LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
Beste TROS Radar bezoekers/leden,
betreft een Acer Extensa 5220-201g08mi laptop.
Wie kan mij helpen.
Ik heb een Acer laptop (gekocht juni 2008) waar ik vorige maand keer op keer een blauw scherm kreeg.
Ik heb de volgende dingen zelf geprobeerd:
- Geheugenbankjes 1 voor 1 getest (ook vanuit andere laptop)
- Hardeschijf verwisseld, de originele HD van de laptop in andere HD getest. De originele HD werkt wel
gewoon.
- Opnieuw geprobeerd te installeren, laptop viel elke x uit (HD werkte wel, ook de andere HD werkte, maar
de installatie werdt telkens afgebroken door uitval)
Nou heb ik de laptop maar opgestuurd naar Acer. Waar ik vervolgens een factuur op krijgt toegestuurd, met een rekening als volgt:
HDD.9.5MM.80GB.5K4.S-ATA.LF 1.00 EUR 69.40 EX BTW
Workmanship Cost HW 1.00 EUR 80.00 EX BTW
Zou het echt zo zijn, dat een HD van maar 80GB 70 euro EX BTW kost?
En de werkuren 80 euro EX BTW?
En wie heeft er hier advies voor mij?
Ik ben namelijk niet van plan meer dan 200 euro te betalen voor een laptop die anderhalf jaar geleden nog geen 400 euro kostte. Overigens komt er hierbij nog 25 euro EX BTW vervoerskosten, waardoor het totaal uitkomt op 207,54 Euro.
Help
betreft een Acer Extensa 5220-201g08mi laptop.
Wie kan mij helpen.
Ik heb een Acer laptop (gekocht juni 2008) waar ik vorige maand keer op keer een blauw scherm kreeg.
Ik heb de volgende dingen zelf geprobeerd:
- Geheugenbankjes 1 voor 1 getest (ook vanuit andere laptop)
- Hardeschijf verwisseld, de originele HD van de laptop in andere HD getest. De originele HD werkt wel
gewoon.
- Opnieuw geprobeerd te installeren, laptop viel elke x uit (HD werkte wel, ook de andere HD werkte, maar
de installatie werdt telkens afgebroken door uitval)
Nou heb ik de laptop maar opgestuurd naar Acer. Waar ik vervolgens een factuur op krijgt toegestuurd, met een rekening als volgt:
HDD.9.5MM.80GB.5K4.S-ATA.LF 1.00 EUR 69.40 EX BTW
Workmanship Cost HW 1.00 EUR 80.00 EX BTW
Zou het echt zo zijn, dat een HD van maar 80GB 70 euro EX BTW kost?
En de werkuren 80 euro EX BTW?
En wie heeft er hier advies voor mij?
Ik ben namelijk niet van plan meer dan 200 euro te betalen voor een laptop die anderhalf jaar geleden nog geen 400 euro kostte. Overigens komt er hierbij nog 25 euro EX BTW vervoerskosten, waardoor het totaal uitkomt op 207,54 Euro.
Help
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
Tja,
ooit eens gedacht aan een fatsoenlijke notebook.
Acer is bij elkaar geraapte rommel voor weinig.
Jammer maar ja.......goedkoop=..........
ooit eens gedacht aan een fatsoenlijke notebook.
Acer is bij elkaar geraapte rommel voor weinig.
Jammer maar ja.......goedkoop=..........
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
Bedankt voor je reactie, jammer dat er niks nuttigs tussenzit.FritzTheCat schreef:Tja,
ooit eens gedacht aan een fatsoenlijke notebook.
Acer is bij elkaar geraapte rommel voor weinig.
Jammer maar ja.......goedkoop=..........
Ik vroeg om hulp, en Acer troep of niet,
je gaat er toch vanuit dat als je een laptop koopt (nieuw), toch wel enige fabrieksgarantie opzit?
BTW: Destijds van de aankoop hanteerde Acer nog gewoon 2 jaar fabrieksgarantie
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
Ik neem aan dat de garantie is verlopen. Derhalve is de fabrikant Acer tot niets verplicht. Jij heb desalniettemin aangegeven dat je wilde dat hij hersteld (toch?) en derhalve mochten ze aannemen dat jij wilde dat zij tegen een vergoeding het ding maakten. Als er niets over de prijs is afgesproken mag dit slechts een redelijke vergoeding zijn. Tachtig euro arbeidsloon voor een uurtje lijkt me wat aan de hoge kant.
Voor prijzen zou je eens op de pricewatch van tweakers.net kunnen kijken.
Voor prijzen zou je eens op de pricewatch van tweakers.net kunnen kijken.
