LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Acer RMA - Beroerde service ?
Acer RMA - Beroerde service ?
Via deze weg wilde ik mijn laatste ervaring delen met betrekking tot de RMA service van Acer.
Op 2 juli 2008 heb ik een Acer Veriton M661 (Standaard desktop-PC) besteld, ingericht, en doorgeleverd naar mijn klant. Een maand heeft het ding goed gedraaid, totdat hij van de een op de andere dag niet meer opstartte.
PC ingepakt en naar mij versleept, en als RMA aangeboden bij Acer. De PC is opgestuurd naar 's-Hertogenbosch, moederbord vervangen, en geretourneerd.
Nadat ik het besturingssysteem, programmatuur en alle data opnieuw op het systeem had gezet, was hij gereed om naar de klant te gaan.
Enkele maanden (april 2009) later wederom een probleem. In dit geval een leuk klein spyware programmatje, die het hele systeem overhoop had gehaald. Is niet de schuld van acer, maar wederom een herinstallatie met alle toeters en bellen.
Wederom verstrijken er 3 maanden.
Op 25 juli 2009 wederom telefoon van mijn klant. Inlogscherm van Windows XP verschijnt, daarna een blue screen, gevolgd door een automatische herstart. PC naar mij gebracht, RMA naar Acer, harde schijf vervangen met besturingssysteem ge-preload.
't is toch fijn als je een PC aanbied met Windows XP, en 'm terugkrijgt met Vista, en verder geen data. Toch ? Gelukkig had ik wel een backup.
PC wederom retour naar de fabrikant, die 'm gedowngraded heeft naar XP, en 't ding weer retour naar mij.
We leven in de tussentijd op 17 augustus. Ik een mooie PC voor mij, met XP. Fantastisch!
Na 't aanmaken van user accounts, e-mail instellingen, programmatuur e.d. moest ik slechts nog 1 programma installeren. Ik kreeg wat vreemde foutmeldingen (Disk full) dus begon achter mijn oor te krabben.
Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat de schijf was geformatteerd op FAT32 i.p.v. NTFS. Normaal gesproken geen punt, alleen ondersteund FAT32 geen bestanden die groter zijn dan 4 Gb. Probeer dan maar eens een ISO bestand op die schijf te zetten van 7 Gb!
De partitie omzetten van FAT32 naar NTFS kan wel, maar leid -in mijn ervaring- tot een instabiel systeem, dus dat was ook geen optie.
Hierop heb ik netjes een e-mail gestuurd naar de fabrikant met dit verhaal. En een reactie ?? die moet nu nog steeds komen.
Zelf maar een format gedaan, Besturingssysteem erop, drivers zoeken, software, instellingen, het hele verhaal.
Eindelijk goed, stabiel, fantastisch!
PC retour naar mijn klant (gaan we weer, 92 kilometer rijden om een PC'tje op te halen)
18 dagen later wederom een telefoontje. Zelfde probleem. inlogscherm van XP, blue screen en herstart. zijn we weer terug bij af.
Mijn klant geeft aan dat hij geen vertrouwen meer heeft in dat ding (kan ik mij iets bij voorstellen), en verwacht toch wel een fatsoenlijke en stabiele oplossing van mij (en terecht!).
Ik wederom mijn 'vrienden' in 's-Hertogenbosch gebeld. Situatie uitgelegd, gesproken met After Sales en mijn eigen Accountmanager.
Einde van het verhaal (tot nu toe):
* Ik heb een nieuwe PC (ander merk) voor mijn klant besteld
* het besturingssysteem, incl. programma's en gegevens is 4 keer opnieuw geïnstalleerd (waarvan 3 keer veroorzaakt door de fabrikant)
* totaal 6 keer is er gereden tussen de klant en mij (a 92 km)
* op dit moment heb ik een machine staan, die dus niet goed opstart
Laatste reactie van Acer:
* Volgens ons reglement moet de PC 4 keer voor hetzelfde hardware probleem worden aangeboden ter RMA. Is 't probleem daarna nog steeds niet opgelost, is er een kans dat de PC in aanmerking komt voor een andere machine. Als u wilt, kunnen we wel een nieuwe RMA voor u aanmaken ?
Mijn financiële schets:
* PC'tje ingekocht van ± € 450,=
* 4 x besturingssysteem geïnstalleerd (à ± 3 uur per installatie): € 400,=
* 6 x op en neer rijden met de auto: € 100,=
* tweede PC ingekocht van € 450,=
Ik denk dat je zelf wel kunt uitrekenen wat dit geintje mij gekost heeft.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen.
