LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de Belasting moet rekening houden met de burger

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
WINNEN
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 jan 2010 11:01

de Belasting moet rekening houden met de burger

Ongelezen bericht door WINNEN »

de Belasting moet rekening houden met de burger
Hiermee bedoel Ik dat een aanslag moet kunnen worden terug 'geduwd'
en zonder verwijten van de b. Wat je niet moet hebben is dat er een aanslag
is en dat het dwangbevel al klaar ligt, ook de aanslag moet meteen aanvechtbaar zijn.
Maar al te vaak schat de belasting een inkomen en baseert zich op een geschat inkomen en menigeen weet niet dat het geschat is.
Maar omdat het geschat is moet je het als burger weerleggen en uitgaan van je eigen reele cijfers van inkomen om beter uit te komen.
regel: hou vijandige familie en buren en valse vrienden pertinent uit je belasting papieren want deze veroorzaken achterdocht en wantrouwen en zijn niet een match voor jouw papierwinkel als ze negatief over je denken.
De belasting zelf: heeft vele meewerkers en het gaat erom dat een b.inspectie niet vooringenomen (motie van wantrouwen) een te hoge aanslag
mag veroorzaken, hij moet zich houden aan de gegevens van de burger zelf.
Het b. systeem moet ademen kunnen en flexibiliteit hebben om een goede
verstandige onderhandelende effectiviteit te bewerkstelligen.
Ik heb ontzettende ervaringen met de b. door dat andere
figuren mij in een verkeerde positie gemanouvreerd hebben.
Ik werd veel te hoog aangeslagen en de klanten die niet aan mij bealen wilden logen dat ze wel betaald hadden waardoor de b.zou denken dat Ik meer verdiende dan het geval is.
Ik heb moeten procederen bij t/m het hooggerechtshof
om mijn recht te halen en het gevolg is:
omdat de belasting opgestookt was en me te hoog aansloeg en niet terughoudend maar aanvallend de aanslagen in dwangbevelen veranderde en beslag legde op mijn inkomsten en onroerend goed in 2005 t/m 2007
hebben sommige banken hun lening teruggetrokken en de lening in een keer opgeeist. Mijn woningen in Noordholland werden geveild en de boetekosten (de eerste boete van 23000euro en de tweede boete van 17000euro) van de banken heb Ik moeten betalen en de advocaat en de makelaar (welke me zouden kunnen helpen kosten ook veel geld bijna 6800euro)voor een luttel bedrag en nou komt het: daarna zei de belasting sorry mevouw zo bedoelen we nou ook weer niet, en werd er verrekend of je een klein kind bent als er uitgedeeld wordt van de b. en als het op grote bedragen aankomt waar je verantwoord in bent geworden door naar beste weten enigszins klanten
te kunnen onderhouden vernielen ze je bezit. Zoiets vergeef Ik niet.
Je begrijpt dat Ik mijn genoegdoening hiervoor opeisen zal.
winnen

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: de Belasting moet rekening houden met de burger

Ongelezen bericht door rollertje »

Zo te horen bent u een ondernemer en die moeten zelf schattingsopgaven doorgeven en/of naderhand de echt verdiende inkomsten. Wanneer u dwangbevelen hebt ontvangen, heeft u eerst een betalingsherinnering en aanmaning onvangen. Het kan best zijn dat de belastingdienst fouten heeft gemaakt bij een geschat inkomen, maar een grote oorzaak daarvan is dat de ondernemer of burger zijn/haar gegevens niet op tijd aanlevert of laat corrigeren. Wanneer u als ondernemer uw boekhouding op orde heeft, zult u over het algemeen kunnen aantonen wat uw inkomsten zijn geweest. Ik heb het idee dat u zelf ook hier en daar een steekje heeft laten vallen. U kunt natuurlijk ook een klacht indienen wanneer u van mening bent dat u niet juist behandeld bent. Lijkt me meer effect hebben dan uw verhaal zo chaotisch hier neer te zetten.

Gesloten