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
Ik heb ze geen akkoord gegeven voor de reparatie. hebben ze ook niet gedaan.alfatrion schreef:Ik neem aan dat de garantie is verlopen. Derhalve is de fabrikant Acer tot niets verplicht. Jij heb desalniettemin aangegeven dat je wilde dat hij hersteld (toch?) en derhalve mochten ze aannemen dat jij wilde dat zij tegen een vergoeding het ding maakten. Als er niets over de prijs is afgesproken mag dit slechts een redelijke vergoeding zijn. Tachtig euro arbeidsloon voor een uurtje lijkt me wat aan de hoge kant.
Voor prijzen zou je eens op de pricewatch van tweakers.net kunnen kijken.
Zoals ik hierboven zei, destijds van aankoop, boodt acer nog 2 jaar fabrieksgarantie aan. Maar nu krijg ik dus nog geen 1,5 jaar fabrieksgarantie.
overigens ging jij er volgens mij vanuit, dat mij laptop al gerepareerd is?
Dan geldt alsnog dat de fabrikant eerst toestemming van de eigenaar moet hebben, alvorens de reparatie uit te voeren.
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
ja ja ja,
al elders geplaatst
maar als toevoeging het volgende het is natuurlijk niet fijn als je voor 400 iets koopt en je moet ongeveer 200 betalen voor een reparatie maar ja zo gaat dat.
voorbeeldje: een ex klant sprak mij in dec 2009 aan he Truus ik heb de printer alles in 1 machine laten instaleren door een bedrijfje elders is het normaal dat dat 102 euro kost..... tja ik melde dat het gouw 1 tot 1.30 uur in tijd kan kosten ex voorrij kosten als alles mee zit.
ook melde ik dat het op een aankoop bedrag van 65 euro van de printer natuurlijk een hardgelach is maar op een printer van 3000 euro is het bijna niks.
dat is ook op je notebook van toepassing.....
>>>>>
Garantie Garantie Garantie = zekerheid en of vrijwaring
Er zijn heel veel soorten garantie…..
Tip… bewaar alle documentatie maar ook de originele verpakking, dus alles…….
Sloop nooit je hardware open in de garantie ook niet door handige cola drinkende buur jongens of neefjes, weg garantie… en dat is lachen voor ons.
Op software en installatie zal nooit garantie worden gegeven.
Service Service Service = dienstverlening en of bedieningsgeld, Dat is luxe en daarvoor mag iedereen meestal voor betalen..
Wij verkopen ook dat mooie en goede Top merk Asus en natuurlijk HP enzo...
Asus garantie , Zelf regelen op: http://rma.asus.de/pick_eu/nl Of Google er maar eens op
Ik word een beetje moe van al die consumenten programmas.
Iedereen wil zo goedkoop mogelijk kopen en dan krijg je niet altijd wat je dacht te moeten krijgen, of juist wel een bagger garantie afwikkeling .
Een eerlijke klant met een eerlijke defecte apparatuur zal bij een eerlijk en gedegen bedrijf altijd goed worden geholpen….
Maar vind het juiste bedrijf maar eens, wij hebben het al druk zat, Ha ha ha.
Oja er moest maar eens subsidies komen voor de betere computer boertjes…..
Iedereen kan zomaar computer boer worden en iedereen kan het blijkbaar oplossen, ach wat weten wij toch veel…..Doe-het-zelvers…..
Ik ben er zo moe van geworden..
Ik stap in mijn virtuele Mercedes ML en rij een stukje rond voor de nodige rust gevende gedachte.
Dus hub naar de Aldi en een Medion systeem kopen waar de verkoop letters groot zijn maar die kleine lettertjes daar gaat het om, maar dat ontcijferen door ons kost een consult betalen ja Nederlands want de kachel brand hier ook niet voor niks.
Laatste tip, Spaar eens wat langer voor een echt systeem en trek ook iets uit voor een consult.
al elders geplaatst
maar als toevoeging het volgende het is natuurlijk niet fijn als je voor 400 iets koopt en je moet ongeveer 200 betalen voor een reparatie maar ja zo gaat dat.
voorbeeldje: een ex klant sprak mij in dec 2009 aan he Truus ik heb de printer alles in 1 machine laten instaleren door een bedrijfje elders is het normaal dat dat 102 euro kost..... tja ik melde dat het gouw 1 tot 1.30 uur in tijd kan kosten ex voorrij kosten als alles mee zit.
ook melde ik dat het op een aankoop bedrag van 65 euro van de printer natuurlijk een hardgelach is maar op een printer van 3000 euro is het bijna niks.
dat is ook op je notebook van toepassing.....
>>>>>
Garantie Garantie Garantie = zekerheid en of vrijwaring
Er zijn heel veel soorten garantie…..