Stefan Kuypers
http://www.kuypersconsultancy.nl
Op 2 juli 2008 heb ik een Acer Veriton M661 (Standaard desktop-PC) besteld, ingericht, en doorgeleverd naar mijn klant. Een maand heeft het ding goed gedraaid, totdat hij van de een op de andere dag niet meer opstartte.
PC ingepakt en naar mij versleept, en als RMA aangeboden bij Acer. De PC is opgestuurd naar 's-Hertogenbosch, moederbord vervangen, en geretourneerd.
Nadat ik het besturingssysteem, programmatuur en alle data opnieuw op het systeem had gezet, was hij gereed om naar de klant te gaan.
Enkele maanden (april 2009) later wederom een probleem. In dit geval een leuk klein spyware programmatje, die het hele systeem overhoop had gehaald. Is niet de schuld van acer, maar wederom een herinstallatie met alle toeters en bellen.
Wederom verstrijken er 3 maanden.
Op 25 juli 2009 wederom telefoon van mijn klant. Inlogscherm van Windows XP verschijnt, daarna een blue screen, gevolgd door een automatische herstart. PC naar mij gebracht, RMA naar Acer, harde schijf vervangen met besturingssysteem ge-preload.
't is toch fijn als je een PC aanbied met Windows XP, en 'm terugkrijgt met Vista, en verder geen data. Toch ? Gelukkig had ik wel een backup.
PC wederom retour naar de fabrikant, die 'm gedowngraded heeft naar XP, en 't ding weer retour naar mij.
We leven in de tussentijd op 17 augustus. Ik een mooie PC voor mij, met XP. Fantastisch!
Na 't aanmaken van user accounts, e-mail instellingen, programmatuur e.d. moest ik slechts nog 1 programma installeren. Ik kreeg wat vreemde foutmeldingen (Disk full) dus begon achter mijn oor te krabben.
Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat de schijf was geformatteerd op FAT32 i.p.v. NTFS. Normaal gesproken geen punt, alleen ondersteund FAT32 geen bestanden die groter zijn dan 4 Gb. Probeer dan maar eens een ISO bestand op die schijf te zetten van 7 Gb!
De partitie omzetten van FAT32 naar NTFS kan wel, maar leid -in mijn ervaring- tot een instabiel systeem, dus dat was ook geen optie.
Hierop heb ik netjes een e-mail gestuurd naar de fabrikant met dit verhaal. En een reactie ?? die moet nu nog steeds komen.
Zelf maar een format gedaan, Besturingssysteem erop, drivers zoeken, software, instellingen, het hele verhaal.
Eindelijk goed, stabiel, fantastisch!
PC retour naar mijn klant (gaan we weer, 92 kilometer rijden om een PC'tje op te halen)
18 dagen later wederom een telefoontje. Zelfde probleem. inlogscherm van XP, blue screen en herstart. zijn we weer terug bij af.
Mijn klant geeft aan dat hij geen vertrouwen meer heeft in dat ding (kan ik mij iets bij voorstellen), en verwacht toch wel een fatsoenlijke en stabiele oplossing van mij (en terecht!).
Ik wederom mijn 'vrienden' in 's-Hertogenbosch gebeld. Situatie uitgelegd, gesproken met After Sales en mijn eigen Accountmanager.
Einde van het verhaal (tot nu toe):
* Ik heb een nieuwe PC (ander merk) voor mijn klant besteld
* het besturingssysteem, incl. programma's en gegevens is 4 keer opnieuw geïnstalleerd (waarvan 3 keer veroorzaakt door de fabrikant)
* totaal 6 keer is er gereden tussen de klant en mij (a 92 km)
* op dit moment heb ik een machine staan, die dus niet goed opstart
Laatste reactie van Acer:
* Volgens ons reglement moet de PC 4 keer voor hetzelfde hardware probleem worden aangeboden ter RMA. Is 't probleem daarna nog steeds niet opgelost, is er een kans dat de PC in aanmerking komt voor een andere machine. Als u wilt, kunnen we wel een nieuwe RMA voor u aanmaken ?
Mijn financiële schets:
* PC'tje ingekocht van ± € 450,=
* 4 x besturingssysteem geïnstalleerd (à ± 3 uur per installatie): € 400,=
* 6 x op en neer rijden met de auto: € 100,=
* tweede PC ingekocht van € 450,=
Ik denk dat je zelf wel kunt uitrekenen wat dit geintje mij gekost heeft.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen.
