| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huurtoeslag terugbetalen, terwijl ik alles al heb betaald
-
lon_cocacola
Huurtoeslag terugbetalen, terwijl ik alles al heb betaald
Nou ik heb een aantal weken geleden 2 brieven ontvangen of ik 2 toeslagen met verschillende beschikkingsnummers nog wilde betalen. Het gaat om het bedrag van € 523 en € 493 eur.
Ik wist niet om welke toeslagen het ging, dus had ik maar even contact opgenomen met de belastingdienst. Het bleek te gaan om de huurtoeslag van het jaar 2006!!!! 2006, nu 4 jaar later willen ze dat ik een bedrag van +- 1000 eur even wil terugbetalen. Het is toch niet normaal daar, zo'n bende en rotzooi daar bij de belastingdienst.
Alle huurtoeslag wat ik in 2006 heb ontvangen, heb ik begin jaar 2007 alles al terugbetaald. Maar waarschijnlijk had ik in delen moeten terugbetalen, want ik heb een aantal facturen over de huurtoeslag met verschillende beschikkingsnummers. Maar ik heb het totale bedrag wat ik aan huurtoeslag had ontvangen, in 1 keer betaald op 1 beschikkingsnummer.
Degene die ik had gebeld zei ook dat het klopte dat ik alles al had betaald, maar ze snapte dan niet waarom ik dan alsnog 2 bedragen moet betalen. Ik zou dan binnen 10 dagen gebeld worden door iemand van de afdeling toeslagen met uitleg, die 10 dagen zijn al lang voorbij en ik heb geen telefoontje gehad van de belastingdienst.
Dus een aantal dagen geleden heb ik een brief geschreven en uitgelegd dat ik alles wat ik ontvangen had aan huurtoeslag, ook al lang heb terugbetaald. Ik heb zelfs kopieen van mijn bankafschrift meegestuurd.
Vandaag heb ik weer een brief van de belastingdienst binnen, er stond in dat ze mijn bezwaar hebben behandeld, en dat ik daarover al bericht heb gekregen van hen. Ik snap er niks van.
Ik moet nog steeds beide bedragen betalen.
Mijn vraag is: wat nu? Wat kan ik nog meer doen? Ik wil niet meer betalen, dan wat ik ontvangen heb.
Jullie advies graag? Heeft iemand ook zoiets belachelijks meegemaakt met de belastingdienst.
Ik wist niet om welke toeslagen het ging, dus had ik maar even contact opgenomen met de belastingdienst. Het bleek te gaan om de huurtoeslag van het jaar 2006!!!! 2006, nu 4 jaar later willen ze dat ik een bedrag van +- 1000 eur even wil terugbetalen. Het is toch niet normaal daar, zo'n bende en rotzooi daar bij de belastingdienst.
Alle huurtoeslag wat ik in 2006 heb ontvangen, heb ik begin jaar 2007 alles al terugbetaald. Maar waarschijnlijk had ik in delen moeten terugbetalen, want ik heb een aantal facturen over de huurtoeslag met verschillende beschikkingsnummers. Maar ik heb het totale bedrag wat ik aan huurtoeslag had ontvangen, in 1 keer betaald op 1 beschikkingsnummer.
Degene die ik had gebeld zei ook dat het klopte dat ik alles al had betaald, maar ze snapte dan niet waarom ik dan alsnog 2 bedragen moet betalen. Ik zou dan binnen 10 dagen gebeld worden door iemand van de afdeling toeslagen met uitleg, die 10 dagen zijn al lang voorbij en ik heb geen telefoontje gehad van de belastingdienst.
Dus een aantal dagen geleden heb ik een brief geschreven en uitgelegd dat ik alles wat ik ontvangen had aan huurtoeslag, ook al lang heb terugbetaald. Ik heb zelfs kopieen van mijn bankafschrift meegestuurd.
Vandaag heb ik weer een brief van de belastingdienst binnen, er stond in dat ze mijn bezwaar hebben behandeld, en dat ik daarover al bericht heb gekregen van hen. Ik snap er niks van.
Ik moet nog steeds beide bedragen betalen.
Mijn vraag is: wat nu? Wat kan ik nog meer doen? Ik wil niet meer betalen, dan wat ik ontvangen heb.
Jullie advies graag? Heeft iemand ook zoiets belachelijks meegemaakt met de belastingdienst.
Re: Huurtoeslag terugbetalen, terwijl ik alles al heb betaald
Je geeft zelf aan dat je alles al betaald hebt en ik neem aan dat je deze bewijzen in de brief hebt meegestuurd. Ik neem aan dat je in de brief ook duidelijk hebt uitgelegd wat er aan de hand is en om welke beschikkingsnummers het gaat? In een geval van een bezwaarschrift schort je feitelijk ook tijdelijk de betaalplicht op. Je hoeft dus nu niets te betalen zolang de Belastingdienst bezig is met jou bezwaar. Ik ga er echter van uit dat de Belastingdienst spoedig met een bevredigend antwoord komt.
Je kunt naar het dichtsbijzijnde kantoor gaan en daar alles laten nakijken. Misschien is een deel van je betaling weer teruggestort naar je of toch afgeboekt op een andere aanslag dan die van 2006. Vraag om een uitdraai van wat er met het bedrag is gebeurt. Je bezwaar zal nog wel behandeld worden. Het kan wel drie weken duren voordat deze geregistreerd is bij Utrecht en in behandeling wordt genomen. Ik weet niet of je het bezwaar naar Heerlen hebt gestuurd? Daar zetten ze er meestal tegelijk met het inscannen ook opnieuw uitstel van betaling in het systeem. Anders kan het regiokantoor dat voor je doen.
Is het nu, bijna een jaar later, nog niet opgelost