LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] A.W. Bruna; Suske en Wiske CD-rom

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

A.W. Bruna; Suske en Wiske CD-rom

Ongelezen bericht door Gast »

:( Onlangs voor mijn zoon een CD-Rom van A.W. Bruna gekocht (Suske en Wiske; Het geheim van de Farao). Op de verpakking staan de systeemvereisten vermeld. O.a. Windows 95/98/2000 en specifiek staat vermeld dat de CD-rom het niet onder Windows NT doet. Na aanschaf blijkt dat de CD-Rom het ook niet doet onder Windows-XP. Na reclamering bij de helpdesk van A.W. Bruna kan zij slechts melden dat het probleem bekend is maar dat ze er niets aan kunnen doen. In mijn ogen verdient A.W. Bruna hier nog geld aan een verouderd produkt zonder gedupeerden schadeloos te willen stellen. Niet netjes.

Jill

Re: A.W. Bruna; Suske en Wiske CD-rom

Ongelezen bericht door Jill »

NT & XP zijn qua systeemeisen praktisch hetzelfde.
Enne er staat toch niet vermeld dat hij het doet op XP waarom dan proberen.......ik bedoel hij doet het vast ook niet in een broodrooster moeten ze dat er ook opzetten?

En men gaat er niet standaar vanuit dat iedereen XP heeft.

bartosy

Ongelezen bericht door bartosy »

wat je misschien kan proberen zal waarschijnlijk niet werken maar toch de moeite waard

de cd verkennen

op de exe drukken(neem aan dat het geen avi of mpeg file is anders deed ie het wel) met de rechtermuisknop en dan eigenshappen, dan ga ja naar compatibiliteit dan heb je opties om het programmas in een andere windows mode uit te voeren => bijv windows 95 98 2000 stel dat in druk op toepassen en ok en probeer het nog n x.. heb oudere games op deze manier werkend gekregen op xp

t is een longshot maar hoop dat het werkt voor je

Veel plezier nog

Bart

Gast

Als het bestemd is voor Windows2000 dan zal het inderdaad niet werken onder Xp.
zo zal het ook niet onder Xp werken als het speciaal voor nt is.
Kort samengevat: 2000 en Xp is niet hetzelfde.
Xp is een verbeterde versie van 2000 !
op de verpakking moet echt staan, werkt ook onder xp.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

systeemvereisten vermeld. O.a. Windows 95/98/2000
Omdat Windows2000 niet zoveel afwijkt van XP verbaast het mij dat de CD niet werkt onder XP.
Mogelijk bedoelt men op de verpakking niet windows2000, maar windows millenium! Je kan proberen of de CD werkt op windows2000, zoniet is er echt een gegronde reden voor retournering.

Gast

ooit aan gedacht dat het een uitgave kan zijn van voordat XP op de markt kwam????????????
en uhhhh Xp is echt wel afwijkend van het grootste bagger product windows2000 van microsoft hoor........

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Xp is echt wel afwijkend van het grootste bagger product windows2000 van microsoft hoor
Ik gaf aan dat cd CD misschien retour kan omdat de aanbieder het verschil niet weet tussen w2000 en millenium.
Gast kent dat verschil dus ook niet! windows2000 is top (veel van mijn MKB klanten gebruiken het nog), millenium (de opvolger van 98 voor consumenten) is bagger

arie.o

Ongelezen bericht door arie.o »

Sorry voor de late reactie (vakantie).
Alle software voor windows 95 doet het ook onder XP. Wat je moet doen is het volgende. Ga naar het programma en klik met de rechtermuis button. Kies eigenschappen en vervolgens emulatie modus aanvinken, kies daarna W95 uit de dropdown listbox.

Klaarblijkelijk is dit erg onbekend bij heel veel mensen gezien de reacties op dit forum.

bartosy

Ongelezen bericht door bartosy »

klaarblijkelijk moet je ff de hele thread lezen want ik ben zelf al met die oplossing gekomen 5 reacties hiervoor.. maar geen response erop gehad...

Gast

Alle software voor windows 95 doet het ook onder XP.
Tja, dat zegt de helpdesk ook als je er naar vraagt. Maar het is toch echt niet waar. Ik heb het Groot woordenboek der Nederlandse taal. Werkte onder W95, bleef werken onde W98 maar weigert onder XP, zelfs met de genoemde trucjes.

Gast

Klopt. Ik heb ook van de dale en werkt niet meer onder XP. Komt door de beveiliging die erop zit.

Gast

Even voor de duidelijkheid: ik heb het niet over de Van Dale. Het "Groot woordenboek der Nederlandse Taal" is een uitgave die in boekvorm 42 delen of zo beslaat (een deel ter dikte van de Van Dale, bevat bij dit woordenboek 1 letter.).

Ook die is dus niet aan de praat te krijgen onde XP.

Gesloten