Stefan Kuypers
http://www.kuypersconsultancy.nl
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Beste Collega Ondernemer....
Dit is eigenlijk een consumenten forum maar.....
Mijn online winkel weigerde diverse merken of types te leveren wegen de garantie klachten bij mijn of hier op dit forum of bij Kassa.
Ik selecteer op betrouwbaarheid omdat service geld kost voor mij als ondernemer en klanten ontevreden maakt.
Kijk eerst welke merken betrouwbare service leveren en zelden kapot gaan want als U het verkeerde merk verkoopt kost dit Uw klanten, hoe goed U Uw best ook gaat doen.
Ik verkoop heel veel producten en Indesit wasmachine, Philps TV of Acer Laptops ontbreken op mijn website!
Ook spaarlampen die kortere levensduur hebben dan het doosje zijn eruit gegaan!
Batterijen Ni Mh die snel leeg liepen of maar 200x geladen konden worden zijn nu door duurdere vervangen en ik verkoop ze daarom meer dan vroeger die goedkopere!
Ik verkoop ook geen A klasse koelkast meer omdat ik een berekening van meerprijs van A+ of A++ laat zien dat je die meerprijs binnen 2 tot 5 jaren terug hebt en deze meestal toch iets langer mee gaan!
Zo verkoop ik ondanks dat ik vaak niet de goedkoopste ben!
Vele krijgen klanten omdat ze met enkele producten goedkoper zijn en ik heb als online winkel meer vaste klanten die dit waarderen.
Dus overweeg ook eens op kwaliteit te selecteren en weiger bepaalde wegens deze ervaringen.
Dit is eigenlijk een consumenten forum maar.....
Mijn online winkel weigerde diverse merken of types te leveren wegen de garantie klachten bij mijn of hier op dit forum of bij Kassa.
Ik selecteer op betrouwbaarheid omdat service geld kost voor mij als ondernemer en klanten ontevreden maakt.
Kijk eerst welke merken betrouwbare service leveren en zelden kapot gaan want als U het verkeerde merk verkoopt kost dit Uw klanten, hoe goed U Uw best ook gaat doen.
Ik verkoop heel veel producten en Indesit wasmachine, Philps TV of Acer Laptops ontbreken op mijn website!
Ook spaarlampen die kortere levensduur hebben dan het doosje zijn eruit gegaan!
Batterijen Ni Mh die snel leeg liepen of maar 200x geladen konden worden zijn nu door duurdere vervangen en ik verkoop ze daarom meer dan vroeger die goedkopere!
Ik verkoop ook geen A klasse koelkast meer omdat ik een berekening van meerprijs van A+ of A++ laat zien dat je die meerprijs binnen 2 tot 5 jaren terug hebt en deze meestal toch iets langer mee gaan!
Zo verkoop ik ondanks dat ik vaak niet de goedkoopste ben!
Vele krijgen klanten omdat ze met enkele producten goedkoper zijn en ik heb als online winkel meer vaste klanten die dit waarderen.
Dus overweeg ook eens op kwaliteit te selecteren en weiger bepaalde wegens deze ervaringen.
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Mooie reclame voor je stofzuigertje.Ook spaarlampen die kortere levensduur hebben dan het doosje zijn eruit gegaan!
Alleen die ene zin begrijp ik niet,heb nml nog
nooit een doosje in de fitting gedraaid.
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Twee in moeilijkheden verkerende ondernemertjes proberen het consumenten-forum als gratis reclame-medium te gebruiken.
Zaken zijn zaken !
Zaken zijn zaken !
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Van die data is de fabrikant niet verantwoordelijk voor.'t is toch fijn als je een PC aanbied met Windows XP, en 'm terugkrijgt met Vista, en verder geen data. Toch ? Gelukkig had ik wel een backup.
PC wederom retour naar de fabrikant, die 'm gedowngraded heeft naar XP, en 't ding weer retour naar mij.
Als monteur zijnde altijd eerst een backup maken van de persoonlijke gegevens, waarna als Windows problemen geeft zelf gewoon Windows er op nieuw op.
Wat ik niet begrijp is dat je dus altijd van die recovery gebruik maakt.
Iets wat ik nooit meer doe.
Je kunt ook gewoon van een originele Windows installatie medium gebruik maken en dat je daarbij de Windows code gebruikt die onder op de laptop zit.