Tip… bewaar alle documentatie maar ook de originele verpakking, dus alles…….
Sloop nooit je hardware open in de garantie ook niet door handige cola drinkende buur jongens of neefjes, weg garantie… en dat is lachen voor ons.
Op software en installatie zal nooit garantie worden gegeven.
Service Service Service = dienstverlening en of bedieningsgeld, Dat is luxe en daarvoor mag iedereen meestal voor betalen..
Wij verkopen ook dat mooie en goede Top merk Asus en natuurlijk HP enzo...
Asus garantie , Zelf regelen op: http://rma.asus.de/pick_eu/nl Of Google er maar eens op
Ik word een beetje moe van al die consumenten programmas.
Iedereen wil zo goedkoop mogelijk kopen en dan krijg je niet altijd wat je dacht te moeten krijgen, of juist wel een bagger garantie afwikkeling .
Een eerlijke klant met een eerlijke defecte apparatuur zal bij een eerlijk en gedegen bedrijf altijd goed worden geholpen….
Maar vind het juiste bedrijf maar eens, wij hebben het al druk zat, Ha ha ha.
Oja er moest maar eens subsidies komen voor de betere computer boertjes…..
Iedereen kan zomaar computer boer worden en iedereen kan het blijkbaar oplossen, ach wat weten wij toch veel…..Doe-het-zelvers…..
Ik ben er zo moe van geworden..
Ik stap in mijn virtuele Mercedes ML en rij een stukje rond voor de nodige rust gevende gedachte.
Dus hub naar de Aldi en een Medion systeem kopen waar de verkoop letters groot zijn maar die kleine lettertjes daar gaat het om, maar dat ontcijferen door ons kost een consult betalen ja Nederlands want de kachel brand hier ook niet voor niks.
Laatste tip, Spaar eens wat langer voor een echt systeem en trek ook iets uit voor een consult.
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
2 jaar fabrieksgarantie, valt de HD ook onder.
T valt immers ook op, hoeveel Acer laptops er defect raken kort na de termijn van 1 jaar.
T valt immers ook op, hoeveel Acer laptops er defect raken kort na de termijn van 1 jaar.
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
@SJ LAP: Dat had je allemaal niet in het eerste bericht geschreven. Als jij twee jaar garantie hebt, dan is nu eens zaak om opheldering te vragen. Je zou verwachten dat het dan kosteloos hersteld wordt. Als je de opheldering gehad hebt, dan zou je ook eens met de consuwijzer kunnen bellen.
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
Zelf slopen zal Acer denk ik niet acepteren
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
@ truusje,
Je reacties (in ieder geval 2) slaan daadwerkelijk nergens op.
Ik vraag om hulp, geen onnozele reacties
Je reacties (in ieder geval 2) slaan daadwerkelijk nergens op.
Ik vraag om hulp, geen onnozele reacties
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
Bedankt voor je reactie.alfatrion schreef:@SJ LAP: Dat had je allemaal niet in het eerste bericht geschreven. Als jij twee jaar garantie hebt, dan is nu eens zaak om opheldering te vragen. Je zou verwachten dat het dan kosteloos hersteld wordt. Als je de opheldering gehad hebt, dan zou je ook eens met de consuwijzer kunnen bellen.
Dit is nou juist het punt, ik had toender tijd niet op papier gevraagd dat acer 2 jaar fabrieksgarantie had. (wel op de website van acer toendertijd)
maar dit staat er nu niet meer, hoe toon ik dat dus aan.
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
wel even Googlen ja,,,,,, anders moet ik een consult uit schrijven.....
maar je koop liever bij een media markt ofzo bel die anders eens.
------------
De Acer desktops (en laptops) die ik verkoop, zijn minstens 2 jaar garantie.
Met uitzondering van de Extensa reeks.
Informeer nog maar even voordat je de kosten voor een nieuw mobo doet.
** nog even op acer.nl nagekeken... Aspire blijkt wel degelijk "slechts" 1 jaar te zijn.
Ga anders even naar deze url:
https://customercare.acer...omercare/CaseBooking.aspx
Je kan er het serienummer invullen, de tool kijkt voor je na of er nog garantie is.
En je kan de case dan meteen ook verder invullen als je dat zou willen.
Of het vernster sluiten zonder een case aan te melden, en zoals je al zelf voorstelde, zelf een mobo regelen...
Succes!
Nb: mijn ervaring met de helpdesk / support / hulp van Acer is overigens OK.
Regelmatig moet er een systeem terug, maar loopt altijd goed.
maar je koop liever bij een media markt ofzo bel die anders eens.
