LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 50 Euro 2e hands laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Ridder777

50 Euro 2e hands laptop

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede morgen beste mensen, hierbij een klein advies.
Een kennis van mij verkoopt zijn laptop aan mij, het is een Toshiba met windows XP erop.
Opdat de adapter ontbreekt vraagt hij 50 euro ervoor.
Is dit een goede deal?
ik ben bang dat een adapter erg veel geld kost.
Ik weet niet het type.

olaf79

Re: 50 Euro 2e hands laptop

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nee dit is een zeer slechte deal. Windows XP is vragen om problemen, dit systeem wordt al jaren niet meer geupdate en veel software en websites werken er niet meer op...

Als u alleen wat wilt internetten kunt u beter een chromebook kopen deze heb je nieuw al bijna voor de prijs van die 10 jaar oude laptop + nieuwe adapter zo die überhaupt nog te koop is ergens...

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Ridder777 schreef:Goede morgen beste mensen, hierbij een klein advies.
Een kennis van mij verkoopt zijn laptop aan mij, het is een Toshiba met windows XP erop.
Opdat de adapter ontbreekt vraagt hij 50 euro ervoor.
Is dit een goede deal?
ik ben bang dat een adapter erg veel geld kost.
Ik weet niet het type.
"een Toshiba met windows XP erop" doet vermoeden dat het wel een héél oud beestje is. Zonder typenummer en gegevens over processor, geheugen en harde schijf kan er echter niets gezegd worden over de waarde. De kans bestaat dat u er géén nieuwere Windows versie of een moderne Linux distributie op geinstalleerd krijgt en dan is het géén erg nuttige aanschaf - u zult er bijvoorbeeld beter niet mee gaan emailen of internetten, het beestje zal in no time verzuipen in de virus-ellende.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik zou onder geen beding geld steken in zulke oude meuk. De kans is heel groot dat een van de componenten snel kapot gaat en vervangen is niet mogelijk of zeer onrendabel. STeek liever die 50 euro plus nog eens 50 euro voor een goede (brandveilige) adapter in een nieuw apparaat.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

50 euro voor zo'n laptop is in principe een goede prijs. Met Windows XP (en gezond verstand) kan je nog even uit de voeten als je geen gekke dingen doet. Het grootste risico wat ik zie is dat geen geschikte voeding kunt vinden voor zo'n oude laptop.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ja,
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 26 dec 2016 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ja, mijn Toshiba uit 1993, gemaakt voor windows 3.11 werkte tot enkele maanden terug nog gewoon dagelijks!
Zo lang kan het maar ik zal U de vele reparaties tussendoor besparen.

Met een voeding, er zijn universele of om solderen oude met zelfde voltage.
En XP, Ubuntu 16.04 is gratis en werkt meestal de 32 Bits versie, niet de 64 proberen op oude zooi.
En als Ubuntu te traag en zwaar is, Lubuntu 16.04 kan ook en zelfs Xubuntu 16.04.

Er is geen reden om oudere XP, vooral de laatste zomaar te dumpen.
Zelf draaide ik op mijn oude uit 1993 Puppy Linux en dat was beperkt tot Surfen & Mailen.
Dat je bij Bart Smit al een nieuwe voor €179,95 kunt halen, Windhoos 10 en daar past ook Ubuntu 16.04 op.
Windows gooide ik het raam uit na weekje testen en deze 32 GB kleine met 2 Gb geheugen is niets mis mee.
Ik zal niemand veroordelen die voordelige oudere koopt.

newmikey

stofzuigertje schreef: Zelf draaide ik op mijn oude uit 1993 Puppy Linux en dat was beperkt tot Surfen & Mailen.
Puppy is inderdaad een leuke optie maar er zijn ook andere light-weight distro's met een XFCE of LXDE desktop die wel mee zouden kunnen op zo'n oud beestje. Hangt wel een beetje af van de kennis en kunde van TS. Ik heb Windows 12 jaar geleden definitief de deur gewezen maar realiseer me dat sommige mensen dat als standaard zien en voor zo'n oude laptop lijkt me dat geen goed idee.

absent

Ongelezen bericht door absent »

stofzuigertje schreef:Ja, mijn Toshiba uit 1993, gemaakt voor windows 3.11 werkte tot enkele maanden terug nog gewoon dagelijks!
...
Misschien kun je beter ophouden met dit soort onzin, stofzuigert.

rienenik

Ongelezen bericht door rienenik »

€50 is te veel.De voeding kost €10,- en windows XP gebruik ik nog iedere dag.Ondersteuning is niet nodig.Allemaal nonsens.Ik doe geen bankgegevens.Voor de rest doe ik alles op mijn PC.

newmikey

rienenik schreef:€50 is te veel.De voeding kost €10,- en windows XP gebruik ik nog iedere dag.Ondersteuning is niet nodig.Allemaal nonsens.Ik doe geen bankgegevens.Voor de rest doe ik alles op mijn PC.
En u vormt dus een gevaar voor uzelf en al uw FB/email connecties...

Gesloten