En een laptop naar Acer terugsturen omdat Windows beschadigd is?
Een goede monteur doet dat niet en lost dat zelf op.
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Ik weet wel dat ik bij Stefan GEEN pc ga kopen. Want een winkelier die zelf niet weet hoe het werkt, zijn bevindingen op een consumenten-forum kwakt en voor een spy-ware probleem de pc naar Acer moet sturen is in mijn ogen niet heel bekwaam.
Wel erg klantvriendelijk dat ie de pc gewoon 100km verder gaat ophalen en wegbrengen.
Tip: Spyware is geen garantie. Laat die klant betalen voor zo'n reparatie. Dan verdien je misschien nog 'ns wat op een pc. Want van de normale marge moet jehet niet hebben.
Wel erg klantvriendelijk dat ie de pc gewoon 100km verder gaat ophalen en wegbrengen.
Tip: Spyware is geen garantie. Laat die klant betalen voor zo'n reparatie. Dan verdien je misschien nog 'ns wat op een pc. Want van de normale marge moet jehet niet hebben.
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
90% van de pc winkels kan niet eens zelf iets en blijft zich verschuilen achter bv Acer etc etc.
Maar zich wel expert durven noemen, zielig hoor.
Een echte pc zaak weet wat ie verkoopt en hoe ie het zelf oplost alleen 95% zijn dozenschuivers en durven zich computerspecialist te noemen, nou daar is wel wat meer voor nodig
Maar zich wel expert durven noemen, zielig hoor.
Een echte pc zaak weet wat ie verkoopt en hoe ie het zelf oplost alleen 95% zijn dozenschuivers en durven zich computerspecialist te noemen, nou daar is wel wat meer voor nodig
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Dit heeft helemaal niets te maken met spyware, expert of niet.
't is toch belachelijk dat er zoveel problemen zijn met één pc'tje ?? en daarnaast is 't misschien interessant om ook het standpunt van de wederverkoper eens te zien.
Natuurlijk kan ik de software-problemen zelf ook wel oplossen (en ook gedaan). Als je 't eerste bericht goed leest, zie je ook dat de PC 3x retour is gestuurd, en niet 4x. Om precies te zijn: 1e keer moederbord vervangen, 2e keer harde schijf vervangen, 3e keer juiste besturingssysteem erop gezet. Ook deze zaken kan ik allemaal zelf regelen, maar waarom zou de wederverkoper nog meer extra kosten moeten gaan maken, als de hardware-problemen bij de fabrikant liggen ?
't is toch belachelijk dat er zoveel problemen zijn met één pc'tje ?? en daarnaast is 't misschien interessant om ook het standpunt van de wederverkoper eens te zien.
Natuurlijk kan ik de software-problemen zelf ook wel oplossen (en ook gedaan). Als je 't eerste bericht goed leest, zie je ook dat de PC 3x retour is gestuurd, en niet 4x. Om precies te zijn: 1e keer moederbord vervangen, 2e keer harde schijf vervangen, 3e keer juiste besturingssysteem erop gezet. Ook deze zaken kan ik allemaal zelf regelen, maar waarom zou de wederverkoper nog meer extra kosten moeten gaan maken, als de hardware-problemen bij de fabrikant liggen ?
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
omdat jij de verkoper bent en de klant niks te maken heeft met ACER.
dat jij die rotzooi verkoopt is jouw probleem, een goede zaak bouwt systemen op maat.
[Aangepast door Moderator (op de man spelen)]
dat jij die rotzooi verkoopt is jouw probleem, een goede zaak bouwt systemen op maat.
[Aangepast door Moderator (op de man spelen)]
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Acer is een algemeen bekend merk dus per definitie geen rotzooi. Dat dit een maandagochtendsysteem is, is knap kloten voor de klant maar toch krijg ik het gevoel dat de leverancier veel doet om zijn klant te helpen.bokito74 schreef:omdat jij de verkoper bent en de klant niks te maken heeft met ACER.
dat jij die rotzooi verkoopt is jouw probleem, een goede zaak bouwt systemen op maat.
[Aangepast door Moderator (op de man spelen)]
Ook is het een hele leuke aanname dat een goede zaak systemen op maat bouwt (er staat trouwens nergens dat je bij deze beste man geen systemen samen kunt stellen). Huis tuin en keukengebruikers kopen ook praktisch alleen voorgefabriceerde machines.
