LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 jaar aanvullende onsite service contract Lenovo

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Michael Martijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2017 16:02

3 jaar aanvullende onsite service contract Lenovo

Ongelezen bericht door Michael Martijn »

Ik heb een half jaar geleden een laptop van Lenovo gekocht. Omdat het voor mij belangrijk is dat de laptop, bij disfunctioneren, snel gerepareerd wordt heb ik een upgrade aangeschaft van standaard service naar 3 jaar onsite support. in de voorwaarden op de website staat dat bij deze vorm van onsite service in principe de volgende dag, op locatie, gerepareerd wordt. Het was in het engels omschreven als typically the next business day. Er staat wel bij dat het niet gegarandeerd is. Echter gebaseerd op het woord "typically" ben ik ervan uitgegaan dat dit de standaard is en dat het wellicht een dagje langer kan duren.

Nu hebben ik daadwerkelijk een probleem met de laptop. Na een half jaar lijkt het moederbord kapot. Ik krijg via de servicedienst te horen dat we binnen 5 werkdagen worden teruggebeld door een servicemonteur om een afspraak te maken. Dat in de voorwaarden van Lenovo staat 'typically next day" was niet bekend bij Lenovo Nederland en zelfs na het toesturen van de voorwaarden werd mij gemeld dat ze niets voor mij konden doen. Geen idee dus hoe lang het gaat duren voordat de laptop wordt gemaakt. Inmiddels wacht ik al meerdere dagen.

Ik wilde een klachten procedure starten maar dit kan bij Lenovo niet online of per mail. Je kunt enkel een klacht indienen per brief. Gezien deze moderne manier van communicatie overweeg ik om er een handgeschreven brief van te maken. De brief moet naar Medion Service Center. Blijkbaar zijn deze twee bedrijven gerelateerd. Gezien de enorme slechte recenties die Medion krijgt voor haar service ben ik negatief gestemd.

De beste verdediging is de aanval dus bij deze een waarschuwing voor iedere gebruiker die redelijk afhankelijk is van zijn of haar laptop/computer. Koop geen product bij Lenovo. De service die Lenovo pretendeert te leveren is een grap en de klachtenprocedure is een grap.

Lenovo 3 jaar aanvullende Onsite Service Contract Warranty Upgrade, 3 YR year on-site, Support, Yoga
Bijlagen
3Y Onsite upgrade from 2Y Depot_CCI delivery _ Lenovo Quick Pick.pdf
(65.96 KiB) 82 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Michael Martijn op 02 mar 2018 09:52, 7 keer totaal gewijzigd.

Franskia
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: 3 jaar aanvullende onsite service contract Lenovo

Ongelezen bericht door Franskia »

Je dient je klacht omtrent garantie/reparatie neer te leggen bij de verkoper van het apparaat. Deze is je aanspreekpunt. Hij is de aangewezen persoon om je klacht op te lossen en niet Lenovo.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: 3 jaar aanvullende onsite service contract Lenovo

Ongelezen bericht door Jesa H »

Franskia schreef:Je dient je klacht omtrent garantie/reparatie neer te leggen bij de verkoper van het apparaat. Deze is je aanspreekpunt. Hij is de aangewezen persoon om je klacht op te lossen en niet Lenovo.
TS heeft de fout gemaakt om extra garantie bij lenovo te kopen, dus dan is het ook logisch dat hij hier naar toegaat.

Echter zou de verkoper inderdaad in beginsel garantie moeten verzorgen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 3 jaar aanvullende onsite service contract Lenovo

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jesa H schreef:
Franskia schreef:Je dient je klacht omtrent garantie/reparatie neer te leggen bij de verkoper van het apparaat. Deze is je aanspreekpunt. Hij is de aangewezen persoon om je klacht op te lossen en niet Lenovo.
TS heeft de fout gemaakt om extra garantie bij lenovo te kopen, dus dan is het ook logisch dat hij hier naar toegaat.

Echter zou de verkoper inderdaad in beginsel garantie moeten verzorgen.
Nee, het gaat hier om bijkoopgarantie en deze handelt Lenovo af omdat het contract met Lenovo loopt. Als Lenovo zich niet houdt aan haar eigen voorwaarden dan rest er inderdaad niks anders dan een klacht indienen. Als ook dat geen soelaas biedt dan kun je het contract ontbinden en je geld terug krijgen voor de bijkoopgarantie.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: 3 jaar aanvullende onsite service contract Lenovo

Ongelezen bericht door Jesa H »

Dat zeg ik toch.... extra garantie bijkopen bij de fabrikant in plaats van de verkoper, welke normaal gesproken aanspreekpunt zou zijn geweest....

Michael Martijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2017 16:02

Re: 3 jaar aanvullende onsite service contract Lenovo

Ongelezen bericht door Michael Martijn »

De laptop is online bij Lenovo aangeschaft. De onsite service is direct mee aangeschaft. Het contract opzeggen en geld terug vragen heeft helemaal geen zin want dan is er helemaal geen service meer.

Lenovo is trouwens op 25 december langsgeweest voor reparatie. Dat is op zich gelukt maar bij het repareren hebben ze de WIFI ontvanger kapot gemaakt. Deze moet weer besteld worden en we wachten nog steeds.

Lenovo Onsite Service Contract Warranty Upgrade, 3 YR year on-site, Support, Yoga

Michael Martijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2017 16:02

Re: 3 jaar aanvullende onsite service contract Lenovo

Ongelezen bericht door Michael Martijn »

Update:

De onsite support van Lenova is niks waard. De Lenovo laptop is half december kapot gegaan en begin maart is hij nog steeds niet gerepareerd. Als je een laptop zoekt die, bij problemen, snel gerepareerd moet worden, dan raad ik dit merk af.

Lenovo Onsite Slechte Service Contract Warranty Upgrade, 3 YR year on-site, Support, Yoga, kapot

Wim Behrens
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2018 13:56

Re: 3 jaar aanvullende onsite service contract Lenovo

Ongelezen bericht door Wim Behrens »

De chatbox komt heel aardig en behulpzaam over maar ik heb het volgende probleem er is een upgrade geweest afgelopen dinsdag en nu kom ik niet verder dan Google playservices is gestopt je drukt op OK en je komt niet verder want om de seconde komt dat scherm er over hen al een paar keer een hard return gegeven etc. en wat zeg Levono u moet contact op nemen met Google ze geven een nummer dat zegt niet aangesloten te zijn via google blijkt het wel juist te zijn dan staat op die pagina een 0900 nummer dat kost 90 eurocent per min. en je bent de eerste in wachtrij heb na 2 minuten opgehangen want volgens mij telt wachten door.

Moneyman
Berichten: 30273
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 3 jaar aanvullende onsite service contract Lenovo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wim Behrens schreef:De chatbox komt heel aardig en behulpzaam over maar ik heb het volgende probleem er is een upgrade geweest afgelopen dinsdag en nu kom ik niet verder dan Google playservices is gestopt je drukt op OK en je komt niet verder want om de seconde komt dat scherm er over hen al een paar keer een hard return gegeven etc. en wat zeg Levono u moet contact op nemen met Google ze geven een nummer dat zegt niet aangesloten te zijn via google blijkt het wel juist te zijn dan staat op die pagina een 0900 nummer dat kost 90 eurocent per min. en je bent de eerste in wachtrij heb na 2 minuten opgehangen want volgens mij telt wachten door.
Dit komt aardig in de buurt van de langste zin ooit op dit forum.

Gesloten