Julie4444 schreef:Teunbosseman schreef:Het gaat er niet om wat ik wel of niet "dondersgoed" weet. Ik baseer mij op het gegeven van TS en deze laat zien geen fraude bedoelingen te hebben.
Ik zeg ook helemaal niet dat TS slechte bedoelingen heeft. Wat betreft hetgeen wat kamernet zegt: dat geldt volgens mij als je vanuit het buitenland komt en niet langer dan 4 maanden blijft? Zo staat het er iig op de website van de overheid.
Oh ?? Maar jij schreef toch dat ik TS wil laten frauderen, slecht advies is, tegen de wet is, moreel niet verantwoord etc etc. Terwijl TS niet de indruk gaf te willen frauderen en dat ondertussen ook heeft aangegeven.
Betreffende kamernet, ik zie zo 1,2,3 nergens staan dat dit alleen zou gelden voor als je uit buitenland komt. Inderdaad staat dat dat wel op de site van de overheid, had ik reeds gezien evenals zoveel anderen regels, uitzonderingen.
Julie4444 schreef:Hierbij de uitleg van een willekeurige gemeente:
Verhuizen (binnen Nederland)
Als u gaat verhuizen, moet u dit aangeven bij de gemeente van uw nieuwe woonplaats. U kunt uw verhuizing kosteloos digitaal doorgeven. Dit kan alleen digitaal als op het nieuwe adres niemand anders ingeschreven staat. Als dat het geval is, moet u uw verhuizing schriftelijk of op het stadskantoor doorgeven.
U moet binnen 5 dagen voor of na verhuizing aangifte doen in uw nieuwe woonplaats. U wordt dan automatisch uitgeschreven uit de Basisregistratie Personen (BRP, voorheen GBA) van de oude gemeente.
[...]
Bestuurlijke boete
Het college kan een bestuurlijke boete opleggen van maximaal € 325. Het gaat hier om overtredingen zoals het verzuimen van aangifte van verhuizing, valse aangiften of het niet verschijnen, op verzoek van gemeente, om inlichtingen te verstrekken die nodig zijn voor de bijhouding van de Basisregistratie Personen (BRP). Ook degene die bewust toelaat dat iemand anders – ten onrechte – op zijn adres is ingeschreven kan met een bestuurlijke boete worden bestraft.
De belastingdienst geeft apart boetes voor het bewust illegaal innen van toeslagen.
Overigens gaat dat verhaal van 4 maanden niet op. Probeer 4 weken, als je
deze verhuurder mag geloven.
Inwoning
Wat is inwoning? Bij inwoning laat u iemand voor korte tijd bij u in de woning wonen. Inwoning is dus wat anders dan logeren. Laat u iemand voor langer dan 4 weken bij u inwonen, dan spreken we van inwoning. Voor inwoning heeft u toestemming van ons nodig. Hiermee voorkomt u namelijk meldingen van woonfraude. Inwoning is altijd voor een bepaalde tijd.
Ik lees zeer uiteenlopende berichten via een zoektochtje. Bij de ene verhuurder geen probleem, ff formuliertjes invullen en klaar, bij een ander wordt niet toegestaan.
Zelfs bij koopwoningen kom ik dezelfde vraag tegen.
Ik denk dat een goed advies kan zijn van jou:
Misschien kan de kennis, als deze als toeslagpartner gerekend wordt, hier een financiële compensatie voor betalen.
Kom ook nog dit tegen: Zie kopje - antikraakwacht -
http://www.amsterdam.nl/zorg-welzijn/am ... jdelijke)/