[Aangepast door Moderator (op de man spelen)]
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Een algemeen bekend merk wil niet zeggen dat het goed is.
Een naam op een forum zegt niks, buiten dat hebben apen nog altijd meer verstand dan mensen.
Een goede winkelier bouwt ze wel degelijk op maat en levert dit soort baggerspul niet daar heb je mediamarkt etc voor.
En wil je het wel leveren dan doe je het zo jij levert de klant een nieuwe, klant is blij en jij handelt het gezeik af met in dit geval Acer.
Alleen dat snapt 99,9% van de computerwinkels niet, de klant heeft gewoonweg niks met Acer te maken maar met de leverancier en die mag het oplossen en dat doet ie dus niet.
Telkens weer verschuilen achter Acer, lever die klant een nieuwe dat zijn bedrijfskosten, en regel het als bedrijf met Acer.
Ik weet wel zo'n klant koopt nooit meer bij zo'n zaak
Een naam op een forum zegt niks, buiten dat hebben apen nog altijd meer verstand dan mensen.
Een goede winkelier bouwt ze wel degelijk op maat en levert dit soort baggerspul niet daar heb je mediamarkt etc voor.
En wil je het wel leveren dan doe je het zo jij levert de klant een nieuwe, klant is blij en jij handelt het gezeik af met in dit geval Acer.
Alleen dat snapt 99,9% van de computerwinkels niet, de klant heeft gewoonweg niks met Acer te maken maar met de leverancier en die mag het oplossen en dat doet ie dus niet.
Telkens weer verschuilen achter Acer, lever die klant een nieuwe dat zijn bedrijfskosten, en regel het als bedrijf met Acer.
Ik weet wel zo'n klant koopt nooit meer bij zo'n zaak
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Dat zegt alweer genoeg. Een kleine computerleverancier heeft tegenwoordig niet meer de mogelijkheid om alleen te bestaan van maatwerk. Zijn klantenkring is hiervoor niet groot genoeg. Hij zal dus ook niet ontkomen aan "massaproductie pc's".bokito74 schreef:Een algemeen bekend merk wil niet zeggen dat het goed is.
Een naam op een forum zegt niks, buiten dat hebben apen nog altijd meer verstand dan mensen.
Een goede winkelier bouwt ze wel degelijk op maat en levert dit soort baggerspul niet daar heb je mediamarkt etc voor.
En wil je het wel leveren dan doe je het zo jij levert de klant een nieuwe, klant is blij en jij handelt het gezeik af met in dit geval Acer.
Alleen dat snapt 99,9% van de computerwinkels niet, de klant heeft gewoonweg niks met Acer te maken maar met de leverancier en die mag het oplossen en dat doet ie dus niet.
Telkens weer verschuilen achter Acer, lever die klant een nieuwe dat zijn bedrijfskosten, en regel het als bedrijf met Acer.
Ik weet wel zo'n klant koopt nooit meer bij zo'n zaak
Apen meer verstand als mensen? Waarom gebruiken ze het dan niet?
Acer is totaal geen baggermerk. Het is 1 van de 5 grootste leveranciers van pc's e.d. Dat er af en toe iets misgaat bij de garantie, ala.
In principe is er niets verkeerd om rechtstreeks met de groothandel RMA's af te handelen. Door het wegnemen van de tussenstap waar jij het product gekocht hebt, kan de reparatie tot wel 1 week sneller verholpen worden.
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Nee ventje dan denk jij dat kwaliteit service en maatwerk is nog steeds een groeiende business.Dat zegt alweer genoeg. Een kleine computerleverancier heeft tegenwoordig niet meer de mogelijkheid om alleen te bestaan van maatwerk. Zijn klantenkring is hiervoor niet groot genoeg. Hij zal dus ook niet ontkomen aan "massaproductie pc's".
Apen meer verstand als mensen? Waarom gebruiken ze het dan niet?
Klanten zijn de kant en klaar geïnstalleerde prut al jaren beu en geven liever wat meer uit voor iets wat ze zelf willen hebben.
Dus groot wil zeggen goed laat me niet lachen, ik heb 2 scholengemeenschappen als klant die hadden eerst Acer, juist eruit ivm slechte service en dito apparatuur, toen ging men over op Dell dat heeft ook 2 jaar goedgegaan.Acer is totaal geen baggermerk. Het is 1 van de 5 grootste leveranciers van pc's e.d. Dat er af en toe iets misgaat bij de garantie, ala.