------------
De Acer desktops (en laptops) die ik verkoop, zijn minstens 2 jaar garantie.
Met uitzondering van de Extensa reeks.
Informeer nog maar even voordat je de kosten voor een nieuw mobo doet.
** nog even op acer.nl nagekeken... Aspire blijkt wel degelijk "slechts" 1 jaar te zijn.
Ga anders even naar deze url:
https://customercare.acer...omercare/CaseBooking.aspx
Je kan er het serienummer invullen, de tool kijkt voor je na of er nog garantie is.
En je kan de case dan meteen ook verder invullen als je dat zou willen.
Of het vernster sluiten zonder een case aan te melden, en zoals je al zelf voorstelde, zelf een mobo regelen...
Succes!
Nb: mijn ervaring met de helpdesk / support / hulp van Acer is overigens OK.
Regelmatig moet er een systeem terug, maar loopt altijd goed.
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
Bedankt voor je info truusje,
Echter is dit dus ook een Acer Extensa laptop.
En toen ik de laptop kocht, adverteerde Acer met 2 jaar fabrieksgarantie (ook de extensa).
Nu niet meer.
Echter is dit dus ook een Acer Extensa laptop.
En toen ik de laptop kocht, adverteerde Acer met 2 jaar fabrieksgarantie (ook de extensa).
Nu niet meer.
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
@ truusje,
Je reacties (in ieder geval 2) slaan daadwerkelijk nergens op.
Ik vraag om hulp, geen onnozele reacties
nee jo je kan niet lezen ukkel
zet er zelf maar een Z voor.....
Je reacties (in ieder geval 2) slaan daadwerkelijk nergens op.
Ik vraag om hulp, geen onnozele reacties
nee jo je kan niet lezen ukkel
zet er zelf maar een Z voor.....
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
Nogmaals ik zoek hulp geen discussie over zukkel of ukkel,truusje schreef:@ truusje,
Je reacties (in ieder geval 2) slaan daadwerkelijk nergens op.
Ik vraag om hulp, geen onnozele reacties
nee jo je kan niet lezen ukkel
zet er zelf maar een Z voor.....
jou feestje truusje
toch bedankt voor de info die je me heb verschaft
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
iedereen hartstikke bedankt.
Acer heeft mij netjes teruggebeld, en hielden eerst vol dat de reparatie vergoed meost worden (volledig)
Waarna ik hen wees op de destijds gekochte garantietermijn van 2 jaar, zij hielden eerst voet bij stuk.
Na acer erop gewezen te hebben om dan gerechtelijke stappen te ondernemen, hebben zij mij nu al bevestigd dat de reparatie volledig kosteloos wordt uitgevoerd.
Toch bedankt iedereen !
Acer heeft mij netjes teruggebeld, en hielden eerst vol dat de reparatie vergoed meost worden (volledig)
Waarna ik hen wees op de destijds gekochte garantietermijn van 2 jaar, zij hielden eerst voet bij stuk.
Na acer erop gewezen te hebben om dan gerechtelijke stappen te ondernemen, hebben zij mij nu al bevestigd dat de reparatie volledig kosteloos wordt uitgevoerd.
Toch bedankt iedereen !
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
Je zou het acer kunnen vragen. Of de wayback zoekmachine kunnen gebruiken om te kijken of je hier nog iets over kunt vinden op hun site van toen.SJ LAP schreef:Dit is nou juist het punt, ik had toender tijd niet op papier gevraagd dat acer 2 jaar fabrieksgarantie had. (wel op de website van acer toendertijd)
maar dit staat er nu niet meer, hoe toon ik dat dus aan.
http://www.archive.org/
P.S. Ik las je laatste bericht later. goed nieuws!
Re: Acer laptop defect, merkwaardige conclusie en Handelswijze??
Zou je nog kunnen achterhalen wat voor blauw scherm het was?
Dan kan je (of ik) er zelf achter komen wat het probleem is.
Het zou zomaar eens kunnen zijn dat je het zelfde hebt als mijn Acer laptop. Ik zit al weken vast met een nvlddmkm.sys blauw scherm. Dat ligt aan de videokaart.
Succes met je Acer en ik hoor het graag als je meer weet!
(p.s. de service van Acer is inderdaad waardeloos. zo min mogelijk mee in contact komen)
Dan kan je (of ik) er zelf achter komen wat het probleem is.
Het zou zomaar eens kunnen zijn dat je het zelfde hebt als mijn Acer laptop. Ik zit al weken vast met een nvlddmkm.sys blauw scherm. Dat ligt aan de videokaart.
Succes met je Acer en ik hoor het graag als je meer weet!
(p.s. de service van Acer is inderdaad waardeloos. zo min mogelijk mee in contact komen)