hallo, beste mensen, ik heb een probleem.
Namelijk, ik woon bij mijn moeder, en heb een gemeubileerde huurovereenkomst afgesloten voor de zolder. Echter, er is bodembeslag gelegd op het adres waar wij beide wonen door de belastingdienst omdat ik daar een schuld aan heb.
Nu is mijn moeder de dupe, omdat het haar eigen woning is en ik daar ook woon.
Kan ik me uitschrijven om dit te voorkomen?
En als ik bv bij een vriend van me ga wonen die ook een eigen woning heeft wordt er dan weer vervolgens bij hem ook bodembeslag gelegd?
gr yarama.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bodembeslag
-
Re: bodembeslag
Ik kan het me niet voorstellen dat het juridisch mogelijk is om op spullen van een ander beslag gelegd kan worden als een ander een belastingschuld heeft.
Stel er is sprake van een zakelijke huurovereenkomst in de vrije sector. Ik huur bijvoorbeeld een zolderkamer. Het kan toch niet zo zijn dat er spullen van de verhuurder in beslag worden genomen omdat ik een belastingschuld heb?
Stel er is sprake van een zakelijke huurovereenkomst in de vrije sector. Ik huur bijvoorbeeld een zolderkamer. Het kan toch niet zo zijn dat er spullen van de verhuurder in beslag worden genomen omdat ik een belastingschuld heb?