In principe is er niets verkeerd om rechtstreeks met de groothandel RMA's af te handelen. Door het wegnemen van de tussenstap waar jij het product gekocht hebt, kan de reparatie tot wel 1 week sneller verholpen worden.
En geloof mij maar als een school constant opnieuw moet beginnen van vooraf aan hebben ze daar ook geen trek in, nu bellen is nu service en niet volgende week.
Wij hebben daar nu op maat pc's staan en het draait al jaren als een zonnetje.
En de RMA's weet ik ook wel hoe het werkt, diverse leveranciers kan je gewoon meteen terecht alleen een klant wacht daar bij mij niet op want die krijgt meteen een andere mee bv een HDD of Videokaart en ik stuur het wekelijks wel door als ik wat heb.
Ik regel het daarna wel verder, klant uitermate happy en als het idd kapot is krijg ik of nieuw of via de groothandel een creditnota.
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Dit topic is geheel vrijwillig en zonder aansprakelijkheid voor een deel verwijderd i.v.m. het overtreden van de gedragsregels (off-topic, grof taalgebruik, op de man spelen). Vanaf dit bericht kunt u verder gaan in dit topic.
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Wow. Een admin treed op. Een vraag aan de admin. Hebben jullie mods of andere admins met specialisatie in de juridisch aspecten wat het betreft de IT? Ik weet niet wat jullie interne policy is met meedoen in de conversatie, maar ik kan wel zeggen dat een goed neutrale standpunt is hard nodig hier soms. Ik weet dat Arnoud Engelfriet gaat soms posten op tweakers en dat helpt best wel als een topic uit de hand loopt. Hopelijk kan een mod met een goed juridisch achtergrond als hem ook meedoen hier soms.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 jan 2010 21:48
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Hallo Iedereen,
Goed om te zien dat er aandacht aan de wanprestaties van de Acer advanced waranty wordt besteedt. Ik heb een soort gelijke ervaring die momenteel nog steeds aan de gang is.
Ik heb een Acer Aspire 7500G met HD bluray speler, die onlangs (juli) gestopt is met afspelen. Ik heb deze vervolgens naar mijn leverancier gestuurd die het weer doorgestuurd heeft naar Acer in Den Bosch. Dit is 18 oktober gebeurt.
Na een tijd niets gehoord te hebben (2 weken) heb ik naar mijn leverancier gebeld die vervolgens acer heeft geraadpleegt. Mijn laptop bleek de status "wachtwoord onbekend" te hebben, maar mij is hier niets over vertelt.
Een week later heb ik weer gebeld omdat ik weer geen vooruitgang gehoord had. Nu bleek dat mijn garantie, Acer Advanced waranty niet geactiveerd te zijn. Dit had ik na mijn aankoop ook nog eens moeten activeren, al zou je zeggen dat een aankoop bindend genoeg moet zijn om garantie te ontvangen. We zitten nu op eind november.
Na dit geactiveerd te hebben, wat 4 keer fout gegaan is bij acer, want zoveel nieuwe bevestigingen heb ik via de mail ontvangen, is het gelukkig toch nog geactiveerd.
Mijn laptop is toen in reparatie genomen, 24 december is volgens een email die ik gekregen heb een onderdeel besteld dat nodig was voor de reparatie. Je zou zeggen dat wanneer mijn laptop speciaal naar een reparatiedepot verzonden moet worden, daar de onderdelen wel op voorraad zullen zijn, maar dat was bij mij natuurlijk niet het geval.
Toen ik 12 januari weer niks gehoord had heb ik weer gebeld naar Acer, nu blijkt dat er iets fout gegaan is bij de bestelling, en er 11 januari een nieuwe bestelling geplaatst is. Ondertussen zit ik dan al bijna 3 MAANDEN zonder mijn eigen laptop.
Op dit moment (25 Jan) heb ik nog steeds mijn laptop niet terug, en begin er toch wel genoeg van te krijgen. Iedere keer als mensen me iets beloven, wat in die tijd vaak gebeurt is, gaven ze niet thuis. 12 Jan hebben ze voor het eerst nagedacht over tijdelijke vervanging van mijn laptop, al is dit nooit doorgevoerd omdat de persoon die mijn dit beloofde diezelfde middag nog op vakantie is gegaan!!!!!!
Vandaag is via mijn leverancier een mail gekomen die mij vertelde dat ik nog even geduld moest hebben en dat het snel in orde zou zijn.
