LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZVW inhouding Pensioen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Hansw

ZVW inhouding Pensioen

Ongelezen bericht door Hansw »

Mijn vrouw heeft een aantal kleine pensioenen afgekocht. ( na 65 jaar + 3 maanden).
Nu wordt er bij een pensioenafkoop ZVW premie ingehouden maar bij de andere afkoopbedragen wordt
alleen loonheffing ingehouden.
Is dit correct.

Mvg

Jantje7

Re: ZVW inhouding Pensioen

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Er moet over pensioen inkomen ZVW premie worden betaald (2014 5,4% en in 2015 4,85%). Mocht het nog niet zijn ingehouden, wordt het verrekend met de aangifte over het betreffende jaar.

Hansw

Ongelezen bericht door Hansw »

Ik las het volgende:

De Belastingtelefoon gaf aan dat er terecht geen inhouding ZVW heeft plaatsgevonden, omdat het om een eenmalige betaling gaat en er geen sprake is van een “loontijdvak”, waardoor de uitkeringsinstantie geen ZVW hoeft in te houden.

Dit geldt ook voor mijn vrouw omdat er geen loontijdvak voor haar van toepassing is.

Mvg

fisbel

Ongelezen bericht door fisbel »

De Belastingtelefoon gaf u het juiste antwoord. Leest u de reacties (met name die van edwin van overmeire d.d. 5 september 2012) op pensioenweblog.nl. Lees hier

Gesloten