LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zorgtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
oce

zorgtoeslag

Ongelezen bericht door oce »

Op 16 juli jl. heb ik met grote verbazing een brief gekregen van de belastingdienst waarin in stond dat op mijn eigen verzoek (!!!??) de zorgtoeslag wordt beëindigd. Dit is zeker niet het geval, ik heb recht op zorgtoeslag dus waarom zou ik dit stopzetten? Ik heb gelijk opgebeld naar de klantenservice van de belastingdienst en heb bevestigd gekregen van een medewerker dat het hierbij om een vergissing gaat. Deze meneer heeft een taak aangemaakt om dit uit te zoeken en mij met spoed terug te bellen. Dit is dan ook gebeurd in de laatste week van juni 2007. Met opluchting kreeg ik toen ook weer de bevestiging te horen dat het stopzetten van mijn zorgtoeslag een misverstand is. De zorgtoeslag zou dan ook gelijk weer worden hersteld en ik hoefde mij geen zorgen te maken over eventuele terugvordering of iets dergelijks. Nu krijg ik toch nog een beschikking toegezonden waarin staat dat ik alles moet terugbetalen!!!!!! Weer heb ik gelijk gebeld met de klantenservice (0800-0643). Deze bevestigen mij weer eens dat dit een misverstand is.

Ze zeggen dus steeds dat het om een misverstand gaat en het een fout is van de belastingdienst zelf.. Maar wat eraan doen ho maar!
Heb maar weer eens een bezwaar ingediend en de zorgtoeslag opnieuw aangevraagd va. 1-1-07.
Het moet eigenlijk niet gekker worden dat je ambtenaren achter de broek aan moet zitten om iets voor elkaar te krijgen toch?
Hopelijk heb ik snel een positief bericht want ik kan mijn energie wel ergens anders in steken.

sprokkel

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door sprokkel »

Het is nog steeds een chaos bij de belastingdienst, nu maar gemeld bij de site van de VVD woordvoeder belastingen.
http://www.overbelasting.com/
Ik stop er mee, de belastingdienst steeds maar weer te wijzen op hun fouten die dan zogenaamd hersteld worden, maar helaas altijd weer leiden tot nieuwe fouten bij deze dienst.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Ben al 16 mnd bezig om mijn zorgtoeslag stop
te zetten want ik heb er geen recht meer op door
bijverdiensten.Heb in Mei zorgtoeslag 2006 terug
betaald en voor de zoveelste keer stop willen zetten.
Kreeg gisteren weer een brief van belasting denk ik
nou eindelijk.Nee dus.Staat in de brief, U heeft over
heel 2006 geen recht op zorgtoeslag.Nou begrijp ik
ook waarom er zoveel belasting betaald moet worden
met zulk personeel! :twisted:

gozik

Ongelezen bericht door gozik »

Nooit dat gratis nummer bellen, die 0800-0543 is wel gratis maar je hebt geen bewijzen en of er iets gebeurde, ze geven het door, verder niet, dus mail eens en je kunt bij niet opgeloste laten zien dat zij meerdere fouten maakten.

Verder zien ze direct of je eerste keer of alweer klaagde, en hoe langer de mail hoe hoger de persoon is die moet antwoorden!

Leuker Kunnen ze het Wel maken!

boefricky

Ongelezen bericht door boefricky »

ja leuker niet wel een en al ellende en kopzorgen. Dat is inderdaad de belastingdienst. Heb vorig jaar via rechtelijke uitspraak huurtoeslag gekregen en eindelijk liep alles goed tot februari van dit jaar.
Om de veertien dagen een nieuwe beschikking en steeds weer anders. Steeds weer dat 0800nummer gebeld en steeds maar toegezegd dat het fout was en gecorrigeerd werd. Tot op heden alleen maar fouten. Maak je een bezwaarschrift voor de terugvordering, wordt er niet geantwoord dat dit niet wordt geaccepteerd en je krijgt dan ineens de brief dat er 39, euro wordt ingehouden op de uit te betalen toeslag. Rekenen kunnen ze ook niet want er is maar 29 euro ingehouden.
Wie is nu slim de belastingen of wij? Gemakkelijker maken ja met veel fouten. Laten ze dat geld voor de reclame eens gebruiken om de mensen te leren hoe ze moeten werken en samen en niet langs elkaar.

Jimick

Ongelezen bericht door Jimick »

Beste mensen,
U hoeft helemaal niet te reageren richting belastingdienst. Want er zitten alleen maar "mensen" die a. niet kunnen lezen en b. niet iets kunnen berekenen. Wat ze wel kunnen u mag het mij zeggen. Ik kan u alleen maar aanraden ga met uw klacht rechtstreeks naar de Nationale Ombudsman in Den Haag. Voor deze meneer hebben ze nog wel enig respect, zij het dat ik op de uiterste gestelde termijn van de Ombudsman pas iets hoorde van de belastingsdienst. Het was in eerste instantie wel een l.l verhaal, maar de zaak is toen wel na enig aandringen van mijn zijde alsnog behandeld en afgewikkeld. Maar toen waren we ruim een jaar verder. Dus hou nog even de moed erin zou ik zeggen.

Astrid-1

Ongelezen bericht door Astrid-1 »

Ook wij ondervinden hinder van de late en onjuiste verwerking van gegevens bij de belastingdienst.

In augustus 2006 zijn mijn opa en oma opgenomen in een verpleeghuis. De belastingdienst heeft nog zes maanden huurtoeslag uitbetaald. We hadden ook pas drie keer doorgegeven dat de huurtoeslag moest worden stopgezet.

Op 3 maart 2007 is mijn opa overleden en tot onze verbazig ontvangt hij nu dubbele zorgtoeslag. Heel erg pijnlijk en vervelend voor met name mijn moeder, die de belangen van haar ouders behartigt.

Reactie van de belastingdienst: wij hebben niets ontvangen, misschien kunt u het via toeslagen.nl doorgeven. Dat heb ik al twee keer gedaan......... maar ja, nog maar een keertje. Wie weet komt het nu wel goed. :? :?

rene117

Ongelezen bericht door rene117 »

dit is egt onzin wat de belasting zegt
zij krijgen de gegevens van de gemeenten
en als de gemeente zegt dat deze persoon overleden is moeten zij het gelijk stopzeten maar jazo als ik al zeg de belating dienst als je geld moet krijgen kan je er op wachten en als je geld moet betalen
dan zijn ze er als de kippen bij

ik wens uw dan ook sterkte toe met deze vervelend overheid

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 26 Jul 2007 16:32 door Astrid-1

--------------------------------------------------------------------------------

Ook wij ondervinden hinder van de late en onjuiste verwerking van gegevens bij de belastingdienst.

In augustus 2006 zijn mijn opa en oma opgenomen in een verpleeghuis. De belastingdienst heeft nog zes maanden huurtoeslag uitbetaald. We hadden ook pas drie keer doorgegeven dat de huurtoeslag moest worden stopgezet.

Op 3 maart 2007 is mijn opa overleden en tot onze verbazig ontvangt hij nu dubbele zorgtoeslag. Heel erg pijnlijk en vervelend voor met name mijn moeder, die de belangen van haar ouders behartigt.

Reactie van de belastingdienst: wij hebben niets ontvangen, misschien kunt u het via toeslagen.nl doorgeven. Dat heb ik al twee keer gedaan......... maar ja, nog maar een keertje. Wie weet komt het nu wel goed.

Het beroerde van dit alles is dat je het in een keer moet
terug betalen.Het mag ook per maand maar dan wordt
er 5% rente berekend.Wilde dat ik het van de bank
kreeg die 5%

Gesloten