De PICK UP EN RETURN garantie die ik met mijn laptop heb aangekocht, lijkt niet echt te zorgen dat ik mijn laptop eerder terugkrijg. En ik moet meerdere malen dreigen met rechtsbijstand voordat ze ook maar beginnen met nadenken over oplossingen. Daarnaast is de normale reparatietermijn 5-10 werkdagen.
Ik denk dat ze daar met 3 maanden aardig overheen zijn gegaan, en ik hoop dat iedereen die mijn verhaal leest een keer extra nadenkt voordat ze een laptop aanschaffen van Acer. Al vind ik de laptop fantastisch om mee te werken. De service loopt uit op een wanprestatie!
Goed om te zien dat er aandacht aan de wanprestaties van de Acer advanced waranty wordt besteedt. Ik heb een soort gelijke ervaring die momenteel nog steeds aan de gang is.
Ik heb een Acer Aspire 7500G met HD bluray speler, die onlangs (juli) gestopt is met afspelen. Ik heb deze vervolgens naar mijn leverancier gestuurd die het weer doorgestuurd heeft naar Acer in Den Bosch. Dit is 18 oktober gebeurt.
Na een tijd niets gehoord te hebben (2 weken) heb ik naar mijn leverancier gebeld die vervolgens acer heeft geraadpleegt. Mijn laptop bleek de status "wachtwoord onbekend" te hebben, maar mij is hier niets over vertelt.
Een week later heb ik weer gebeld omdat ik weer geen vooruitgang gehoord had. Nu bleek dat mijn garantie, Acer Advanced waranty niet geactiveerd te zijn. Dit had ik na mijn aankoop ook nog eens moeten activeren, al zou je zeggen dat een aankoop bindend genoeg moet zijn om garantie te ontvangen. We zitten nu op eind november.
Na dit geactiveerd te hebben, wat 4 keer fout gegaan is bij acer, want zoveel nieuwe bevestigingen heb ik via de mail ontvangen, is het gelukkig toch nog geactiveerd.
Mijn laptop is toen in reparatie genomen, 24 december is volgens een email die ik gekregen heb een onderdeel besteld dat nodig was voor de reparatie. Je zou zeggen dat wanneer mijn laptop speciaal naar een reparatiedepot verzonden moet worden, daar de onderdelen wel op voorraad zullen zijn, maar dat was bij mij natuurlijk niet het geval.
Toen ik 12 januari weer niks gehoord had heb ik weer gebeld naar Acer, nu blijkt dat er iets fout gegaan is bij de bestelling, en er 11 januari een nieuwe bestelling geplaatst is. Ondertussen zit ik dan al bijna 3 MAANDEN zonder mijn eigen laptop.
Op dit moment (25 Jan) heb ik nog steeds mijn laptop niet terug, en begin er toch wel genoeg van te krijgen. Iedere keer als mensen me iets beloven, wat in die tijd vaak gebeurt is, gaven ze niet thuis. 12 Jan hebben ze voor het eerst nagedacht over tijdelijke vervanging van mijn laptop, al is dit nooit doorgevoerd omdat de persoon die mijn dit beloofde diezelfde middag nog op vakantie is gegaan!!!!!!
Vandaag is via mijn leverancier een mail gekomen die mij vertelde dat ik nog even geduld moest hebben en dat het snel in orde zou zijn.
De PICK UP EN RETURN garantie die ik met mijn laptop heb aangekocht, lijkt niet echt te zorgen dat ik mijn laptop eerder terugkrijg. En ik moet meerdere malen dreigen met rechtsbijstand voordat ze ook maar beginnen met nadenken over oplossingen. Daarnaast is de normale reparatietermijn 5-10 werkdagen.
Ik denk dat ze daar met 3 maanden aardig overheen zijn gegaan, en ik hoop dat iedereen die mijn verhaal leest een keer extra nadenkt voordat ze een laptop aanschaffen van Acer. Al vind ik de laptop fantastisch om mee te werken. De service loopt uit op een wanprestatie!
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Hallo Allemaal
Computers op maat is wel degelijk markt voor.
Ik,ja een vrouw dat lezen jullie goed bouw inderdaad computers op maat.
Laptops neem ik van de merken die ook service leveren.
Testen met goede gekwalificeerde testapparatuur.Ik lever kant en klare testrapporten aan bij de fabrikant van laptops.Dit levert vaak aanzienlijke tijd op omdat een leverancier niet meer hoeft te zoeken.
