Hallo,
Heb net wat reacties zitten lezen van mensen die het maar heel normaal vinden om teveel gekregen geld weg te zetten.
Ik zelf (of wij)zijn ook al vanaf augustus 2006 bezig met de belastingdienst.Ben toen gaan samen wonen en heb dat dus netjes (tot wel 4x toe)doorgegeven aan de belastingdienst.Dacht dat ze in het jaar 2007 wel met nieuwe berekeningen zouden komen van de huurtoeslag/zorgtoeslag en vanaf 2008 ook nog de kindertoeslag die in 2009 kindgebondenbudget werd genoemd.
Veel van het het gekregentoeslag geld heb ik dus wel aan de kant gezet,maar ja met een groot gezin pak je er toch van als het nodig is.
Nu begin 2009 kregen we bericht om terug te betalen,over 2006,die naar een toegekend bezwaarschrift,onveranderd blijkt?Een maand later komen de terugvorderingen over 2007.Denk nog,dat gaat ineens snel.weer een maand later komen de terugvorderingen alvast van 2009 en nu wachten we nog op die van 2008.Terrecht hoor dat ik terug moet betalen,maar hun hadden het ook wel wat sneller kunnen verwerken de nieuwe gegevens van 2006.
Maar ja,"MAKKELIJKER KUNNEN ZE HET NIET MAKEN"
al met al is er al een groot gedeelte terugbetaald en voor de rest loopt een betalingsregeling,maar ik vind het wel een gedoe.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Balstingdienst...pfff
Re: Balstingdienst...pfff
Heb je alleen doorgegeven dat je bent gaan samenwonen, of heb je ook zelf je voorlopige huurtoeslag, zorgtoeslag, voorlopige aangifte etc. aangepast? Want dat moet je natuurlijk ook wel doen. Anders blijf je nog steeds je oude bedrag ontvangen.
Re: Balstingdienst...pfff
Heb een paar weken terug van 2008 voor mij en mijn partner de definitieve aanslag IB en voor haar de definitieve beschikking zorgtoeslag gehad. Er gaan dus ook dingen goed bij de belastingdienst.
Ik denk dat het in veel gevallen een kwestie is van verkeerd invullen. Veel mensen denken echt nog dat al die formulieren door mensen worden verwerkt.
Ik denk dat de belastingdienst veel geld zou besparen door het aanvragen en wijzigen van toeslagen volledig te digitalliseren. Mensen die geen computer hebben kunnen dan gewoon bij de belastingdienst langs om het te laten invullen.
Ik denk dat het in veel gevallen een kwestie is van verkeerd invullen. Veel mensen denken echt nog dat al die formulieren door mensen worden verwerkt.
Ik denk dat de belastingdienst veel geld zou besparen door het aanvragen en wijzigen van toeslagen volledig te digitalliseren. Mensen die geen computer hebben kunnen dan gewoon bij de belastingdienst langs om het te laten invullen.