10 door Mallory
--------------------------------------------------------------------------------
Op www.toeslagen.nl staat namelijk dat je een persoonlijke afspraak kunt krijgen en dat iemand jouw problemen gaat oppakken.
Actueel
Nou na al dat gezeik wat niets uithaalde hebben ze het
in orde gemaakt.
Kreeg 9 Mei bericht dat ik 420 euro moet terugbetalen te veel zorgtoeslag over 2006.
Kreeg 10 Mei bericht dat ik belasting moet terug betalen 1100 euro.
Gelukkig heb ik er rekening mee gehouden en kan het met twee
maanden terugbetalen,maar hoeveel zullen er zijn die het niet meer
zien zitten.Zal nml wel niet de enigste zijn.
En de regering maar kletsen blijf langer werken.Nou dat doe ik
dus met bovenstaand resultaat.(68 jaar)
Zouden ze het nog leuker kunnen maken.