Helaas weet ik waar Acer mee test,daar kan ook elke consument zijn hardware mee testen.Ik ben in overleg geweest met Acer om dezelfde spullen aan te schaffen die ik heb maar het grote Acer vind dat te duur.
Re repair is volgens Acer goedkoper.
mmmmmmmmmm ben ik het dus niet mee eens.
Groetjes Marian
Computers op maat is wel degelijk markt voor.
Ik,ja een vrouw dat lezen jullie goed bouw inderdaad computers op maat.
Laptops neem ik van de merken die ook service leveren.
Testen met goede gekwalificeerde testapparatuur.Ik lever kant en klare testrapporten aan bij de fabrikant van laptops.Dit levert vaak aanzienlijke tijd op omdat een leverancier niet meer hoeft te zoeken.
Helaas weet ik waar Acer mee test,daar kan ook elke consument zijn hardware mee testen.Ik ben in overleg geweest met Acer om dezelfde spullen aan te schaffen die ik heb maar het grote Acer vind dat te duur.
Re repair is volgens Acer goedkoper.
mmmmmmmmmm ben ik het dus niet mee eens.
Groetjes Marian
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Zo Marian...ook verlegen om clientele?
Anyway.100 euri rekenen voor corporate-software,unattendend install (dus schijf erin,reboot,koffie zetten,koffie drinken,krantje lezen,peukie roken,terugkomen en ..verhip het staat er al op!) is niet zo heel reëel in mijn ogen,maar goed,je mag het zelf weten.
Acer gebruikt veel te vaak eigen drivers,die niet op andere firmware zouden kunnen draaien.Maar een beetje nerd draait zijn/haar hand daar niet voor om.Wel lullig is natuurlijk dat garantieverhaaltje.En het feit dat ze zo heerlijk stil blijven.
Krijgen we de vervolg-story ook nog te lezen?
Anyway.100 euri rekenen voor corporate-software,unattendend install (dus schijf erin,reboot,koffie zetten,koffie drinken,krantje lezen,peukie roken,terugkomen en ..verhip het staat er al op!) is niet zo heel reëel in mijn ogen,maar goed,je mag het zelf weten.
Acer gebruikt veel te vaak eigen drivers,die niet op andere firmware zouden kunnen draaien.Maar een beetje nerd draait zijn/haar hand daar niet voor om.Wel lullig is natuurlijk dat garantieverhaaltje.En het feit dat ze zo heerlijk stil blijven.
Krijgen we de vervolg-story ook nog te lezen?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 jan 2010 20:16
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Kocht op 18 nov een Acer Aspire M3802 voor € 600.
Vanaf 1-12 dagelijks op willekeurig moment uitval: bluescreen.
Opgestuurd met uitvoerige beschrijving van het probleem. Hebben ze kennelijk niet gelezen want hùn weergave van het probleem sloeg nergens op.
Ze hebben de HD vervangen, wat totaal niet geholpen heeft.
Op schriftelijke klacht (twee maal) komt geen enkele reactie.
Wéér opgestuurd, op 13-1 en nieuw apparaat gevraagd.
Op 21-1 weer gebeld: "ze zijn er nog niet uit"
Dat gaat nu al twee maanden zo: met een gloednieuw apparaat ....
Vanaf 1-12 dagelijks op willekeurig moment uitval: bluescreen.
Opgestuurd met uitvoerige beschrijving van het probleem. Hebben ze kennelijk niet gelezen want hùn weergave van het probleem sloeg nergens op.
Ze hebben de HD vervangen, wat totaal niet geholpen heeft.
Op schriftelijke klacht (twee maal) komt geen enkele reactie.
Wéér opgestuurd, op 13-1 en nieuw apparaat gevraagd.
Op 21-1 weer gebeld: "ze zijn er nog niet uit"
Dat gaat nu al twee maanden zo: met een gloednieuw apparaat ....
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Hallo Devios
Nee joh klanten meer dan genoeg.
Daarom gebruik ik ook niet mijn bedrijfsgegevens.Dat vind ik niet interessant.
Het is veel belangrijker om mensen van tips te voorzien.
Groetjes Marian
Nee joh klanten meer dan genoeg.
Daarom gebruik ik ook niet mijn bedrijfsgegevens.Dat vind ik niet interessant.
Het is veel belangrijker om mensen van tips te voorzien.
Groetjes Marian