Geachte bezoeker,
De tijd is weer aangebroken dat we de jaarlijkse "belastingaangifte" "mogen" doen.
Laat ik hier - heel toevallig - nu juist een vraag over hebben.
Afgelopen jaar heb ik mijn hypotheek open laten breken waardoor ik van de hypotheeknemer een boete mocht ontvangen.
Wie zou mij kunnen aangeven waar ik - in de aangifte over 2015 - deze boete (excl. adm.kosten) kan plaatsen?
(Van de hulplijnen word ik namelijk niet wijzer).
B.v.d. voor uw reactie
Met vriendelijke groet,
Frank Arjen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boeterente hypotheek
-
Re: Boeterente hypotheek
Onder overige kosten. Daar komt een kopje oversluitrente te voorschijn, waar je je boete kwijt kunt. Ik heb hem al ingevuld en daar de oversluitrente ingevuld..
Volgens mij hebt u die boete niet ontvangen, maar moest u die betalen.
U hebt een opgave ontvangen van de bank en de betaalde rente, dat zou dus al op de vooringevulde gegevens moeten staan. Zo niet, dan kunt u onder de betaalde rente nog een regel aanklikken en daar de rente en kosten vermelden,
U hebt een opgave ontvangen van de bank en de betaalde rente, dat zou dus al op de vooringevulde gegevens moeten staan. Zo niet, dan kunt u onder de betaalde rente nog een regel aanklikken en daar de rente en kosten vermelden,
@Heksje1966
Bedankt voor jouw reactie!
Bij het "kopje" "Hypotheken en andere schulden" staat geheel onderaan het volgende:
Hebt u naast de rente nog andere kosten, zoals afsluitkosten?
Wanneer men hier "ja" aanklikt dan verschijnen en 6 extra "opties", waaronder "Boeterente".
Nogmaals bedankt!
@tijger1
"Volgens mij hebt u die boete niet ontvangen, maar moest u die betalen. "
In antwoord op jouw reactie het volgende:
En of ik een boete heb ontvangen (gekregen)!.......zoals bijvoorbeeld mensen ook een boete (bekeuring) kunnen krijgen wanneer men tijdens het fietsen zonder licht rijdt of door "rood" rijdt. Als je geluk hebt staat oom agent uiteindelijk niet klaar om je een boete te overhandigen.
Wanneer je met je auto - zum beispiel - een snelheidsovertreding begaat, is de kans aanzienlijk dat je van het CJIB een aanslag (boete) zult ontvangen.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik jouw reactie moet opvatten maar het komt op mij over alsof jij het slimste jongetje van de klas wil zijn.
Is het louter "grappig" bedoeld, dan is dit soort humor niet aan mij besteed.
Plezierig is het wel dat ik a.d.h.v. dit forum indirect een deel terug zal ontvangen van de aan mij opgelegde boete ; ).
Met vriendelijke groet,
Bedankt voor jouw reactie!
Bij het "kopje" "Hypotheken en andere schulden" staat geheel onderaan het volgende:
Hebt u naast de rente nog andere kosten, zoals afsluitkosten?
Wanneer men hier "ja" aanklikt dan verschijnen en 6 extra "opties", waaronder "Boeterente".
Nogmaals bedankt!
@tijger1
"Volgens mij hebt u die boete niet ontvangen, maar moest u die betalen. "
In antwoord op jouw reactie het volgende:
En of ik een boete heb ontvangen (gekregen)!.......zoals bijvoorbeeld mensen ook een boete (bekeuring) kunnen krijgen wanneer men tijdens het fietsen zonder licht rijdt of door "rood" rijdt. Als je geluk hebt staat oom agent uiteindelijk niet klaar om je een boete te overhandigen.
Wanneer je met je auto - zum beispiel - een snelheidsovertreding begaat, is de kans aanzienlijk dat je van het CJIB een aanslag (boete) zult ontvangen.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik jouw reactie moet opvatten maar het komt op mij over alsof jij het slimste jongetje van de klas wil zijn.
Is het louter "grappig" bedoeld, dan is dit soort humor niet aan mij besteed.
Plezierig is het wel dat ik a.d.h.v. dit forum indirect een deel terug zal ontvangen van de aan mij opgelegde boete ; ).
Met vriendelijke groet,
U had natuurlijk ook simpelweg elk item zelf even op de site kunnen bekijken. Was u het vanzelf tegengekomen.